printlogo


کد خبر: 190967تاریخ: 1397/1/23 00:00
اخبار

پیش‌فروش ۲۷۷۰ میلیارد تومان سکه
بانک ملی ایران تاکنون بیش از 2 میلیون و ۹۱ هزار قطعه سکه پیش‌فروش کرده که از این طریق بیش از ۲۷۷۶ میلیارد تومان نقدینگی از مردم جمع شده است. به گزارش تسنیم، طی 2 مرحله پیش‌فروش سکه در سال گذشته بیش از یک‌میلیون و 200 هزار قطعه سکه پیش‌فروش شد که از این تعداد، درخواست پیش‌فروش بیش از 803 هزار قطعه سکه به صورت یک ساله بوده است. رقم پیش‌فروش سکه در سال قبل برای سررسید یک‌ساله یک‌میلیون و 300 هزار تومان و سررسید 6 ماهه یک‌میلیون و 400 هزار تومان بود. با این حساب بانک مرکزی توانسته در سال قبل با فروش 803 هزار قطعه سکه با قیمت یک‌میلیون و 300 هزار تومان، 1043 هزار میلیارد تومان نقدینگی را از مردم جمع‌آوری کند. ضمن آنکه با فروش حدود 400 هزار سکه با قیمت یک‌میلیون و 400 هزار تومان نیز 560 میلیارد تومان پول مردم را جمع کرده است. در سال جاری نیز تا پایان روز 19 فروردین بیش از 891 هزار قطعه سکه توسط متقاضیان پیش خرید‌شده که از این تعداد، پیش‌فروش حدود 562 هزار قطعه سکه به صورت 6 ماهه بوده است.

سکه و طلا در بازار ارزان‌تر می‌شود
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از ادامه روند کاهشی قیمت سکه و طلا در کشور خبر داد. محمد کشتی‌آرای اظهار داشت: قیمت سکه و طلا در 2 روز اخیر روندی نزولی داشت و تا آخر وقت سه‌شنبه هفته جاری قیمت سکه ۲۳۰ هزار تومان کاهش یافت. وی افزود: صبح چهارشنبه نیز به دلیل اعلام قیمت پیش‌فروش سکه توسط بانک مرکزی روند قیمت‌ها نزولی شد و در حالی که قیمت‌های جهانی با اندکی افزایش مواجه بوده اما در مجموع روند قیمت سکه و طلا در کشور نزولی است. وی درباره میزان حباب در بازار گفت: در حال حاضر نمی‌توان درباره اینکه در بازار حباب وجود دارد یا خیر اظهارنظر کرد، زیرا قیمت‌ها به سطح واقعی نرسیده و نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد اما آنچه مسلم است قیمت سکه و طلا روند نزولی دارد. کشتی‌آرای افزود: پیش‌بینی اینکه قیمت‌ها تا چه میزان کاهش می‌یابد، در حال حاضر امکان‌پذیر نیست اما بدون شک تا زمانی که به قیمت واقعی نرسد، به طور حتم روند کاهشی خواهد داشت. وی افزود: از طرفی به دلیل اینکه فردا(پنجشنبه) هم قیمت شاخص‌های اقتصادی تغییر خواهد کرد و این تغییرات بر قیمت طلای جهانی و به تبع آن قیمت سکه و طلا در داخل موثر است، امکان پیش‌بینی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.


ایران‌مبین، همراه اول و 2بانک  آی گپ را خریدند
مدیر پیام‌رسان‌ آی‌گپ از نهایی شدن توافق میان کنسرسیومی شامل 2 بانک با این پیام‌رسان خبر داد. به گزارش تسنیم، رسول کاظمی، مدیر پیام‌رسان‌ آی‌گپ درباره خریداری پیام‌رسان‌ آی‌گپ توسط کنسرسیومی مشترک، گفت: توافق میان پیام‌رسان‌ آی‌گپ و کنسرسیومی با عضویت شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مجموعه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و بانک‌های پارسیان و پاسارگاد حاصل شده است. وی تاکید کرد: این کنسرسیوم به دنبال توسعه یک پیام‌رسان ملی قدرتمند و مناسب برای کسب‌وکارها با خدمات پرداخت است. یادآور می‌شود آی‌گپ یک پیام‌رسان رایگان است. این پیام‌رسان کاملاً بومی، پس از 2 سال تلاش بی‌وقفه، برای رفع خلأ نیاز بومی و همچنین دستیابی به یک سیستم مدرن، بر پایه تکنولوژی ارتباطی، در داخل کشور ایجاد شده است.


واردات بیش از ۷۰ هزار خودرو
بر اساس آمار گمرک ایران، در سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودروی سواری به کشور وارد شده است.  این گزارش حاکی است در سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو به ارزش یک‌میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده است که نسبت به سال ۹۵ از نظر تعداد 66/8 درصد و از حیث ارزش 44/8 درصد کاهش را نشان می‌دهد. تمام خودرو‌های وارداتی به کشور در سال ۹۶ مجوز‌های قانونی از جمله مجوز ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت را داشته‌اند. گفتنی است، در سال ۹۵ تعداد ۷۶ هزار و ۷۱۵ دستگاه خودرو به ارزش ۲ میلیارد و ۸ میلیون و ۲۸۷ هزار دلار وارد کشور شده بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec