printlogo


کد خبر: 191001تاریخ: 1397/1/26 00:00
اخبار

تشکیل کارگروه ویژه  برای اصلاح بخشنامه‌های ارزی
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از وعده رئیس سازمان توسعه تجارت برای تشکیل کارگروه ویژه با نمایندگان بخش خصوصی در صورت نیاز به اصلاح بخشنامه‌های صادره ارزی خبر داد. محمد لاهوتی به فارس گفت: نظام ارزی به سمت شفافیت در حال حرکت است. لاهوتی با استقبال از تصمیم اخیر ارزی دولت در جهت یکسان‌سازی نرخ ارز و‌ ایجاد شفافیت در بازار ارز تصریح کرد: در صورت اجرای دقیق و تخصیص منابع مورد نیاز بازار توسط بانک‌ها، اجرای این سیاست‌ها می‌تواند نظام ارزی کشور را به سمت شفافیت سوق دهد. رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: با تصمیم ستاد اقتصادی دولت برای ارز حاصل از صادرات، اکنون صادرکنندگان به سه شیوه فروش مستقیم به واردکنندگان و با ثبت کد اظهارنامه صادراتی توسط واردکننده در زمان ثبت سفارش، فروش مستقیم به متقاضیان ارز در سامانه نیما یا واردات به نام خود می‌توانند تسویه ارز حاصل از صادرات را انجام داده و ارز صادراتی را به چرخه اقتصادی وارد کنند. وی تصریح کرد: در این میان صادرکنندگان و مجموعه فعالان اقتصادی کشور ممکن است نسبت به دستورالعمل‌های صادره از سوی بانک مرکزی نقطه نظرات اصلاحی داشته باشند که به گفته رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، راه برای اصلاحات احتمالی باز است.


رشد ۴۵ درصدی درآمد نفتی
بر اساس گزارش عملکرد بودجه تا بهمن ۹۶، منابع حاصل از فروش نفت نسبت به مدت مشابه سال ۹۵‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، رشد ۴۵ درصدی داشته است. به گزارش تسنیم در 11 ماهه 95 منابع نفتی حدود 43 هزار میلیارد تومان بوده که در 11 ماهه 96 به حدود 62 هزار میلیارد تومان رسیده است. در همین حال بانک جهانی کل ذخایر سوخت فسیلی ایران را 4/2 تریلیون دلار برآورد و اعلام کرد ایران چهارمین کشور ثروتمند از این نظر در جهان است. به گزارش تسنیم، عربستان با ذخایر سوخت فسیلی 6/7 تریلیون دلاری ثروتمندترین کشور جهان، روسیه با 9/4 تریلیون دلار در رتبه دوم و چین با 1/4 تریلیون دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر بر اساس آمارهای منابع ثانویه اوپک، میزان تولید نفت ایران در ماه مارس با ۳ هزار و ۳۰۰ بشکه افزایش به ۳ میلیون و ۸۱۴ هزار بشکه در روز رسیده است.


وال‌استریت سقوط کرد
معاملات جمعه بازارهای جهانی درحالی پایان یافت که پس از عملکرد ضعیف بانک‌ها، سهام شرکت‌‌‌های مالی بشدت سقوط کرد و با نگرانی از درگیری سوریه، وال‌استریت به افت خود ادامه داد. به ‌گزارش مهر، شاخص بانک‌های اس‌اندپی 6/2 درصد سقوط کرد و شاخص گسترده‌تر مالی اس‌اندپی را 6/1 درصد به قعر برد که این بدترین عملکرد در بین ۱۱ شاخص اس‌اندپی بود. سهام جی‌پی‌مورگان چیس، که بزرگ‌ترین بانک آمریکا از لحاظ سرمایه است، با اعلام نتایج عملکرد ربع‌سالانه آن که کمی از حد انتظار ضعیف‌تر بود، 7/2 درصد سقوط کرد. ولز فارگو پس از اینکه این بانک اعلام کرد امکان دارد برای حل‌وفصل تحقیقاتی که درباره بانک انجام می‌شود، جریمه‌ای یک میلیارد دلاری پرداخت کند، سهام آن 4/3 درصد سقوط کرد. میانگین صنعتی داوجونز 91/122 واحد یا 5/0 درصد سقوط کرد و به 14/24360 واحد رسید. اس‌اندپی 69/7 واحد یا 29/0 درصد افت کرد و در سطح 3/2656 واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک با از دست دادن 60/33 واحد یا 47/0 درصد در سطح 65/7106 واحد به کار خود پایان داد.
 


Page Generated in 0/0115 sec