printlogo


کد خبر: 190971تاریخ: 1397/1/23 00:00
اخبار

دولت برای تیم اقتصادی‌ خود ضرب‌الاجل تعیین کند
مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت ضرب‌الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند، ما هرگز نمی‌گوییم دولت باید تضعیف شود اما باید کار خود را اصلاح کند، دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند. آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر دیروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حوادث اقتصادی اخیر کشور و گران شدن ارز گفت: حوادثی که در این چند روز درباره مسأله ارز و امور اقتصادی واقع شد و به‌صورت غیرمنتظره هر ساعت تغییر و ترقی پیدا کرد، نشان داد توطئه جدیدی در راه است، نمی‌شود هر ساعت قیمت ارز یک مملکت ترقی پیدا کند، منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی آنها دست‌به‌دست هم داده‌اند کشور را به‌آشوب کشیده و اقتصاد مملکت را فلج کنند. وی با تأکید بر برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی ادامه داد: در این شرایط خاص، بدون قاطعیت مشکلی حل نمی‌شود. اگر ما پیش‌دستی نکنیم بعداً هزینه زیادی باید بپردازیم. آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: یکی از برنامه‌های قاطعیت این است که چند نفر از مهره‌های اصلی دلالان ارزی که سعی دارند از این طریق کشور را به‌آشوب بکشند، به‌عنوان مفسد فی‌الارض محاکمه شوند تا بقیه حساب خود را بدانند و بدانند مسأله جدی است، البته باید به‌سرعت دادگاهی تشکیل دهند و به‌حساب این افراد با قاطعیت برسند. مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: دولت ضرب‌الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند، ما هرگز نمی‌گوییم دولت باید تضعیف شود اما باید کار خود را اصلاح کند، دولت باید تیم اقتصادی خود را اصلاح کند، اگر مشکلات را حل کردند، بمانند و در غیر این صورت باید تیم قوی‌تر را که قاطعیت بیشتری دارند به‌جای آنها قرار دهد.

صدور حکم برای 10 مدیر نجومی‌بگیر
سخنگوی قوه‌قضائیه از صدور حکم برای 10 نفر از مدیران دریافت‌کننده حقوق  نجومی خبر داد.  به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در دیدار دانشجویی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان پرونده بسیار سنگینی است که با بانک سرمایه ارتباط دارد، تاکید کرد: برای بیش از ۳۰ نفر به عنوان متهم حکم صادر شده است. نوع اتهام و جرم اگر به هم پیوسته باشد نمی‌توانیم منتشر کنیم، اگرنه امیدواریم برای عوامل اصلی بزودی کیفرخواست صادر و حکم‌شان مشخص شود. سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه با اشاره به روند رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی تصریح کرد: در زمینه حقوق‌های نجومی برای ۱۰ نفر حکم صادر شده و ۱۰ نفر دیگر نیز پرونده‌شان در حال بررسی است و نوبت تعدادی پرونده هم هنوز نرسیده است. وی افزود: در زمینه این بررسی‌ها، سازمان اطلاعات سپاه و بازرسی کل کشور وارد شدند؛ ۱۲ نفر از سمت سپاه و تعداد بیشتری نیز از سوی بازرسی کل کشور وارد این پرونده شدند. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: تعدادی از این افراد حقوق اضافه گرفتند و جرمی انجام ندادند که باید آن مبلغ را برگردانند اما تعدادی علاوه بر حقوق زیاد، جرم هم دارند یعنی علاوه بر اینکه مال را باید برگردانند باید مجازات هم شوند.

صدور کیفرخواست تعدادی از متهمان آشوب‌ خیابان پاسداران
رئیس‌کل دادگستری استان تهران از صدور کیفرخواست تعدادی از متهمان آشوب‌ خیابان پاسداران خبر داد. غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان آشوب خیابان پاسداران اظهار کرد: پرونده محمدثلاث که در حادثه خیابان پاسداران سوار اتوبوس شده و 3 مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود، با اعتراض متهم به حکم دادگاه مبنی بر قصاص نفس، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شد. اسماعیلی اضافه کرد: درباره مابقی متهمان آشوب خیابان پاسداران نیز برای تعدادی از آنها کیفرخواست صادر و پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده اما بعید می‌دانم منتهی به صدور رأی شده باشد.


Page Generated in 0/0053 sec