printlogo


کد خبر: 190995تاریخ: 1397/1/26 00:00
سپاه

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
آتش جنایت آمریکا دامان عاملان و حامیان آن را می‌گیرد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید حمله جنایتکارانه موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، اعلام کرد آتش این جنایت دامان عاملان و حامیان آن را خواهد گرفت. به گزارش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت سحرگاه روز (شنبه) آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله موشکی به سوریه که با حقه، فریب و طرح ادعای دروغین استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی در «دوما» صورت پذیرفت، یک جنایت آشکار و انکارناپذیر بوده که دلالت بر شکست خفت‌بار آنان در حمایت از تروریست‌های تکفیری و فرصت‌سازی برای نجات آنها دارد. این بیانیه می‌افزاید: تجربه 7 سال مقاومت و پایداری همه‌جانبه ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی سوریه برابر جنگ تمام‌عیار نیابتی نظام سلطه و صهیونیسم و تروریست‌های تکفیری و عبور پیروزمندانه آنها از مرحله نخست این رویارویی بی‌امان نشان می‌دهد که سوری‌های مقاوم با همراهی متحدان راهبردی دمشق دست از ادامه راه تا پیروزی کامل نخواهند کشید و جنایتکاران و متجاوزان به این کشور و حامیان منطقه‌ای آنان نیز طرفی نخواهند بست. این بیانیه با تأکید بر اینکه آتش این جنایت دامان عاملان و حامیان آن را خواهد گرفت، با تقبیح سکوت و همراهی برخی کشورهای اسلامی با جنایت امروز آمریکا و متحدان غربی علیه سوریه تصریح کرده است: برخی کشورهای اسلامی که در قبال جنگ تروریست‌های تکفیری علیه ملت‌های منطقه بویژه جنایت حمله موشکی به سوریه از محکومیت سرباز‌ زده یا سکوت و در مواردی متأسفانه اظهار خرسندی کرده‌اند، بدانند در پیشگاه امت اسلامی و تاریخ هیچ پاسخی نخواهند داشت و نزد مردم سوریه نیز منفور‌تر از گذشته خواهند بود.

آمریکا منتظر عواقب حمله‌اش به سوریه باشد
سردار یدالله جوانی با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: قطعاً با این رفتارها جبهه مقاومت تضعیف نمی‌شود و امکان مقابله با اقدامات مداخله‌جویانه برایش بیشتر می‌شود و آمریکایی‌ها باید منتظر عواقب اقدامات‌شان باشند. معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها تصورشان این است با این نوع اقدامات می‌توانند شرایط میدانی را در سوریه تغییر دهند که قطعاً این اتفاق نخواهد افتاد. سردار جوانی گفت: با این حمله روندها تغییر نمی‌کند اما اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد و این وضعیت پیچیده قطعاً به ضرر آمریکا خواهد بود، آمریکا مسؤول عواقب بعدی اتفاقات آتی منطقه است و آن اتفاقات قطعاً به نفع آنها نخواهد بود. معاون سیاسی سپاه ادامه داد: آمریکا باید این درس را از اقدامات مداخله‌جویانه خود گرفته باشد که دورانش در منطقه غرب آسیا به پایان رسیده و همان‌طور که رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرده طی 17 سال گذشته 7 تریلیون دلار هزینه کرده‌اند و چیزی عایدشان نشده قطعاً هزینه‌های بیشتر نیز فقط خسارت‌های آمریکا را بیشتر می‌کند.  

حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اقدامی نمایشی بود
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه بیش از آنکه یک اقدام نظامی باشد، اقدامی نمایشی بود. حمیدرضا مقدم‌فر درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حمله  آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار کرد:‌ این حمله بیش از آنکه یک اقدام نظامی باشد، اقدامی نمایشی بود. مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برخلاف تصور آمریکا، فرانسه و انگلیس که گمان می‌کردند تجاوز به خاک سوریه می‌تواند یک موفقیت برای آنها ایجاد کند اما این اقدام بیشتر یک حماقت  بود، افزود: این کشورها در صدد بودند با تجاوز به سوریه برای خود حیثیت و اقتدار کسب کنند اما به اهداف خود نرسیدند. مقدم‌فر با بیان اینکه افکار عمومی دنیا تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را نپذیرفت و آن را اقدامی تجاوز‌گرانه و خلاف قانون می‌داند، گفت: این کشورها با حمله  به  خاک  سوریه برای خود یک چالش عمیق را در عرصه بین‌الملل ایجاد کردند. وی اضافه کرد: در شرایطی که تروریست‌های تکفیری در سوریه و... شکست خورده‌اند دیگر بهانه‌هایی  همانند کاربرد سلاح‌های شیمیایی کارساز نیست.


Page Generated in 0/0062 sec