printlogo


کد خبر: 191068تاریخ: 1397/1/27 00:00
اخبار

نقش مسی در ۳۹ بازی بدون شکست بارسلونا
بارسلونا شنبه در هفته‌ سی‌ودوم لالیگا 2 بر یک برابر والنسیا پیروز شد و توانست رکورد ۳۹ بازی بدون شکست را به ثبت برساند. آبی‌‌واناری‌ها توانستند از رکورد رئال سوسیداد در فصل 79-1978 عبور کنند. لیونل مسی در این قضیه نقش اساسی داشته است. مهاجم آرژانتینی مانند سال‌های گذشته در بارسا درخشید و در این فصل توانست در ۳۹ هفته‌ لالیگا ۳۹ گل به ثبت برساند. میانگین بیش از یک گل در هر بازی چون او برخی از بازی‌ها را از دست داد. ستاره آبی‌‌واناری‌ها ۱۴ پاس گل نیز داد. او در این مدت در به ثمر رسیدن 6/48 درصد گل‌ها تاثیرگذار بوده است. دیگر گلزن برتر تیم کاتالانی لوییس سوارز است. مهاجم اروگوئه‌ای به همراه مسی توانسته است ۶۷ گل از ۱۰۹ گل تیمش را به ثمر برساند. این دو بازیکن در 4/61 درصد گل‌ها تاثیرگذار بودند یعنی 2 گل از هر 3 گل به آنها اختصاص داشته است. در ثبت رکورد ۳۹ بازی بدون شکست مارک آندره تراشتگن هم نقش برجسته‌ای داشته است. دروازه‌بان بارسلونا در ۱۹ بازی به حریفان اجازه گلزنی نداد. در مجموع بارسا توانست بیش از یک سال (هشتم آوریل ۲۰۱۷ تا ۱۴ آوریل ۲۰۱۸) مغلوب تیمی در لالیگا نشود. هنوز چند هفته‌ به پایان لالیگا باقی‌ مانده است و شاگردان ارنستو والورده می‌توانند این رکورد را بهبود ببخشند.


انتخاب شفر مقابل الهلال قربانی، تیام یا زوج هجومی؟
مامه تیام بعد از تاثیرگذاری ویژه روی روند نتیجه‌گیری استقلال و مصدومیت چند هفته‌ای، دوباره برای بازی آماده است. تیام مقابل گسترش فولاد در ۳۰ دقیقه پایانی وارد زمین شد اما نتوانست تاثیری جدی روی جریان بازی داشته باشد و استقلال در تبریز متوقف شد. شفر در این بازی تیام را وارد زمین کرد و البته همزمان قربانی هم در ترکیب باقی ماند اما تیام در ۳۰ دقیقه حضورش نتوانست شوتی به سمت دروازه گسترش فولاد بزند. در حالی که قربانی تک‌گل استقلال را زده بود. بر اساس آمار متریکا، قربانی یک پاس کلیدی هم در نیمه اول ثبت کرد. قربانی در بازی با سیاه‌جامگان هم بعد از ورود به زمین در اواخر نیمه اول موفق شد در حدود ۵۰ دقیقه حضورش ۶ شوت بزند که ۲ بار به گل تبدیل شد. آمارها نشان از عملکرد مناسب و آمادگی بالای قربانی دارد. حالا و در آستانه بازی با الهلال باید دید شفر برای نوک پیکان خط حمله تیمش چه تصمیمی خواهد گرفت. تیام که پیش از مصدومیت، خیره‌کننده ظاهر شده بود مقابل گسترش نشان داد هنوز برای بازگشت به شرایط بازی نیاز به زمان دارد. استقلال برای بازی با الهلال نیاز مبرم به برد حیاتی ندارد که شفر از ابتدا ترکیبش را با حضور همزمان قربانی و تیام بسازد. باید دید همچنان قربانی نفر اول خط حمله می‌ماند یا تیام با وجود اینکه آمادگی‌اش به سطح کاملا مطلوب نرسیده به قربانی ترجیح داده خواهد شد. البته که آمارهای تیام به اندازه‌ای وسوسه‌انگیز هست که شفر او را از ابتدا به میدان بفرستد.


وقتی اعجوبه باعث نجات نیمار شد
نیمار و افشای راز دوستی بزرگش با مسی
«بین دو نیمه یکی از بازی‌های بارسا، از شدت ناراحتی به مرز گریه کردن رسیده بودم». نیمار، فوق‌ستاره برزیلی سال 2013 بود که با 57 میلیون یورو که بعدها مشخص شد رقم واقعی انتقال او نیست، به بارسلونا پیوست. انتقال او از آن جهت خبرساز شد که رئال نیز مدت‌ها در پی جذب او بود ولی نیمار سرانجام ترجیح داد به پیشنهاد بارسا پاسخ مثبت بدهد. شروع نیمار در بارسلونا چندان مطابق انتظار نبود و کمی طول کشید تا او خودش را با شرایط بلوگرانا وفق دهد. سال اول او در بارسا نیز به یک سال بدون جام ختم شد ولی با آمدن لوئیس انریکه، نیمار توانست بهترین بازی‌های ممکن را برای بارسا انجام دهد و در دومین فصل حضورش، فاتح سه‌گانه شود. نیمار که این روزها مشغول پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش در برزیل است در مصاحبه با برنامه ساعت اطلس شبکه گلوبواسپورته، از شروع دوستی خود با مسی سخن گفت: «سال 2013 بود، بین دو نیمه یکی از بازی‌ها؛ من از شدت ناراحتی به مرز گریه کردن رسیده بودم. اوضاع برایم خوب پیش نمی‌رفت و اصلا نمی‌توانستم بازی واقعی خودم را انجام دهم و این قضیه مرا رنج می‌داد. در رختکن گوشه‌ای تنها نشسته بودم که مسی به من نزدیک شد و گفت باید خودت باشی. فوتبال خودت را بازی کن و از هیچ چیز نترس. چه بخواهی چه نخواهی، بازی در تیمی بزرگ و پرستاره تو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بازی در اینگونه تیم‌ها ابتدا هر بازیکنی را می‌ترساند و خجالت‌زده می‌کند. پس از حرف‌های مسی، روحیه گرفتم و از آن پس توانستم توانایی‌های واقعی خودم را در زمین نشان دهم. حرف‌های مسی برایم نوعی رهایی بود و بالاخره خوشحالی را در بارسا پیدا کردم. از همان روز بود که دوستی بزرگی بین ما شکل گرفت».


Page Generated in 0/0053 sec