printlogo


کد خبر: 190991تاریخ: 1397/1/26 00:00
بیانیه ۴۳ عضو کابینه دولت‌‌های نهم و دهم پیرامون مسائل روز و رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد

جمعی از مسؤولان کشوری در کابینه دولت‌‌های نهم و دهم پیرامون مسائل روز کشور و رفتارهای اخیر محمود احمدی‌نژاد بیانیه‌ای صادر کردند. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 بیانیه جمعی از خادمان ملت
در کابینه دولت‌های نهم و دهم
بسم‌الله الرحمن الرحیم
شکر و سپاس به درگاه ایزد منان که به‌رغم تمام مشکلات، تهدیدها، تحریم‌ها و اقدامات خصمانه، به اذعان همگان انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی، از چنان اقتدار و صلابتی برخوردار است که آمریکای جهانخوار، صهیونیسم جنایتکار و ارتجاع عرب را در مواجهه با نظام اسلامی مستأصل کرده است.
آرمان‌‌های والای امام خمینی قدس‌سره و ارزش‌‌های انقلاب همچون استقلال، آزادی، مردم‌سالاری دینی، عدالت‌طلبی، حمایت از محرومان و مظلومان و ظلم‌ستیزی همچنان زنده و الهام‌بخش است و پرچم پرافتخاری که امام و شهدای گرانقدر برافراشتند همچنان با عزت در دست با کفایت خلف صالح امام و فرزندان برومند انقلاب در اهتزاز است.
جمهوری اسلامی توانسته است هم بر هجمه‌‌های سنگین نظیر کودتا، منازعات قومی و مذهبی، ترورها، جنگ تحمیلی و فتنه‌‌های رنگین فائق‌‌‌‌‌‌‌‌ آید و هم دستاوردهای چشمگیری در فراهم ساختن زیرساخت‌‌های عمرانی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و ارتباطات و نیز رشد علم و فناوری در حوزه‌‌های گوناگون از جمله صنعت هسته‌‌‌ای، دفاعی و موشکی، نانو، هوافضا، ماهواره، بیوتکنولوژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سلول‌‌های بنیادین و پزشکی داشته باشد.
این توفیقات در پرتو عنایات حضرت حق‌تعالی، توجهات حضرت ولیعصر(عج)، رهبری الهی 2 امام بزرگوار انقلاب، مجاهدت نیروهای انقلابی و مشارکت مردم عزیز حاصل شده است. تجربه 4 دهه گذشته ثابت کرده به هر میزان التزام به مبانی اسلام ناب، آرمان‌‌های انقلاب، مدیریت جهادی و ولایت‌پذیری بیشتر بوده، در خدمت به مردم و نیز در سیاست خارجی و تعاملات جهانی موفقیت‌‌های شایان توجهی حاصل شده است و هرگاه فاصله گرفتن از این مبانی و دلدادگی به نسخه‌‌های لیبرالی و نیز کم‌توجهی به منویات رهبری بر اندیشه و مرام دست‌اندرکاران امور غلبه یافته است، حرکت پرشتاب و رو به پیشرفت کشور کند شده و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزون شده است.
یک دلیل روشن بر این حقیقت، اوضاع فعلی است که در کنار نقاط قوت و اقتدار نظام اسلامی در دفاع از امنیت و آرامش کشور و تقویت جبهه مقاومت که منجر به پیروزی بزرگ در سوریه و عراق و فروپاشی دولت خودخوانده داعش و تضمین منافع ملی شد، متأسفانه شاهد شرایط نامناسب اقتصادی مردم و مشکلات معیشتی طبقات ضعیف و متوسط جامعه هستیم که بخش عمده آن نتیجه 5 سال رویکرد نادرست برخی دولتمردان لیبرال‌منش است که اینک بی‌تدبیری، کم‌تحرکی و ضعف مدیریت‌شان زبانزد عام و خاص شده و قابل کتمان و توجیه نیست.
شعارها و وعده‌‌های بر زمین مانده و فرصت‌سوزی‌ها، اشرافی‌گری و روحیه امتیازطلبی، وام‌ها و حقوق‌‌های نجومی، بی‌توجهی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌های داخلی و تضعیف تولید ملی، رکود و بیکاری، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات نرخ ارز، منزوی ساختن نیروهای جهادی و سرمایه‌‌های انسانی کشور، دامن زدن به دوقطبی‌‌های کاذب، حاشیه‌‌سازی و القائات ناصواب در حوزه‌‌های اعتقادی و فرهنگی، تحقیر منتقدان و دلسوزان، زیر سؤال بردن اقدامات ارزنده و خدمات ماندگار خادمان مردم، فرافکنی ضعف‌ها، پذیرش و عمل به نسخه‌‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی غرب همچون سند 2030 و... بخشی از نتایج بی‌تدبیری‌هاست.
البته این ایرادات نافی اقدامات مفید و خدمات دولت و مدیران نیست و امیدواریم دولت با بهره‌‌‌گیری از تجربه ناخوشایند اعتماد به بیگانگان در موضوع برجام و تغییر نگاه و رویکرد از خارج به توانمندی‌ها و ظرفیت‌‌های داخلی و تدبیر و درایت، ضمن رفع موارد مذکور، با گره‌گشایی از مشکلات و خدمت به مردم و رشد و تعالی کشور موجبات امید و سرزندگی را فراهم کند.
رفع فقر، فساد، تبعیض و تسهیل خدمت خالصانه و صیانت از کرامت انسانی و پاسخگویی به مطالبات بحق مردم که از آرمان‌‌های بلند انقلاب است منوط به همت و مجاهدت هماهنگ قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام و دستگاه‌‌های حاکمیتی است. دستگاه قضایی در تحقق عدالت، احیای حقوق مردم و مبارزه با ظلم و فساد رسالت سنگینی بر عهده دارد.
از سوی دیگر در شرایطی که بیش از پیش همبستگی ملی، وحدت نیروهای متعهد برای پاسخگو کردن و تصحیح رویکرد دولت و حفظ نظام اسلامی در برابر صف‌آرایی بی‌سابقه استکبار و ایادی منطقه‌ای ضروری است، مع‌الاسف شاهد برخی مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه رئیس دولت نهم و دهم هستیم که نه‌تنها خدمات گسترده مدیران و نیروهای متخصص، ولایتمدار و مردمی دولت‌‌های مذکور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه با مخالف‌خوانی به نوعی زمینه را جهت جولان عوامل فتنه و دشمنان خارجی برای تخطئه نظام و آسیب به منافع مردم فراهم کرده است.
نامه‌پراکنی‌‌های غیرمتعارف، طرح خواسته‌‌های غیرقانونی مانند برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، تضعیف نهادها و ارکان نظام اسلامی به بهانه نقد و اصلاح‌گری، عدم ترجیح مصالح ملی بر مسائل شخصی و گروهی مانند تکرار موضوع مهندسی انتخابات در حالی که کلیدواژه ناروای عوامل فتنه در سال 88 بود، التهاب‌آفرینی در جامعه، خود‌حق‌پنداری و استفاده از شیوه‌‌های خارج از روال قانونی که موجب خسارت به کشور و مردم است، فاصله گرفتن از شعارهای انقلابی که مبنای میثاق و رأی مردم بود، انقلابی‌نمایی به جای انقلابیگری و استفاده ابزاری از عدالت، تکرار ادعاهای بی‌اساس فتنه‌گران و رسانه‌‌های معاند و ضدمردمی و پیش‌بینی بی‌پایه درباره اتفاقات و تحولات آتی، حال آنکه در گذشته نیز در مواردی از رخدادهایی سخن گفته شد که هرگز تحقق نیافت.
اینک خیر و مصلحت ایشان را در بازگشت به آرمان‌‌های امام و انقلاب می‌دانیم که اهم آن تقوای الهی، ولایت‌پذیری و خدمت خالصانه به مردم است و خاستگاه اقبال مردم به وی در سال 84 بوده است.
در پایان با الهام از سخن امام که فرمود: «در کشور اسلامی بن‌بست وجود ندارد» به ملت ایران نوید می‌دهیم با بصیرت، همدلی و انسجام ملی تحت زعامت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی چالش‌ها را پشت‌سر نهاده و در مسیر پیشرفت و عدالت آینده روشنی را برای کشور ترسیم خواهیم کرد.
 و آخر دعوانا أن الحمدلله رب‌العالمین
 و العاقبه‌ للمتقین
 23 فروردین 1397
 اسامی مسؤولانی که این بیانیه را تایید کرده‌اند به شرح زیر است:
۱- مرتضی بختیاری (دادگستری)
۲- مهرداد بذرپاش (سازمان ملی جوانان)
۳- محمود بهمنی (بانک مرکزی)۴- امیرمنصور برقعی (مدیریت و برنامه‌ریزی) ۵-رضا تقی‌پور (ارتباطات)۶- حمیدرضا حاجی‌بابایی (آموزش و پرورش) ۷- سیدمحمدحسینی (فرهنگ و ارشاد اسلامی) ۸- سیدشمس‌الدین حسینی (امور اقتصادی و دارایی) ۹- صادق خلیلیان (جهاد کشاورزی) ۱۰-کامران دانشجو (علوم، تحقیقات و فناوری) ۱۱-پرویز داوودی (معاون اول) ۱۲- مجید دوستعلی (دبیر دولت) ۱۳- محمدمهدی زاهدی (علوم، تحقیقات و فناوری) ۱۴- مسعود زریبافان (بنیادشهید) ۱۵- محمد سلیمانی (ارتباطات) ۱۶- محمدحسین صفارهرندی (فرهنگ و ارشاد اسلامی) ۱۷- زهره طبیب‌زاده‌نوری (امور زنان و خانواده)
۱۸- محمدحسن طریقت‌منفرد (بهداشت)
۱۹- علیرضا طهماسبی (صنایع و معادن)
۲۰- محمد عباسی (ورزش-تعاون)
۲۱- فریدون عباسی (سازمان انرژی اتمی) ۲۲- ابراهیم عزیزی (توسعه مدیریت و سرمایه انسانی) ۲۳- علیرضا علی‌احمدی (آموزش و پرورش) ۲۴- محمد علی‌آبادی (تربیت‌بدنی) ۲۵- مهدی غضنفری (صنعت، معدن و تجارت) ۲۶- محمود فرشیدی (آموزش‌وپرورش) ۲۷-لطف‌الله فروزنده (منابع انسانی- پارلمانی) ۲۸- رستم قاسمی (نفت) ۲۹- منوچهر متکی (امور خارجه) ۳۰- صادق محصولی (کشور-رفاه) ۳۱- عبدالرضا مصری (رفاه) ۳۲- حیدر مصلحی (اطلاعات) ۳۳- مصطفی محمدنجار (دفاع-کشور) ۳۴-محمدجواد محمدی‌زاده (محیط زیست)
۳۵-سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی (پارلمانی) ۳۶-مسعود میرکاظمی (بازرگانی- نفت) ۳۷- محمد ناظمی‌اردکانی (تعاون)۳۸- مجید نامجو (نیرو) ۳۹- فاطمه واعظ‌ جوادی (محیط‌زیست) ۴۰- احمد وحیدی (دفاع) ۴۱- مرضیه وحیددستجردی (بهداشت) ۴۲- سیدمهدی هاشمی (کشور)
۴۳- اسدالله عباسی (تعاون)


Page Generated in 0/0071 sec