printlogo


کد خبر: 190951تاریخ: 1397/1/23 00:00
اخبار

دومین تغییر کلیدی تئاتر در سال جدید چه بود؟
ارمغان بهداروند، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی از سمت خود کناره‌‌‌گیری کرد. به‌گزارش فارس، پس از تغییر مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی و رفتن مهدی شفیعی در انتهای سال گذشته و اعطای این سمت به شهرام کرمی، دومین تغییر مهم تئاتری در دوران معاونت جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد. ارمغان بهداروند، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی از سمت خود استعفا کرد. وی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «این نامه کوتاه است اول به زمزمه این سلام، امیدوارم تئاتر بیش از همیشه تئاتر باشد و تئاتر بماند و دیگر اینکه زیباتر است جهان به دوست داشتن و دوست داشته شدن! در من دوست داشتن بی‌حساب تئاتر و اهالی دردمندش ادامه خواهد داشت؛ پس: خداحافظ». ارمغان بهداروند با مدیریت مهدی شفیعی فعالیت خود را در انجمن هنرهای نمایشی آغاز کرده بود. این دومین تغییر کلیدی بدنه تئاتر پس از آمدن مجتبی حسینی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که حال باید دید شهرام کرمی چه کسی را برای جایگزینی وی در این سمت انتخاب می‌کند.


«واجب تمدن‌ساز» منتشر شد
«واجب تمدن‌ساز» عنوان کتابی است که به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است. به گزارش «وطن‌امروز»، جنبش حیات بتازگی اثری شامل صحبت‌‌های مقام معظم رهبری در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به چاپ رساند. این کتاب به صورت شرح مزجی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع ستاد احیا نوشته شده و در آن سعی شده تمام صحبت‌‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر از قول رهبری از ابتدای انقلاب تاکنون جمع‌آوری شده و به صورت کاملا منسجم کنار هم قرار گیرد. در بخشی از این کتاب آمده است: «امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر که در واقع به ‌نوعی زیربنای همه‌ حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛ امربه‌معروف یعنی همه‌ مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظفند جامعه را به‌سمت نیکی، به‌سمت معروف، به‌سمت همه‌ کارهای نیکو حرکت دهند؛ و نهی ‌از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند. هرکدام از این 4 شاخص به‌نحوی ترجمان ساخت و هندسه‌ نظام اسلامی است. این، تضمین‌کننده‌ حیات طیبه در نظام اسلامی خواهد بود. عمل کنیم تا آثارش را ببینیم».

اعلام دستورالعمل پرداخت بن کتاب در نمایشگاه کتاب
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از ابلاغ دستورالعمل یارانه بن خرید کتاب در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، همایون امیرزاده، سخنگوی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نحوه مشارکت دانشجویان و طلاب، نهادها و موسسات برای دریافت بن کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه برای دانشجویان و طلاب مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که از این میزان60 درصد آن از سوی دانشجو و 40 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد. برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌‍‌ها نیز مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که 30 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی و 70 درصد آن توسط اساتید تامین خواهد شد. امیرزاده با اشاره به بن‌ خرید کتاب اهالی قلم گفت: بن خرید کتاب هر یک از اهالی قلم 2 میلیون و 500 هزار ریال است که با مشارکت  صد درصدی معاونت امور فرهنگی به اهالی قلم پرداخت خواهد شد. همچنین نخبگان و اصحاب فرهنگی که به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد استان‎ها و خانه کتاب رسیده باشند، می‌توانند بن کتاب 10 میلیونی دریافت کنند. گفتنی است سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0064 sec