printlogo


کد خبر: 191062تاریخ: 1397/1/27 00:00
اخبار

تحلیل فرزاد مؤتمن از شرایط منطقه
تا خروج کامل آمریکایی‌ها از منطقه روی آرامش را نخواهیم دید
در حالی که بسیاری از سلبریتی‌ها در بی‌سوادی سیاسی از یکدیگر پیشی می‌گیرند و مبنای قضاوت‌شان عامیانه‌‌‌‌‌‌تر از مخاطب عام است، فرزاد موتمن، کارگردان سینمای ایران با انتشار یادداشتی پیرامون حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه تحلیلی از این شرایط ارائه داد تا فارغ از توان هنری‌‌‌‌‌اش، دانش سیاسی و اجتماعی خود را به رخ سلبریتی‌‌های پیاده‌نظام احزاب رنگی بکشد. او که در کارنامه هنری‌اش فیلم‌‌‌هایی چون «خداحافظی طولانی» و «جعبه موسیقی» دیده می‌شود، در یادداشت خود آورده است: «اگر تاکنون حکومت‌های امپریالیستی، خود را پشت ارتش‌های دست‌سازی از نوع «داعش» پنهان کرده بودند، امروز با اضمحلال تقریبی این شبه‌نظامیان دست‌ساز در عراق و سوریه، حالا آمریکا، انگلستان و فرانسه، خود دست به حملات هوایی مشترک علیه این ملت مصیبت‌زده می‌زنند تا نشان دهند که جنگ سوریه، جنگ ناتو است». وی در ادامه آورده است: «در همین لحظاتی که این یادداشت را می‌نویسم، آلمان هم از حمله به سوریه حمایت کرد. این ادامه مداخله نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه است که منجر به گسترش جنگ در افغانستان، عراق، یمن و سوریه شده است. این همان سناریویی است که منجر به اعدام صدام و قتل معمر قذافی شد اما در سوریه جواب نداد. باراک اوباما و هیلاری کلینتون رفتند اما بشار اسد ماند. دیگر دست ناتو روشده، بالماسکه داعش تمام شد، امپریالیست‌ها نقاب از چهره‌شان برداشتند تا «پوکرباز» بازی کند و آشکارا کشوری جنگ‌زده را مورد تهاجم قرار بدهند و ثابت کنند که مسأله «تسلیحات اتمی و هسته‌ای» نیست، مسأله امنیت اسرائیل است. می‌خواهند منطقه را از قدرتی که ممکن است برای اسرائیل تهدیدی محسوب شود، تهی کنند. در مقابل ملت‌های منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، هر اسمی که می‌خواهید بر آن بگذارید، خاورمیانه، جهان اسلام یا هر چیز دیگری، باید متحد شوند و باید مسلح باشند و به هر اسمی که دوست دارید، مدافعان حرم یا ارتش اسلام یا هر اسم دیگری، همه خوبند، باید در سوریه حاضر باشند و باید ایمان داشته باشیم که تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از منطقه، ما روی آرامش را نخواهیم دید. مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل».


نکوداشت «رضا برجی»  در دومین «شب وصل»
دومین برنامه «شب وصل» ویژه نکوداشت «رضا برجی» عکاس و مستندساز برگزار می‌شود. دومین برنامه «شب وصل» که به همت «جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود، به نکوداشت «رضا برجی» عکاس و مستندساز اختصاص دارد. این برنامه روز سه‌شنبه 29 فروردین از ساعت 17 در مجتمع فرهنگی- هنری اسوه واقع در تقاطع خیابان‌های انقلاب و بهار برگزار خواهد شد. برجی سال گذشته هم به دلیل 35 سال تلاش هنری مورد تقدیر فرهنگسرای رسانه قرار گرفت. عکاسی در 75 کشور جهان، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و تصویربرداری 15 سریال مستند، کار عکاسی و فیلمبرداری از 14 جنگ در دهه‌های 60 و 70 و 80 و جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند و جنگ در سومین جشنواره فیلم سیما در کارنامه رضا برجی به چشم می‌خورد.


عرضه «وقتی مهتاب گم شد» در قالب‌های جدید
انتشارات سوره‌مهر در نظر دارد با توجه به استقبال مخاطبان از کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، این اثر را در قالب‌های جدید در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال ۹۷ عرضه کند. به گزارش تسنیم، کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام، از جمله خاطرات ماندگار از 8 سال دفاع‌مقدس است که روایتگر خاطرات بلدچی 16 ساله جنگ، شهید علی خوش‌لفظ است.  کتاب «وقتی مهتاب گم شد» تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه بوده است به طوری که این کتاب در آستانه چاپ سی‌ام قرار دارد. به همین منظور، انتشارات سوره‌مهر این اثر را در قالب‌های جدید در نمایشگاه کتاب تهران در سال جدید عرضه خواهد کرد. از این رو کتاب گویا از این اثر با صدای محمدحسن عشقیان تولید شده و همچنین عرضه کتاب در قالب فلش‌بوک از دیگر برنامه‌های سوره‌مهر الکترونیک برای ایام نمایشگاه است.


Page Generated in 0/0063 sec