printlogo


کد خبر: 191083تاریخ: 1397/1/27 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد
سیل و آبگرفتگی در 15 استان کشور
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از وقوع سیل و آبگرفتگی در 15 استان کشور خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی در 3 استان کشور همچنان ادامه دارد. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره وقوع سیل و آبگرفتگی در 15 استان کشور، گفت:‌ از 23 فروردین تاکنون استان‌‌های آذربایجان شرقی و غربی،‌ اصفهان، ایلام، خراسان شمالی و رضوی، چهارمحال و بختیاری، سمنان،‌ کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان و یزد درگیر سیل و آبگرفتگی شده است. وی با اشاره به امدادرسانی یکهزار و 349 حادثه‌دیده در روزهای یادشده، گفت: در این مدت 22 واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شده است. رئیس سازمان امداد و نجات از توزیع تعداد زیادی چادر، پتو، موکت، خرما، بیسکویت و آب معدنی میان حادثه‌دیدگان خبر داد و اعلام کرد: عملیات امدادی در ایلام، خراسان رضوی و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

خبر خوش برای دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری
 هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قطع مقرری بیمه بیکاری به دلیل تاخیر 45 دقیقه‌ای مقرری‌بگیران در ثبت حضور و غیاب را ابطال کرد. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس شکایت شاکی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل و ضوابط اجرایی حضور و غیاب مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و دستورالعمل و ضوابط حضور و غیاب اثر انگشتی که توسط اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار مقرر شده است و در مواد غیبت و تأخیر 45 دقیقه‌ای منجر به قطع مقرری بیمه بیکاری خواهد شد، خارج از اختیار اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار است و درخواست ابطال این دستورالعمل توسط شاکی مطرح شد. هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این باره، دستورالعمل یادشده را با این استدلال که قطع مقرری بیمه بیکاری بیمه شده، به علت عدم حضور در اداره کار و تأخیر در حضور، خلاف ماده 8 قانون بیمه بیکاری است، از تاریخ تصویب ابطال کرد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی خبر داد
اعطای وام ضروری به ٣٠٠ هزار بازنشسته
 مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعطای وام قرض‌الحسنه ضروری به ۳۰۰‌هزار نفر از بازنشستگان تا شهریورماه امسال خبر داد. عباس رشیدی به فارس گفت: 60 درصد اعتبارات صندوق مربوط به وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در یکی، دو سال اخیر افزایش یافته است. وی ادامه داد: اعتبار وام ضروری از 750 میلیارد به 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است و حدود 300 هزار بازنشسته می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند. رشیدی گفت: این وام ضروری از 3 میلیون به 4 میلیون تومان افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه امسال به 300 هزار نفر داده شود. مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بنابراین قرار است ماهانه به  25 هزار نفر از بازنشستگان وام 4 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد و با اقساط 36 ماهه پرداخت شود. وی تصریح کرد: برای دریافت این وام قرض‌الحسنه‌ نیاز به مراجعه فرد به بانک نیست و بازنشستگان می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و نیازی هم به آوردن ضامن ندارند و  بازپرداخت آن هم 36 ماهه خواهد بود. رشیدی گفت: محدودیتی برای دریافت وام ضروری وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0055 sec