printlogo


کد خبر: 190934تاریخ: 1397/1/23 00:00
چهارگوشه

حملات موشکی و پهپادی گسترده یمنی‌ها به عربستان
در حالی که ولیعهد سعودی در پاریس مدعی مشارکت در حمله ائتلاف آمریکایی به سوریه شده، طی 2 روز گذشته عربستان شاهد آن بود که نقاط مهمی در مرکز و جنوبش هدف حملات پهپادی و بالستیکی ارتش یمن قرار گرفت. شامگاه چهارشنبه شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد صدای 2 انفجار در «ریاض» پایتخت عربستان به گوش رسیده است. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز از شنیده شدن صدای 3 انفجار در ریاض خبر داد. همچنین رسانه‌های سعودی اعلام کردند پدافند هوایی شانیک، موشک بالستیک را در آسمان ریاض رهگیری کرده است. صبح دیروز نیز یک حمله پهپادی به فرودگاه شهر «ابها» خنثی شد. صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن بتازگی گفته است موشک‌های بالستیک بیشتری به مواضع متجاوزان شلیک خواهد شد. طبق اطلاعیه انصارالله، دیروز وزارت دفاع سعودی و چند هدف دیگر در ریاض، شرکت نفتی آرامکو در استان نجران عربستان به علاوه شهرک اقتصادی ملک‌عبدالله و چند هدف دیگر در استان جیزان  هدف موشک‌های «بدر یک» (بالستیک) یمنی قرار گرفته‌اند. همچنین دیروز تلویزیون المسیره گزارش داد، ارتش یمن با پهپاد «قاصف1» فرودگاه أبها در عسیر را هدف قرار داده و تمام پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است. طبق این گزارش، پهپاد قاصف1، تاسیسات نفتی آرامکو در جیزان را نیز بمباران کرده است. اواخر سال 95، پهپاد تهاجمی «قاصف 1» ساخت یمنی‌ها رونمایی شد که 250 سانتیمتر طول دارد. طول بال‌هایش 300 سانتیمتر است.

250 کشته در سقوط هواپیمای نظامی الجزایر
منابع رسانه‌ای در الجزایر، روز گذشته از سقوط یک هواپیمای نظامی و کشته شدن تعداد زیادی از نظامیان این کشور خبر دادند. این هواپیما که از نوع ایلوشن بوده در نزدیکی فرودگاه نظامی رباط، پایتخت الجزایر سقوط کرد. آنگونه که مسؤولان این کشور اعلام کرده‌اند، هواپیما 250 سرنشین نظامی داشته است. هنوز شمار دقیق کشته‌ها اعلام نشده اما گفته می‌شود حتما بیش از 250 کشته خواهد بود. گزارشی درباره علت سقوط این هواپیما منتشر نشده اما کارشناسان احتمال داده‌اند نقص فنی باعث این حادثه بوده باشد.

الکساندر دوگین، فیلسوف روس هشدار داد
غرب درصدد آغاز جنگ سوم جهانی
الکساندر دوگین، نظریه‌پرداز، فیلسوف و استراتژیست روس در جدیدترین اظهارات خود درباره تحولات خاورمیانه، جهان غرب را تصمیم‌گیرنده آغاز جنگ سوم جهانی دانست. او گفت: «در حال حاضر مشخص شده است که اسرائیل و غرب به سرکردگی آمریکا و انگلیس تصمیم خود برای آغاز جنگ جهانی را گرفته‌اند. توطئه ترور «سرگئی اسکریپال» و حملات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه دستاویز غرب برای آغاز این جنگ است. حملات شیمیایی در دوما عکس‌العمل غرب در برابر پیروزی‌های بزرگ روسیه در سوریه است. بشریت در هیچ زمانی به اندازه امروز به جنگ سوم جهانی نزدیک نشده بود».

عذرخواهی توأم با بی‌اعتنایی مدیرفیسبوک
بنیانگذار فیسبوک در جلسه استنطاق 5 ساعته‌‌‌‌اش در کنگره، تلاش کرد با ادای عذرخواهی از مردم آمریکا و تشبیه وضعیت فعلی این شبکه اجتماعی به جنگ تسلیحاتی با روسیه برای خوشایند مقامات امنیتی واشنگتن، اتهامات خود را کاهش دهد. مارک زاکربرگ که به‌خاطر افشای سوءاستفاده کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات خصوصی 87 میلیون کاربر فیسبوک بدون رضایت آنها برای توضیحات به کمیته ارتباطات کنگره فراخوانده شده بود، با وجود عذرخواهی از بخشی از تخلفات بزرگ‌‌‌‌‌ترین شبکه اجتماعی جهان شانه خالی کرد. او همچنین پرسش‌ها درباره مدل کسب‌وکار فیسبوک که مبتنی بر کسب درآمد تبلیغاتی با فروش اطلاعات کاربران است را مسکوت گذاشت و ماجرای جاسوسی این شبکه از میکروفن‌‌های رایانه‌ها و گوشی‌‌های کاربران خود برای ضبط صدای آنها و فروش این نوع اطلاعات به آگهی‌دهندگان را رد کرد. این رفتار او با واکنش یکی از سناتورها مواجه شد که از او پرسید فیسبوک تا کجا می‌خواهد حق حریم شخصی شما افراد را به اسم مرتبط کردن مردم در سراسر جهان نقض کند.


Page Generated in 0/0058 sec