printlogo


کد خبر: 191003تاریخ: 1397/1/26 00:00
نبض جامعه

رئیس مرکز شماره‌‌گذاری پلیس راهور مطرح کرد
بیش از 5 میلیون خدمات شماره‌گذاری خودرو
 رئیس مرکز شماره‌‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: در سال گذشته 3/5 میلیون خدمات شماره‌‌گذاری و نقل‌وانتقال در کشور ارائه شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سرهنگ علی محمدی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور اظهار کرد: در سال گذشته 3/5 میلیون خدمات شماره‌‌گذاری و نقل‌وانتقال در کشور ارائه شد. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: از این میزان حدود 5 میلیون و 100 هزار خدمت در حوزه خودرو و حدود 200 هزار خدمت در حوزه موتوسیکلت ارائه شده است. وی با اشاره به خدمات نوروزی افزود: در طول 5 روز فعالیت مراکز شماره‌‌گذاری و نقل‌وانتقال تهران در ایام نوروز حدود 6 هزار و 500 مورد خدمات به شهروندان ارائه شد که از این میزان 5 هزار و 200 مورد نقل و انتقال و یکهزار و 300 مورد خدمات شماره‌‌گذاری وسایل نقلیه نو بوده است.

ادامه هوای بارانی کشور تا سه‌شنبه
 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران در کشور روز سه‌شنبه ادامه دارد. کبری رفعتی به میزان گفت: طی امروز در بیشتر مناطق کشور به جز خوزستان و بوشهر شاهد ناپایداری جوی، هوای ابری، وزش باد و بارش پراکنده هستیم. وی ادامه داد: بیشترین بارش‌ها در استان‌‌های خراسان رضوی، سمنان، مازندران، گلستان و گیلان خواهد بود. به گفته کارشناس سامان هواشناسی، بارش‌ها در جنوب سیستان‌وبلوچستان به صورت پراکنده ادامه دارد. رفعتی تاکید کرد: در بیشتر مناطق کشور از جمله خوزستان بارش پراکنده باران خواهیم داشت. وی با بیان اینکه هوا تا روز سه‌شنبه در کشور بارانی است، تاکید کرد: دمای هوا در شمال کشو 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات
پزشکان به زائرانی‌ که قصد زیارت عتبات عالیات را در ایام بهار دارند، توصیه کردند برای پیشگیری‌ از بیماری‌های تنفسی‌ و عوامل بیماری‌زا، ماسک تنفسی‌ به همراه داشته باشند. به گزارش فارس، وجود ریزگردها در کشور عراق بویژه شهرهای نجف و کربلا در برخی روزها، امکان تنفس را برای زائران سخت می‌کند که پیشنهاد می‌شود برای دچار نشدن به بیماری‌های تنفسی از ماسک استفاده شود. پزشکان به زائرانی که در ایام بهار قصد زیارت عتبات عالیات را دارند، توصیه کردند برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و عوامل بیماری‌زا ماسک تنفسی همراه خود داشته باشند یا در زمان‌هایی که با اوج ریزگردها در آسمان مواجه هستیم، از هتل بیرون نروند. تهیه ماسک‌های تخم‌مرغی یا کتانی از داروخانه‌های سطح شهر به زائران توصیه می‌شود که می‌توانند یکی از آنها را برای پوشش بینی و دهان خود انتخاب کنند، همچنین با توجه به در پیش بودن فصل گرما در کشور عراق به زائران عتبات عالیات توصیه می‌شود از مایعات کافی بویژه آب و دوغ کم‌نمک در این سفر معنوی بیشتر استفاده کنند و مراقب باشند این مایعات در بسته‌های پلمب شده باشد. یکی از پزشکان حاضر در کربلا، زائران را نسبت به استفاده از غذاهای بیرون از هتل یا غذاهای سرو شده در رستوران‌های سطح شهر بشدت نهی می‌کند و بویژه از بیماران گوارشی می‌خواهد تنها از غذاهایی که توسط آشپزخانه مرکزی تهیه و در هتل محل اقامت توزیع می‌شود، استفاده کنند.

جزئیات آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۶
سخنگوی سازمان ثبت احوال از ثبت ۶۰۸ هزار و ۹۷۷ مورد ازدواج و ۱۷۴ هزار و ۵۹۷ واقعه طلاق در سال گذشته خبر داد. سیف‌الله ابوترابی به آمار وقایع حیاتی در سال گذشته اشاره کرد و  به مهر گفت: براساس آمارهای ثبت شده در پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در سال گذشته ۶۰۸ هزار و ۹۷۷ مورد ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به گفته وی، میانگین سنی ازدواج در مردان 3/27 سال و در زنان نیز 8/22 سال به ثبت رسیده است. ابوترابی همچنین درباره طلاق نیز اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۷۴ هزار و ۵۹۷ واقعه طلاق نیز ثبت شده است.


Page Generated in 0/0140 sec