printlogo


کد خبر: 191092تاریخ: 1397/1/27 00:00
اخبار

وزیر دفاع خبر داد
خودکفایی ایران در تأمین نیازهای تسلیحاتی
وزیر دفاع با ارائه گزارشی از شرایط منطقه و حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی خود، خودکفا شده است. مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: امیر حاتمی، وزیر دفاع میهمان جلسه صبح روز یکشنبه فراکسیون مستقلین بود که بیان کرد وزارت دفاع با تامین تسلیحات به دنبال خودکفایی در این زمینه است. امیر حاتمی گفت ما در ۸ سال دفاع‌مقدس حتی سیم خاردار هم نمی‌توانستیم تولید کنیم و آن را از کشورهای دیگر می‌گرفتیم اما امروز برای تولید بزرگ‌ترین سلاح‌ها جهت تامین امنیت به مرز خودکفایی رسیده‌ایم و قادر هستیم اگر نیازی وجود داشته باشد تولیدات تسلیحاتی خود را صادر کنیم. لاهوتی با بیان اینکه طبق اظهارات وزیر دفاع، ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی خود به خوکفایی رسیده، یادآور شد: ما در دفاع از امنیت کشور خود و کشورهای منطقه مصمم هستیم و وقتی کشورهای دیگر به دنبال ایجاد آشوب در منطقه هستند ما باید خود را جهت دفاع تجهیز کنیم و خوشبختانه امروز فراتر از سلاح‌هایی که در دنیا وجود دارد امکان تولید سلاح داریم.

وضعیت پرونده تخلفات انتخاباتی استانداران
رئیس‌کل دادگستری استان تهــران می‌گوید رسیـدگی بــدوی بـه پرونــده مقاماتی که در انتخابـات ریاست‌جمهوری سال 96 مرتکب جرم شدند، تمام شده و فعلاً پرونده در تجدیدنظر مطرح است. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان حقوق‌های نجومی نیز گفت: برای بخش عمده‌ای از پرونده‌هایی که در دادگاه در حال رسیدگی بود، رأی صادر شده و پرونده افرادی که به حکم‌شان اعتراض داشتند، در مرحله تجدیدنظر است. البته بین آرای صادره، برائت هم داشتیم. مقام مسؤول دادگستری استان تهران گفت: در ماه‌های پایانی سال 96 هم، برای یک‌سری دیگر از متهمان حقوق‌های نجومی کیفرخواست صادر شده و پرونده‌های‌شان تازه از دادسرا به دادگاه آمده است. اسماعیلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آیا برای صفدرحسینی، رئیس سابق صندوق توسعه ملی هم در ارتباط با حقوق‌های نجومی پرونده تشکیل شده یا خیر و اینکه آیا منتهی به صدور حکم شده است؟» توضیح داد: در مرحله دادسرا پرونده داشت اما بین پرونده‌های قبلی مرتبط با حقوق‌های نجومی وجود نداشت و رأیی صادر نشده است. نمی‌دانم پرونده وی بین سری جدیدی که به دادسرا آمده، وجود دارد یا خیر. وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره پرونده جرائم انتخاباتی استانداران و فرمانداران در انتخابات سال 96 هم اظهار کرد: رسیدگی بدوی به پرونده مقاماتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 مرتکب جرم شدند، تمام شده و فعلاً پرونده در تجدیدنظر مطرح است.

اول اردیبهشت؛ نشست‌ علمی «آزادی فکر و بیان در پرتو انقلاب اسلامی»
نشست‌ علمی «آزادی فکر و بیان در پرتو انقلاب اسلامی» اول اردیبهشت از سوی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار می‌شود. با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشست‌ علمی «آزادی فکر و بیان در پرتو انقلاب اسلامی» با حضور صاحب‌نظران حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم، محمود حکمت‌نیا، خواجه سروری و کوشکی با محورهای آزادی فکر و بیان در اندیشه سیاسی امام‌خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آزادی فکر و بیان در حقوق داخلی و قانون اساسی،  تاریخچه آزادی فکر و بیان قبل و بعد از انقلاب اسلامی و نقد و بررسی وضعیت آزادی فکر و بیان در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. نشست‌های علمی کارگروه‌های شورای پژوهش موسسه انقلاب اسلامی، محفلی علمی و تخصصی است در راستای تبیین، تولید محتوای علمی و ترویج موضوعات حائز اولویت پژوهشی در هر کارگروه که از این رو هر نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران در حوزه علمی خاصی به منظور ارائه دیدگاه‌ها، ارائه نتایج پژوهش‌های علمی، نقادی، بحث و تبادل‌نظر درباره آن برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec