printlogo


کد خبر: 191072تاریخ: 1397/1/27 00:00
چهارگوشه

انصارالله: موشک‌های‌‌مان به فلسطین اشغالی نیز خواهد رسید
عضو کمیته انقلابی انصارالله یمن از سوریه خواست در واکنش به حملات کشورهای غربی، پایگاه‌های عربستان و اسرائیل را بمباران کند. توفیق الحمیری در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: آنهایی که پرونده منطقه را در دست و منافع آمریکا و اسرائیل را در نظر دارند، ریاض و تل‌آویو هستند. الحمیری گفت: بیشتر موشک‌هایی که شلیک شده به مناطق مشترک آمریکا و عربستان از جمله شرکت آرامکو بود. زمانی که رهبرمان از بمباران مابعد ریاض صحبت می‌کند منظور اسرائیل است. ما موشک‌های‌مان را ارتقا داده‌ایم و اسرائیلی‌ها باید مطمئن باشند موشک‌های‌مان به آنها خواهد رسید.

کشته و زخمی شدن  4 نظامی صهیونیست
در پی واژگونی یک تانک رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز مصر، 4 نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» پس از واژگون شدن تانک این رژیم در عملیاتی نزدیک مرز مصر، یکی از گلوله‌های آن منفجر شد که در پی آن یک نظامی صهیونیست کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند. حال 2 نفر از نظامیان صهیونیست زخمی شده، وخیم است. این تانک بخشی از تجهیزات و نیروهای اعزامی به مرز مصر برای مقابله با آنچه قاچاق مواد ممنوعه برای گروه‌های مقاومت یاد می‌شود، بود.

دیدار هیأت دیپلماتیک چین با کیم
کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با سانگ تائو، رئیس بخش ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگو کرد. تلویزیون کره‌شمالی بامداد یکشنبه گزارش داد طرفین درباره مسائل عمیقی که دغدغه دوجانبه است، تبادل‌نظر کردند. کیم روز 27 ماه آوریل با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی دیدار می‌کند و بعد از آن در ماه مه ‌یا ژوئن با دونالد ترامپ دیدار خواهد کرد. پیش‌تر کیم در تاریخ 25 تا 28 مارس به همراه همسر خود، با قطاری ویژه به پکن رفت و با رئیس‌جمهور چین دیدار و درباره مسائل دوجانبه گفت‌وگو کرد.


شایعه حلبی رسانه‌‌های  انگلیسی و اسرائیلی
عصر همان روزی که بامدادش آمریکا، فرانسه و انگلیس، حمله موشکی بی‌اثرشان موسوم به حمله پلاستیکی را به دمشق، حمص و چند نقطه دیگر سوریه ترتیب دادند، برخی رسانه‌‌های اسرائیلی و شبکه‌‌های اجتماعی وابسته به تروریست‌‌های القاعده اخباری درباره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی حلب منتشر کردند که بلافاصله مرکز موسوم به «دید‌بان حقوق‌بشر سوریه» در لندن وابسته به سازمان جاسوسی انگلیس آن را تایید کرد. این ادعا از همان ابتدا با حضور خبرنگاران شبکه‌‌‌هایی چون المنار در محل مورد ادعا و نشان دادن آرامش منطقه رسوا شد اما گویا این بخشی از جنگ روانی متعاقب حمله موشکی ناتو بود. آمریکا و متحدانش که نتوانسته بودند در حمله موشکی شنبه صبح به مراکز اصلی نظامی سوریه ضربه بزنند و مجبور شده بودند مثل حمله سال گذشته به فرودگاه الشعیرات، اهداف مشقی خود را از پیش با روس‌ها هماهنگ کنند، در قبال واکنش تحقیر‌آمیز محور مقاومت به این حملات قصد انتقام‌‌‌گیری رسانه‌ای داشتند. رسانه‌‌های انگلیسی و اسرائیلی تا عصر دیروز در خط مقدم شایعه پراکنی درباره حمله هوایی رژیم تل‌آویو به پایگاهی متعلق به ایران در جنوب حلب باقی ماندند و از انفجاری بزرگ در آن صحبت کردند حال آنکه حلب شهری پرجمعیت است و هیچ‌کس شنبه عصر صدای انفجاری در آن نشنیده است. در همین حال، شبکه المیادین به‌نقل از منابع میدانی گزارشی منتشر کرد که اتصال سیم‌های برق در منطقه «جبل عزان» در حومه حلب موجب وقوع جرقه‌های قوی شده است که گروه‌های تروریستی این جرقه‌ها را به‌عنوان انفجار و بمباران اسرائیل قلمداد و اخباری دروغین دراین‌باره منتشر می‌کنند. این در حالی است که تاکنون هیچ‌گاه جنگنده‌‌های اسرائیلی نتوانسته‌‌اند خود را تا حلب که در شمال سوریه است برسانند و با توجه به تقویت سامانه‌‌های پدافندی سوریه و حمایت سامانه‌‌های پیشرفته روسی از آنها، دیگر جرات چنین کاری را هم نخواهند داشت.


Page Generated in 0/0129 sec