printlogo


کد خبر: 191047تاریخ: 1397/1/27 00:00
اخبار

پیش‌فروش سکه از سرگرفته شد
 بر اساس شرایط جدید، پیش‌فروش قطعی مسکوک طلا از دیروز در شعب بانک ملی آغاز شد. به گزارش مهر، بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش قطعی انواع سکه در سررسیدهای یک ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه، ۹ ماهه، ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه و 2 ساله را اعلام کرده است که بر این اساس نرخ پیش‌فروش سکه‌ طلا با سررسید یک ماهه، یک‌میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است. بر اساس اعلام بانک مرکزی، پیش‌فروش با سررسید 3 ماهه یک‌میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید 6 ماهه یک‌میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۹ ماهه یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین نرخ اعلام‌شده برای پیش‌فروش سکه با سررسید ۱۲ ماهه یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید ۱۸ ماهه یک‌میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۲۴ ماهه یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود. بر اساس اعلام بانک مرکزی، شعب منتخب باید با رعایت مفاد دستورالعمل یاد شده نسبت به پیش‌فروش مسکوک طلا تا اطلاع ثانوی و با قیمت‌های اعلامی اقدام کنند.


اعلام شاخص‌های پاییز 96
رشد اقتصادی با نفت یک درصد شد
شاخص‌های اقتصادی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده حکایت از رشد اقتصادی یک درصدی در 3 ماهه سوم سال ۹۶ دارد. بر این اساس عملکرد پاییز ۹۶ به قیمت‌های جاری حکایت از آن دارد که تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه ۳هزار و ۶۳۷ هزار میلیارد ریال، تشکیل سرمایه ثابت خالص ۶۹۷ هزار میلیارد ریال، هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی یکهزار و ۷۳۴ هزار میلیارد ریال و هزینه‌های مصرفی بخش دولتی ۴۷۷ هزار میلیارد ریال بوده است. نرخ رشد متغیرهای پولی در آذرماه ۹۶ نسبت به پایان سال ۹۵ حکایت از رشد 3/15 درصدی دارد که پول 4/6 درصد، شبه‌پول 6/16 درصد و سپرده‌های بخش غیردولتی 2/16 درصد بوده است. وضعیت مالی دولت در این مدت حکایت از آن دارد که درآمدها به 4/385 هزار میلیارد ریال رسیده و پرداخت‌های هزینه‌ای رقم 3/560 هزار میلیارد ریال را تشکیل داده است. در این میان واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 6/193 هزار میلیارد ریال، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۲۲۴ هزار میلیارد ریال و کسری تراز عملیاتی و سرمایه‌ای ۲۰۴ هزار میلیارد ریال بوده است.


قطع 4 هزار موبایل تا 30 روز دیگر
براساس جدیدترین گزارش‌های مربوط به اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، تخلف خلاف‌اظهاری 4 هزار دستگاه تلفن همراه در سامانه ثبت گوشی مسافری ثبت شد. سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در گزارشی جدید به شفاف‌سازی زوایای جدیدی از تخلفات گمرکی در زمینه تلفن‌های همراه پرداخته است. در این گزارش از شناسایی تخلف خلاف‌اظهاری 4 هزار دستگاه تلفن همراه در سامانه ثبت گوشی مسافری گفته شده و در ادامه آمده است: درخواست ثبت این گوشی‌ها در سامانه همتا لغو شده و این گوشی‌ها حداکثر تا 30 روز آینده قطع خواهد شد و تحت هیچ عنوانی امکان دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری را نخواهد داشت. بنا بر این اعلام برخی متقاضیان در اعلام برند و مدل تلفن همراه در سامانه ثبت گوشی‌های مسافری خلاف‌اظهاری داشته و حقوق و عوارض گمرکی متناسب با برند و مدل تلفن همراه خود را پرداخت نکرده‌اند. این سامانه تأکید کرد افرادی که قصد خرید تلفن همراه نو را دارند، دقت کنند چنانچه در متن پیامک استعلام اصالت متوجه شدند تلفن همراهی که قصد خرید آن را دارند به صورت مسافری وارد کشور شده، از خرید آن صرف‌نظر کنند یا از فروشنده بخواهند در فاکتور فروش شناسه (IMEI) گوشی را درج و قید کند که عوارض گمرکی گوشی خریداری شده به صورت درست پرداخت شده است. فاکتور هم باید ممهور به مهر رسمی فروشنده باشد.


Page Generated in 0/0057 sec