printlogo


کد خبر: 191025تاریخ: 1397/1/26 00:00
اخبار

رونمایی از مستند «چرخ ناکوک» در خبرگزاری فارس
مستند اقتصادی «چرخ ناکوک» با موضوع خصوصی‌سازی در صنعت خودروی کشور، با حضور مدیرعامل سابق سایپا در خبرگزاری فارس رونمایی می‌شود. به گزارش فارس، در سال حمایت از کالای ایرانی فیلم کوتاه مستندی با موضوع حمایت از صنعت خودروسازی داخلی با عنوان «چرخ ناکوک» و با محوریت واگذاری صنعت خودروسازی کشور به بخش خصوصی به کارگردانی حجت‌الله عدالت‌پناه و تهیه‌کنندگی محمدحسین سیف‌اللهی مقدم ساخته شد. این مستند با حضور سعید مدنی مدیرعامل سابق شرکت خودرو‌سازی سایپا و امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشکده خودروی دانشگاه علم‌وصنعت، امروز ساعت ۱۵:۳۰ در دفتر خبرگزاری فارس رونمایی خواهد شد که حضور برای علاقه‌مندان آزاد است. سیف‌اللهی، تهیه‌کننده این مستند هدف از تولید این فیلم مستند را حمایت از صنعت خودروی داخلی کشور عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی کشور به گونه‌ای است که اقتصاد و تولید داخل نیازمند حمایت مردمی است هرچند شرایط صنعت خودروی کشور شرایط خوبی ندارد. در این مستند 37 دقیقه‌ای به طور شفاف گفته شده صنعت خودروی کشور نه دولتی است و نه متعلق به بخش خصوصی و این شرایط موجب شده است صنعت خودروی کشور اوضاع خوبی نداشته باشد و محصولات تولیدی نیز کیفیت مطلوب  نداشته باشد.


انتشار چاپ سوم «لم‌یزرع» در کمتر از یک سال
انتشارات کتاب نیستان در کمتر از یک سال پس از انتشار رمان «لم‌یزرع» اثر محمدرضا بایرامی چاپ سوم این کتاب را روانه بازار نشر کرد. به گزارش تسنیم، «لم‌یزرع» که یکی از بهترین رمان‌های سال 96 به‌شمار می‌رود‌، توانسته جایزه جلال آل‌احمد‌، جایزه ادبی غنی‌پور و جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کند. محمدرضا بایرامی از جمله نویسندگان موفق ایرانی است که هم خوب مخاطب را می‌شناسد و هم می‌داند به‌فراخور نیاز مخاطب و حال و هوای اجتماعی که در آن نفس می‌کشد، چه باید بنویسد. او نویسندگی را در سال‌های پایانی دهه 60 شروع کرد و آثار متعددی از خود به‌جای گذاشت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «کوه مرا صدا زد»،‌ «مردگان باغ سبز»، «پل معلق»، « آتش به‌اختیار» و... اشاره کرد. بایرامی با تکنیکی که پیش از این در آثار سینمایی می‌شد از آن سراغ گرفت، روایت‌های داستانی موازی با خط اصلی داستان را با فلاش‌بک‌هایی داستانی و با تغییر موقعیت و فضای روایت و زاویه دید و راوی صورت داده است، به‌عبارت دیگر او به‌جای انتخاب دیالوگ صرف و روایت از زبان قهرمان داستان، داستانی حاشیه‌ای را در فضای دیگر روایت می‌کند و این اتفاق ساده در تعادل و شناور بودن فضای داستانی و دور شدن از یکنواختی آن بسیار مؤثر است.


بازیگر سرشناس از ترس نژادپرستان تصمیم به مهاجرت گرفت!
بازیگر سرشناس گفت احتمالا آمریکا را ترک می‌کند تا فرزندان سیاهپوستش با مشکلات نژادی روبه‌رو نباشند. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شارلیز ترون گفت نژادپرستی در آمریکا خیلی زنده است و او قصد دارد از آن دور شود. بازیگر برنده اسکار که با نابرابری نژادی بیگانه نیست، گفت: بزرگ شدن در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی مرا خیلی نسبت به برابری انسان‌ها حساس کرده است. وی در گفت‌وگویی با نشریه «اله» به عنوان مادر 2 فرزند سیاهپوست به نام‌های جکسون ۶ ساله و آگوست ۲ساله گفت این بچه‌ها را به فرزندی پذیرفته و با کمک مادرش از آنها مراقبت می‌کند. ترون افزود: نمی‌دانم چطور باید درباره سال پیش که در دوره رئیس‌جمهوری جدید طی شد حرف بزنم اما نژادپرستی خیلی زنده است و حضور آن خیلی بیشتر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند. نمی‌توانیم آن را انکار کنیم، باید صدای‌مان را بلند کنیم. وی اضافه کرد اگر آمریکا برای امنیت فرزندانش جای مناسبی نباشد این کشور را ترک می‌کند. وی اظهار کرد: در این کشور جاهایی وجود دارد که اگر قرار باشد آنجا کار کنم، نمی‌توانم. نمی‌توانم با فرزندانم به برخی مناطق آمریکا بروم. این واقعا مشکل‌آفرین است و با خودم فکر می‌کنم تنها راه‌حل رفتن از این کشور است!
 


Page Generated in 0/0096 sec