printlogo


کد خبر: 190970تاریخ: 1397/1/23 00:00
اخبار

 از استراحت‌تان کم کنید و بیشتر در خدمت مردم باشید
 دبیر شورای نگهبان با انتقاد از عدم احساس مسؤولیت برخی مسؤولان اجرایی گفت: نمایندگان ملت حمایت از کالای ایرانی را جدی بگیرند. آیت‌الله جنتی در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه به لحاظ اقتصادی و مسائل مالی آغاز خوبی در سال جدید نداشتیم. مشکلات مالی و بانکی خیلی جدی و اساسی است؛ این مشکلات هم در بعد قانون وجود دارد و هم در بعد اجرا که متأسفانه مشکلات در بعد اجرایی خیلی بیشتر از بعد قانونی آن است. دبیر شورای نگهبان با انتقاد از کمرنگ بودن نظارت مجلس بر مسائل اجرایی و عملکرد دولت، افزود: متأسفانه برخی افراد در بین مسؤولان اجرایی هستند که خیلی احساس مسؤولیت نمی‌کنند و بیشتر از آنکه به فکر مردم باشند به فکر خودشان هستند. مجلس باید در این امور ورود کند و نظارت جدی داشته باشد. متأسفانه نظارت مجلس به اندازه‌ کافی نبوده است. آیت‌الله جنتی با اشاره به مشکلاتی که برخی مؤسسات مالی و اعتباری برای مردم ایجاد کرده‌اند، گفت: وضعیت انفجاری فعلی که این مؤسسات ایجاد کرده‌اند، از ابتدا که اینگونه نبوده است؛ اگر از همان سال‌های ابتدایی، نظارت جدی و دائم صورت می‌گرفت کار به اینجا کشیده نمی‌شد.وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی عمل کردن مسؤولان، افزود: من جداً خواهش می‌کنم روحیه‌ انقلابی داشته باشید و از آسایش و استراحت‌تان کم کنید و بیشتر در خدمت مردم باشید. الحمدلله کمیسیون اقتصادی، کمیسیون فعالی است و می‌توان به آن امید داشت.

استقبال از نظرات کارشناسی برای اصلاح طرح بررسی اموال مسؤولان
نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در صحن مجلس تا 2 هفته آ‌ینده خبر داد. محمد دهقان در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به آخرین خبرها از طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان گفت: این طرح که تاکنون به امضای 206 تن از نمایندگان مجلس رسیده‌، در دستور کار بررسی مجلس است و علت تأخیر بررسی آن در جلسه علنی خانه ملت، وجود طرح‌های دیگری است که پیش از طرح اعاده اموال تقدیم هیات رئیسه شده و طبق آیین‌نامه ابتدا باید این طرح‌ها مورد بررسی قرار گیرد. وی افزود: ما از تأخیر اجباری که توسط هیات‌رئیسه در بررسی طرح در صحن علنی ایجاد شد، کمال استفاده را کرده و نظرات کارشناسی برای تکمیل طرح را مورد بررسی قرار داده و اصلاحات جزئی نیز در طرح اعمال کردیم که باعث پخته‌تر شدن آن شده است. وی با بیان اینکه به‌گفته هیات‌رئیسه مجلس طرح اعاده اموال تا 2 هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، یادآور شد: ما در کنار اینکه این طرح 2 هفته دیگر در مجلس مطرح می‌شود حتماً از نظرات کارشناسی استقبال می‌کنیم. گفتنی است پیش از این نیز شنیده شد که نام این طرح به عنوان جامع تر «طرح بررسی اموال مسؤولان»
تغییر خواهد کرد.

هرگونه نقض برجام ضربه‌ای به نظام بین‌الملل خواهد بود
معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران، هرگونه نقض برجام را ضربه‌ای به نظام بین‌المللی و بازیگران آن دانست. بهروز کمالوندی در سمینار همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای ایران و چین با حضور صاحبنظران و اندیشمندان 2 کشور در حوزه انرژی هسته‌ای و نیز نمایندگانی از کشورهای 1+5 گفت: اگر برجام مورد تهدید قرار گیرد، تبعات سنگینی برای سازمان‌های بین‌المللی و رژیم‌های بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای جهان خواهد داشت. وی با بیان اینکه اجرای موفق برجام، منجر به تعمیق صلح و آرامش در جامعه جهانی خواهد شد، گفت: این امر مستلزم پایبندی همه طرف‌ها بدون هرگونه استثنا و تبعیض در حوزه‌های مختلف حقوقی، فنی و مالی خواهد بود. به گزارش ایرنا، کمالوندی تصریح کرد: ما در حال ورود به همکاری‌های بین‌المللی جدید هستیم که نیازمند رهیافتی سازنده است.


Page Generated in 0/0052 sec