printlogo


کد خبر: 191034تاریخ: 1397/1/26 00:00
چهارگوشه

یک شهید و صدها مجروح در سومین راهپیمایی «بازگشت»
در سومین راهپیمایی «بازگشت میلیونی» در امتداد مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی، طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق غزه به شهادت رسید. همچنین در جمعه «اهتزاز پرچم فلسطین و به آتش کشیدند پرچم اسرائیل» حدود ۹۶۸ فلسطینی به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست یا بر اثر استنشاق گازهای سمی زخمی و مسموم شدند. فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان اشاره شده است.

بازگشت آیت‌الله عیسی قاسم به بازداشت خانگی
منابع بحرینی اعلام کردند آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، روز جمعه از بیمارستان ترخیص و بار دیگر به بازداشت خانگی بازگشت. رهبر معنوی انقلاب بحرین از روز چهارشنبه توسط خانواده‌اش به یک بیمارستان خصوصی برای درمان منتقل شده بود و 2 روز پیش بار دیگر به خانه خود جایی که 325 روز است در آنجا در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد بازگردانده شد. همچنین گزارش شده تدابیر امنیتی در اطراف خانه آیت‌الله عیسی قاسم افزایش یافته و نیروهای امنیتی بار دیگر ورودی‌های منطقه را با موانع سیمانی مسدود کرده‌اند. آیت‌الله عیسی قاسم از 23 مه ‌2017 تاکنون در حصر خانگی است و مسؤولان بحرینی مانع هرگونه فعالیت سیاسی یا اجتماعی و سخنرانی از سوی او می‌شوند.

ممنوعیت مادام‌العمر نواز شریف از سیاست
شبکه‌های خبری پاکستان جمعه اعلام کردند دادگاه عالی این کشور، نواز شریف را به طور مادام‌العمر از بر عهده گرفتن سمت‌های حکومتی منع کرد. نخست‌وزیر برکنار شده در ماه ژوئیه و پس از آنکه دادگاه عالی بر سر منابع نامشخص درآمد او، به عدم صلاحیت وی رای داد، استعفا کرد اما تسلط خود را بر حزب حاکم مسلم‌لیگ ادامه داد و برادرش به عنوان کفیل ریاست این حزب انتخاب شد. طبق این حکم نواز شریف از عهده‌دار شدن هرگونه سمت دولتی به طور مادام‌العمر ممنوع شده است.

سیدحسن نصرالله: حمله به T4 حماقتی تاریخی بود
دبیرکل حزب‌الله لبنان پنجشنبه‌شب در همایشی انتخاباتی در منطقه ضاحیه بیروت، گفت اسرائیلی‌ها باید بدانند با حمله موشکی به فرودگاه نظامی T4 در حومه حمص، اشتباهی تاریخی و حماقتی بزرگ مرتکب شده‌اند و با دست خود، خودشان را در برابر ایران قرار داده‌اند. سیدحسن نصر‌الله افزود: در واکنش به اقدام عمدی اسرائیل در به شهادت رساندن نیروهای سپاه پاسداران، این مقامات ایرانی هستند که تصمیم می‌گیرند چه کنند. این اقدام متجاوزانه اسرائیلی‌ها سرفصلی جدید در تاریخ است که روند جدیدی را در سیاست برخورد و رویارویی خواهد گشود. شما خودتان را در رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران قرار دادید. وی گفت: حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی ‏T4 در حومه حمص سوریه، سیاست تعمدانه اسرائیل برای آدم‌کشی است که در 7 سال گذشته سابقه نداشته است. وی گفت: توئیت‌های ترامپی نمی‌تواند سوریه، ایران، روسیه و مردم منطقه را بترساند. سید مقاومت لبنان یادآور شد: این حق همه کشورهای جهان است که از دولتی که ریاستش را شخصی منفعل چون دونالد ترامپ بر عهده دارد نگران باشند. منطق ترامپ منطق تجاری، مالی و معامله است. در این میان عربستانی‌ها هم کاملا آماده‌اند تا بدون هیچ تردیدی به آمریکا پول تزریق کنند. ترامپ به دلیل مشکلات داخلی و پرونده‌ای که از او در دست رابرت مولر، بازرس ویژه وجود دارد، سرگردان و حیرت‌زده است. مواضع مبهم و پیچیده آمریکا در تحولات مختلف نتیجه شخصیت منفعلانه، عقلانیت تجاری و به هم ریخته ترامپ و دولت ناهمگون اوست.


Page Generated in 0/0143 sec