printlogo


کد خبر: 191004تاریخ: 1397/1/26 00:00
کارشناسان حوزه شهری بر انتخاب مدیر میدانی و پای کار برای پایتخت تأکید دارند
مطرح شدن گزینه‌های احتمالی برای شهرداری

گروه اجتماعی: همزمان با استعفای پرحاشیه شهردار تهران، بحث‌ها و نظرها درباره انتخاب شهردار آینده تهران بالا گرفته است. در این ‌بین برخی با سیاسی‌نگری انگشت اشاره را به ‌سوی افرادی خاص نشانه گرفتند و برخی هم با این استدلال که مدیران شهرداری شناخت بیشتری به موضوعات تهران دارند، انگشت اشاره را به‌سوی شهرداری نشانه گرفتند و بر طبل انتخاب شهردار آینده از میان مدیران شهرداری می‌کوبند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 3 تهران پس از پایان دوره قالیباف برای مدتی کوتاه سرپرست شهرداری تهران شد اما در نهایت محمدعلی نجفی بر کرسی شهرداری تهران نشست. مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 3 شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما یک مدت کوتاه سرپرست شهرداری بوده‌اید و اگر قرار باشد به‌عنوان شهردار انتخاب شوید آیا این توانایی را در خود می‌بینید؟ گفت: من تسلیم رأی شورا هستم و معتقدم شورا به‌عنوان نمایندگان مردم و منتخبان آنها که جزو نخبگان شهر هستند مصلحت شهر و شهرداری را بهتر می‌توانند تشخیص بدهند. شهردار منطقه 3 در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه آیا درباره شهردار شدن شما رایزنی‌هایی انجام شده است؟ بیان کرد: در گوشه و کنار صحبت‌هایی مطرح است، بعضی‌ها علاقه‌مند و بعضی‌ها هم مخالفند اما به‌طورقطع اتفاقی‌ نیفتاده است و ما منتظر هستیم شورا بررسی‌های خود را انجام دهد و هر نتیجه‌ای که باشد می‌پذیریم،‌ گفتنی است پس  از قبول استعفای نجفی، اعضای شورای شهر 3 ماه فرصت دارند برای شهرداری تهران یک فرد دیگر را انتخاب و راهی بهشت کنند.
تهران شهردار میدانی می‌خواهد
از سوی دیگر، یک عضو شورای شهر تهران گفت: تهران یک شهرداری میدانی و پای کار می‌خواهد که شبانه‌روز در حال فعالیت باشد. حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه‌های بعدی شهرداری از میان چهره‌های ملی انتخاب خواهند شد، گفت: موافق نیستم شهردار آینده تهران از میان چهره‌های ملی انتخاب شود. ممکن است در جریان فعالیت‌های شدید و کمرشکن اجرایی شهرداری تهران، یک چهره ملی نتواند آنطور که باید خودش را نشان دهد.
وی افزود: چهره‌های ملی چهره‌های ستادی هستند. به اعتقاد من، شهردار تهران باید یک شهردار میدانی و پای کار باشد که شبانه‌روز کف خیابان باشد و بتواند انتظارات شهروندان را برآورده کند و گزینه بعدی شهرداری تهران از میان چهره‌های ملی انتخاب نمی‌شود. نظری تاکید کرد: نمی‌دانیم چه مدت آقای مکارم سرپرست خواهند ماند اما برای افزایش ثبات مدیریت، خوب است که با سازوکار مشخص، شهردار تهران مشخص شود و امیدواریم در این مدت بدنه با سرپرست همراهی کند تا کمترین مشکل برای شهر ایجاد شود.
شورا شهردار را انتخاب کند
همچنین  معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در واکنش به وضعیت بلاتکلیفی در شهرداری گفت: نمی‌توانیم بگوییم هیچ اتفاقی نیفتاده است و امیدوارم شورا زودتر شهردار جدید را انتخاب کند. پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه نام وی نیز جزو گزینه‌های سرپرستی شهرداری مطرح شده بود، گفته است:  اگرچه اسم من نیز مطرح شده بود اما به نظرم اقدام شورای شهر برای انتخاب سمیع‌الله حسینی‌مکارم به عنوان سرپرست شهرداری تهران تصمیم منطقی بود. معاون شهردار درباره شرایط شهرداری پس از رفتن محمدعلی نجفی، موج استعفاها و بلاتکلیفی سازمانی با بیش از چندین هزار پرسنل تصریح کرد: نمی‌توان گفت هیچ تغییری در شهرداری اتفاق نیفتاده است، چرا که ثبات در مدیریت یکی از شرط‌های اساسی تداوم اقدامات است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای شهر تهران بزودی درباره انتخاب شهردار جدید تهران تصمیم بگیرد.


Page Generated in 0/0054 sec