printlogo


کد خبر: 191204تاریخ: 1397/1/29 00:00
آوای شهر

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر:
شهردار آینده باید مدیر میدانی باشد
سخنگوی شورای شهر: شهردار 23 اردیبهشت انتخاب می‌شود
 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: شهردار آینده تهران باید دارای پیشینه مدیریت کلان بوده و در اصل یک مدیر میدانی باشد. به گزارش فارس، محمدسالاری در حاشیه جلسه هم‌اندیشی بررسی شرایط انتخاب شهردار گفت: از جمله تغییراتی که در دارا بودن شرایط عمومی شهردار اعمال شده این است که شهردار منتخب باید علاوه بر اینکه فرد توانمندی باشد باید دارای پیشینه مدیریت کلان بوده و در اصل یک مدیر میدانی باشد. این عضو شورا گفت: نوع فعالیت در شهرداری از نوع مدیریت سازمانی است و شهرداری تهران نیاز به فردی دارد که علاوه بر دارا بودن سوابق موثر، باید بتواند کارهای عملیاتی- صف و میدانی- هم انجام دهد و همچنین با سرعت در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها ورود کند.
۲۳ اردیبهشت‌ زمان انتخاب شهردار
در همین باره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار تهران، گفت: ۲۳ اردیبهشت‌ شهردار تهران انتخاب و معرفی می‌شود. علی اعطا در پایان دومین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران درباره تعیین فرآیند و معیارهای شهردار آتی تهران اظهار کرد: در جلسه دیروز پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران درباره فرآیند و معیار انتخاب شهردار تهران تصمیم‌گیری شد و فرآیند به همان شکل خواهد بود که در مردادماه سال گذشته صورت گرفت. وی تصریح کرد: بر همین اساس فرآیند انتخاب شهردار تهران همانند فرآیند مرداد خواهد بود. سخنگوی شورای شهر گفت: بر همین اساس 4 اردیبهشت‌ 7 گزینه شهرداری تهران برنامه‌های خود را اعلام خواهند کرد و در نهایت 2 هفته بعد یعنی 16 اردیبهشت‌ این 7 نفر باید در صحن شورا حاضر و برنامه‌های خود را بیان کنند. اعطا افزود: 18 اردیبهشت‌ نیز رای‌گیری بین 7 کاندیدای شهرداری تهران انجام خواهد گرفت و در نهایت 2 نفر انتخاب خواهند شد. وی افزود: 23 اردیبهشت نیز 2 کاندیدای برتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در نهایت یک نفر از بین آنها برای شهرداری تهران انتخاب خواهد شد. سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: تغییری که در این دوره برای انتخاب شهردار تهران صورت گرفته است درباره اعلام همکاران شهردار منتخب خواهد بود و در واقع در این دوره شورا تاکید کرده است که گزینه برتر برای شهرداری تهران علاوه بر ارائه برنامه‌های خود، همکاران و معاونان خود را نیز به شورا معرفی کند. سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا محسن هاشمی بین گزینه‌ها هست یا خیر، گفت: تا این لحظه اعضای شورا در این‌باره صحبتی نکرده‌اند.


پاسخ وزارت بهداشت به یک گزارش
روابط عمومی وزارت بهداشت پیرو درج مطلبی با عنوان «قیمت دارو در سربالایی جاده دلار!» مورخ 23/1/97 به نقل از خبرگزاری مهر در روزنامه «وطن‌امروز» توضیحاتی را ارسال کرده که به عینه منتشر می‌شود. طبق پاسخ سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قیمت‌گذاری دارو توسط کمیسیون ماده 20 انجام می‌شود و این کمیسیون در سال جدید هنوز تشکیل جلسه‌ای نداده است که منجر به افزایش قیمت دارو گردد. لازم به ذکر است میانگین افزایش قیمت در سال گذشته 7 درصد بوده که از طریق پوشش بیمه‌ای جبران شده تا فشار کمتری به بیماران عزیز وارد گردد، لذا ادعای افزایش 6 برابری قیمت‌ها صحت ندارد. قابل توجه است تاکنون سیاست سازمان غذا و دارو بر عدم واردات دارو از چین بوده که این سیاست کماکان ادامه خواهد یافت و در سال جدید چنانچه اصلاح قیمتی صورت گیرد با توجه به پرداخت یارانه و مابه‌التفاوت افزایش نرخ ارز فشاری متوجه بیماران عزیز نبوده و سیاست حمایتی از بیماران خاص و صعب‌‌العلاج ادامه خواهد یافت.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای فروش و خرید حق نشر با 40 کارشناس در نمایشگاه کتاب بولونیا دیدار و گفت‌وگو کرد. در پنجاه‌وپنجمین دوره این نمایشگاه، نماینده کانون با 40 ناشر، آژانس ادبی، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان قرار‌های کاری برای خرید و فروش حق نشر انجام داد.
 


Page Generated in 0/0055 sec