printlogo


کد خبر: 190959تاریخ: 1397/1/23 00:00
درمان مشروط «رایگان» مصدومان ترافیکی

گروه اجتماعی: رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به وصول نشدن مطالبات بیمارستان‌ها برای درمان مصدومان ترافیکی از سوی بیمه‌های تجاری، گفت: طی روزهای آینده در صورتی که این بیمه‌ها، بویژه بیمه «ایران» نسبت به پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و پولی که از مردم بابت درمان مصدومیت ناشی از تصادف‌ گرفته‌اند، اقدام نکنند، وزارت بهداشت چاره‌ای جز دادن فاکتور تجهیزات پزشکی و دارو به بیمه‌گذاران این بیمه‌ها جهت اخذ پول از شعب بیمه در سراسر کشور ندارد.
به گزارش ایسنا، بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، وزارت بهداشت مکلف شده است نسبت به درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان سوانح و حوادث رانندگی در مراکز بهداشتی و درمانی اقدام کند. همچنین در این ماده اعلام شده به منظور تامین منابع لازم برای ارائه خدمات فوق، ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد توسط شرکت‌های بیمه تجاری وصول و به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت نزد خزانه‌داری کل واریز و هزینه‌های درمان همه مصدومان ترافیکی، جاده‌ای و رانندگی از محل وجوه واریز شده به این حساب و سایر منابع موجود، پرداخت شود. توزیع این منابع نیز بر اساس عملکرد هر یک از سازمان‌های بیمه‌گر پایه توسط وزارت بهداشت هر 6 ماه یکبار انجام خواهد شد. با وجود دستور صریح قانون مبنی بر لزوم واریز ۱۰ درصد از حق بیمه‌ شخص ثالث، سرنشین و مازاد به حساب وزارت بهداشت از سوی بیمه‌های تجاری، ماه‌هاست که مطالبات بیمارستان‌ها پرداخت نشده و در حال حاضر حجم این مطالبات به هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.
بر همین اساس رضایی، رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت در این‌باره گفت: به‌رغم فشار وزارت بهداشت، برگزاری جلسات متعدد با بیمه‌های تجاری و ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موضوع پرداخت نشدن مطالبات وزارت بهداشت، متاسفانه بیمه «ایران»، «دانا» و «رازی» هیچ اقدام موثری در پرداخت مطالبات‌شان در زمینه درمان رایگان مصدومان ترافیکی انجام نداده‌اند.


Page Generated in 0/0067 sec