printlogo


کد خبر: 191180تاریخ: 1397/1/29 00:00
اخبار

جپاروف به چه شرطی در استقلال می‌ماند؟
هافبک ازبکستانی تیم فوتبال استقلال در حالی که مشکل مالی با آبی‌پوشان ندارد، برای تمدید قراردادش تنها یک درخواست داده است. سرور جپاروف یکی از بازیکنان کلیدی استقلال در فصل جاری بوده است؛ بازیکنی که نوع بازی‌اش مورد توجه هواداران استقلال و علاقه‌مندان به فوتبال قرار گرفت. باشگاه استقلال از مدتی پیش مذاکراتی را با مرد سال پیشین آسیا برای تمدید قرارداد انجام داده است. برخی‌ها به مبلغ قرارداد جپاروف و پیشنهادات مالی خوب سایر تیم‌ها اشاره کرده‌ بودند اما جپاروف مساله مالی با باشگاه استقلال ندارد و دوست دارد باز هم فوتبالش را در این تیم ادامه دهد. هافبک ازبکستانی از مدیران باشگاه استقلال خواسته مقدمات حضور خانواده‌اش در ایران و تحصیل فرزندانش در یکی از مدارس روسی را فراهم کنند. مدیران استقلال مقدمات اولیه را انجام دادند تا فرزندان جپاروف بتوانند در یکی از مدارس روسی تهران حضور پیدا کنند. جپاروف سال گذشته را بدون خانواده‌اش سپری کرد و تنها درخواست او از مسؤولان باشگاه استقلال حضور خانواده‌اش بوده است. او به باشگاه استقلال گفته که نمی‌خواهد فرزندانش دور از او به تحصیل بپردازند. باشگاه استقلال برای تامین خواسته‌های جپاروف تلاش کرده، به طوری که این بازیکن در یکی از خانه‌های لوکس در سعادت‌آباد زندگی می‌کند و حتی زمانی که خانواده او برای مدتی به ایران آمدند، از حضور در این خانه ابراز رضایت کردند. همچنین مبلغ قرارداد جپاروف تا امروز از سوی باشگاه استقلال طبق زمان‌بندی تعیین‌شده پرداخت شده است.

مقصران باخت السد مقابل پرسپولیس از نگاه روزنامه قطری
روزنامه قطری از 3 مقصر شکست السد برابر تیم فوتبال پرسپولیس سخن به میان آورد. جالب اینکه تیغ انتقاد نیز به سمت 3 بازیکن کلیدی و تاثیرگذار السد است. به نقل از روزنامه استاد الدوحه، السد با کسب یک تساوی در ورزشگاه آزادی به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی صعود می‌کرد اما این پرسپولیس بود که توانست با گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی به عنوان تیم نخست به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کند. پرسپولیس با پیروزی‌ای که در این دیدار به دست آورد 13 امتیازی شد و به  عنوان تیم نخست به مرحله حذفی راه پیدا کرد. روزنامه استاد الدوحه از 3 بازیکن به عنوان مقصر این شکست یاد کرد. نخست مرتضی پورعلی‌گنجی که با گل به خودی زودهنگام خود باعث شد السد شوکه شود و در نیمه نخست نتواند عملکرد خوبی از  خود نشان دهد. مقصران دوم و سوم از نگاه این روزنامه قطری، 2 بازیکن سرشناس و باکیفیت السد یعنی بغداد بونجاح و ژاوی هرناندز هستند. استاد الدوحه نوشت که ژاوی و بونجاح چند فرصت خوب گلزنی داشتند که آنها را از  دست دادند تا جایی که اگر از آنها بخوبی استفاده می‌کردند السد به عنوان صدرنشین به دور بعد راه پیدا می‌کرد، البته روزنامه استاد الدوحه درباره عملکرد داوری سخن به میان نیاورد اما دیگر روزنامه‌های قطری و سرمربی السد اشتباهات داوری را هم تاثیرگذار دانستند و به انتقاد از داوری بازی پرداختند.

عجیب‌ترین پنالتی جهان فوتبال در آلمان
داور آلمانی دیدار ماینتس و فرایبورگ بازیکنان را از رختکن فرا خواند تا یک ضربه پنالتی‌ به نفع تیم میزبان ‌زده شود. ‌به نقل از آ.اس، دوشنبه‌شب در دیدار ماینتس و فرایبورگ در بوندس‌لیگای آلمان اتفاق عجیبی رخ داد. گوئیدو وینکمن مرد اول این بازی بود و یکی از بحث‌برانگیزترین تصمیمات تاریخ فوتبال را از طریق فناوری بازبینی تصاویر (VAR) گرفت.
در آخرین لحظات نیمه نخست بازیکنان میزبان سانتر کردند که توپ به دستان بروسینسکی (مدافع فرایبورگ) برخورد کرد. داور هیچ خطایی اعلام نکرد و سوت پایان نیمه اول را زد اما با هشدار تیم فناوری بازبینی تصاویر روبه‌رو شد؛ این اتفاق زمانی رخ داد که بازیکنان 2 تیم در تونل رختکن بودند.
پس از بازبینی این صحنه، داور یک پنالتی‌ به نفع ماینتس اعلام کرد.7 ‌دقیقه طول کشید تا این ضربه‌زده شود. د بلاسیس این پنالتی‌ را به گل تبدیل کرد تا بازی یک بر صفر به نفع تیمش شود. در نهایت این دیدار با پیروزی 2 بر صفر میزبان به پایان رسید. گل دوم بازی را نیز د بلاسیس در نیمه دوم به ثمر رساند.


Page Generated in 0/0069 sec