printlogo


کد خبر: 191064تاریخ: 1397/1/27 00:00
تقابل سرخابی‌ها با حریفان آسیایی برای تعیین صدرنشین
جنگ اول شدن

امروز برای 2 تیم سرخابی پایتخت روز خاصی در آسیاست. روزی که آنها این فرصت را دارند با پیروزی مقابل نمایندگان سعودی و قطر به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنند. پرسپولیس در تهران میزبان السد قطر است و استقلال در کویت باید با الهلال عربستان رو در رو شود. در ابتدا به بازی سرخ‌ها در تهران می‌پردازیم. پرسپولیس این مرتبه در حالی مقابل السد قطر قرار می‌گیرد که برای دومین بار قهرمان لیگ برتر ایران شده است. سرخپوشان ایرانی این مرتبه از جایگاه یک قهرمان برابر ژاوی و یارانش قرار می‌گیرند. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش ایرانی هم در السد بازی می‌کند. در بازی رفت پرسپولیس مقابل السد غافلگیر شد و 3 بر یک بازی را به حریف واگذار کرد. در آن بازی بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد 2 گل به پرسپولیس زد تا زمینه‌سازی جنگ رسانه‌ای کی‌روش و برانکو را فراهم کند! سرمربی تیم‌ملی مدعی است بونجاح مقابل تیم‌ملی ایران در بازی با الجزایر کاری از پیش نبرد اما 2 گل به پرسپولیس زد! به همین دلیل ملی‌پوشان پرسپولیس آمادگی لازم را ندارند اما برانکو معتقد است بازیکنانش کاملا آماده هستند و بهترین نتایج تاریخ باشگاه پرسپولیس را در این دو فصل رقم زده‌اند. به هر حال شکست دادن السد در ورزشگاه آزادی نه‌تنها باعث می‌شود انتقام شکست بازی رفت گرفته شود بلکه می‌تواند مدرک خوبی مبنی بر آمادگی تمام بازیکنان پرسپولیس هم باشد. قطعا پرسپولیس با حمایت هوادارانش در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی می‌تواند به یک برد تاریخی برسد و سرخپوشان هم به عنوان صدرنشین گروه به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. پیروزی مقابل السد می‌تواند یک هدیه مضاعف برای هواداران پرسپولیس باشد؛ هوادارانی که دومین قهرمانی‌ متوالی‌شان را در لیگ برتر تجربه کرده‌اند. محسن ربیع‌خواه تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس است که قطعا در این بازی غایب خواهد بود. این بازیکن با اخلاق باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. پرسپولیس در مرحله بعدی یا با الاهلی عربستان یا با الجزیره امارات روبه رو خواهد شد. اگرچه برانکو می‌گوید برایش فرقی ندارد با کدام تیم بازی کند اما قطعا هواداران پرسپولیس دوست دارند تیم محبوب‌شان با الجزیره روبه‌رو شود زیرا در آن صورت از امتیاز میزبانی برخوردار خواهند بود اما بازی با الاهلی عربستان باعث خواهد شد پرسپولیس هر دو بازی‌اش را خارج از خانه انجام دهد.
جشن صدرنشینی در حاشیه خلیج‌فارس با شکست سعودی
استقلال در آخرین بازی مرحله گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا امروز در کویت به مصاف تیم الهلال عربستان می‌رود.
استقلال در حالی صدرنشین گروه مرگ است که برخی تصور می‌کردند شانس شاگردان شفر برای صعود از این گروه کمتر از 3 تیم دیگر باشد. استقلال صعودش به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده است و اکنون در یک بازی تشریفاتی به مصاف تیم الهلال عربستان می‌رود؛ الهلالی که در بازی رفت هم مغلوب پسران آبی‌پوش ایران شد. تیام در آن مسابقه گل برتری و 3 امتیازی استقلال را به ثمر رساند و اکنون هم بعد از پشت سرگذاشتن یک مصدومیت نسبتا طولانی مروارید سیاه استقلال آماده حضور در میدان است.
الهلال اگرچه پیش از این بازی حذفش از لیگ قهرمانان قطعی شده اما به هیچ عنوان حریف آسانی برای استقلال نخواهد بود. بازی الهلال و استقلال را می‌توان داربی منطقه غرب آسیا  نامید. هرچند 2 تیم از نظر پول و امکانات قابل مقایسه نیستند اما استعداد ناب فوتبال ایرانی در کنار دانش و هنر مربیگری شفر باعث شد الهلال حرفی برای گفتن مقابل جوانان ایرانی نداشته باشد. رامون دیاز، سرمربی مشهور آرژانتینی هم بعد از باخت به استقلال برکنار شد! در بین هواداران استقلال بسیار محبوب است و تحمیل یک شکست دیگر به الهلال باعث افزایش محبوبیت این مرد آلمانی در ایران خواهد شد.
استقلال به خاطر شرایط آب و هوایی سفر پرماجرایی را به کویت داشت و هواپیمای حامل استقلال مجبور به فرود در فرودگاهی دیگر شد. با این حال آبی‌پوشان ایران می‌خواهند در حاشیه خلیج‌فارس جشن صدرنشینی در گروه مرگ را با شکست سعودی برپا کنند. به هر حال استقلال روز دوشنبه با یک امتیاز هم به عنوان صدرنشین از گروهش صعود خواهد کرد و در انتظار بازی‌های گروه B است؛ جایی که به احتمال فراوان ذوب‌آهن به عنوان تیم دوم صعود می‌کند. در دیگر بازی این گروه تیم الریان قطر و العین برای صعود به مصاف یکدیگر می‌روند که العین با یک مساوی هم به عنوان تیم دوم صعود خواهد کرد.
برانکو: راز و رمزی در فوتبال وجود ندارد
سرمربی پرسپولیس گفت: ما می‌خواهیم صدرنشین گروه شویم و به مرحله بعد صعود کنیم. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل السد قطر اظهار کرد: هر دو تیم به مرحله بعد صعود کردند و این یک بازی تشریفاتی است. ما می‌خواهیم صدرنشین گروه شویم و به مرحله بعد صعود کنیم. در مرحله بعد با الاهلی عربستان یا الجزیره قطر دیدار خواهیم کرد. او ادامه داد: به عنوان بهترین تیم لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا می‌خواهیم قدرت‌مان را به همه نشان دهیم. می‌خواهیم بهترین کیفیت را داشته باشیم. ما بازی‌های السد را نگاه کردیم و با آنها در دوحه بازی کردیم. این تیم را می‌شناسیم و برای آنها احترام قائل هستیم. من نمی‌خواهم درباره بازیکنان السد صحبت کنم. این تیم بازیکنان خوبی دارد که بازیکنان خارجی بخشی از آنها هستند. ژاوی یکی از بهترین بازیکنان جهان در سال‌های گذشته بود. همان‌طور که گفتیم کیفیت خوب بازی خودمان را در این بازی نشان می‌دهیم. بازیکنان برای بازی دوشنبه (امروز) آماده هستند فقط ربیع‌خواه و احمدزاده نیستند. من خوشبینم و با بازیکنانی که داریم می‌توانیم بازی را ببریم. سرمربی پرسپولیس درباره تغییر دادن تاکتیک تیمش برای بازی برابر السد گفت: قبل از هر چیزی ما تیمی هستیم که بیشترین گل‌زده در لیگ برتر را داریم. شما نمی‌توانید از مهاجمان تیم انتظار داشته باشید در هر بازی گل بزنند. درباره ترکیب تیم‌مان همه چیز را به بازی موکول می‌کنم. او درباره کنترل بغداد بونجاح، بازیکن الجزایری السد برای بازی امروز که در بازی رفت 2 گل به ثمر رساند، خاطرنشان کرد: باید ببینیم برای این بازی چه پیش می‌آید. او یکی از بهترین بازیکنان السد است. ما مراقب این بازیکن هستیم. همان‌طور که باید مراقب همه بازیکنان این تیم باشیم. نباید موقعیت خاصی به این تیم بدهیم.
سرمربی کروات پرسپولیس درباره همزمان نبودن بازی تیمش با بازی سایر گروه‌ها و اعتراض افشین پیروانی به این موضوع گفت: من با افشین پیروانی موافق هستم. شاید این یک اشتباه از سوی AFC  باشد. هر چند این اشتباه بزرگی برای ما نیست. قبلا هم گفتم برای ما مهم نیست در مرحله بعد با چه تیمی رو به رو شویم. در کل این یک اشتباه کوچک از سوی AFC است. امروز راز و رمزی در فوتبال وجود ندارد. همه اطلاعات همدیگر را می‌دانیم. همه چیز به اجرای دستورات توسط بازیکنان بستگی دارد. برانکو درباره شانس السد برای صدرنشینی گفت: ما برای 3 امتیاز به میدان می‌رویم. قبلا هم گفتم تیم ضعیفی در آسیا نیست. برای این می‌آییم که از گروه‌مان صعود کنیم و قهرمان شویم. مدنظر داشته باشید طرفداران خیلی مهم هستند و آنها برای دیدن یک بازی خوب به ورزشگاه می‌آیند. مساله مهم این است که بازیکنان، هواداران و رسانه‌ها باید از دیدن بازی لذت ببرند. دلیل حضور ما در اینجا این است که این شادی را به وجود بیاوریم.
 


Page Generated in 0/0058 sec