printlogo


کد خبر: 191203تاریخ: 1397/1/29 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
تکمیل ظرفیت ثبت‌نام حج ۹۷
رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل ظرفیت ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج تمتع امسال خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ظرفیت ثبت‌نام در بیش از ۵۷۵ کاروان حج تمتع ۹۷ تکمیل شده و قسط دوم هزینه‌های حج در دهه دوم اردیبهشت‌ماه از زائران دریافت خواهد شد. وی همچنین آخرین مهلت برای اعلام نتیجه نهایی معاینات پزشکی زائران حج را دهم اردیبهشت‌ماه عنوان کرد. سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده درحوزه پزشکی حج تمتع ۹۷، اظهار کرد: معاینات پزشکی از بیش از ۲۲ هزار زائر انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به وقفه ایجاد شده به دلیل تعطیلات نوروزی، سرعت بخشیدن به معرفی حجاج توسط مدیران کاروان‌ها برای انجام این معاینات ضرورت دارد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتقاد کرد
توزیع نامتوازن تخت‌های بیمارستانی
مشاور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی درباره توسعه تخت‌های بیمارستانی گفت: در حال حاضر میانگین تخت‌های بیمارستانی در پایتخت 5/2 تخت به ازای هزار  نفر است بنابراین توزیع این تخت‌ها متوازن نیست. به گزارش ایسنا، علی ماهر درباره شاخص‌های تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت در دنیا، گفت: در کشورهای توسعه یافته از شاخص 5/1 تخت به ازای هزار نفر جمعیت تا ۱۶ تخت به ازای هزار نفر جمعیت متفاوت است بنابراین نمی‌توان نرم خاصی را برای دنیا در نظر گرفت و شاخص تخت به عواملی چون جمعیت، هرم سنی، فواصل جغرافیایی و وضعیت فرهنگی جامعه مربوط است. به طور میانگین در کشورهای در حال توسعه نیز شاخص تخت، حدود 4 تخت به ازای هزار نفر جمعیت است و در منطقه مدیترانه شرقی و شمال آفریقا حدود ۲/۲ تخت به ازای هزار نفر جمعیت وجود دارد. وی درباره وضعیت ایران در این حوزه افزود: در ایران اکنون 7/1 تخت به ازای هزار نفر جمعیت وجود دارد. چشم‌اندازی که برای ۱۴۰۴ داریم، 62/2 تخت به ازای هزار نفر جمعیت برای کل کشور است که مساوی با شاخص فعلی کشورهای ترکیه و لبنان خواهد بود. البته دنیا به سمت افزایش تخت بیمارستانی در حرکت نیست، بلکه به سمت خدمات سرپایی و روزانه می‌رود. ماهر درباره وضعیت شاخص تخت‌های تهران نیز گفت: در حال حاضر میانگین تخت‌های بیمارستانی در پایتخت 5/2 تخت به ازای هزار نفر است اما  این تخت‌ها به صورت متوازن توزیع نشده است. این وضعیت در تمام کشور نیز به همین گونه است.

شبانه‌روزی شدن موزه دفاع‌مقدس
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برنامه‌های سال ۹۷ این موزه را تشریح کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به افزایش ۳۷ درصدی بازدید از این موزه در ۶ ماه دوم سال ۹۶ اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته بازدید چشم‌‌‌گیری از موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس شد. همچنین در نیمه دوم سال ۹۶، بازدید از موزه در حوزه بین‌الملل افزایش ۸۰ درصدی داشت. وی افزود: فضای این موزه ظرفیت خوبی برای معرفی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس است. جعفری با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ مرکز فرهنگی در استان‌های گوناگون افتتاح شد. سال جاری نیز ۵ مرکز فرهنگی در دهه فجر افتتاح خواهد شد. پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۰۴ هر استان یک مرکز فرهنگی داشته باشد. مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس از افتتاح بخش‌های جدیدی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس خبر داد و اظهار داشت: بخش‌هایی تحت عنوان تهران، کودک و نوجوان، نقش زنان در دفاع‌مقدس، مقاومت و انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد. وی به شبانه‌روزی شدن تالار‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: در ایام تابستان به‌طور آزمایشی شیفت شبانه در این موزه خواهیم داشت. ساعت کار تالار‌های موزه تا ۱۰ شب خواهد شد. در صورتی که این طرح موفق باشد، شیفت شب به‌طور دائم در تمام ایام سال دایر خواهد بود.


Page Generated in 0/0065 sec