printlogo


کد خبر: 191207تاریخ: 1397/1/29 00:00
اخبار

رئیس گمرک ایران:
قاچاق خودرو را از وزارت صنعت پیگیری کنید
رئیس‌کل گمرک ایران خبر ترخیص با ثبت‌سفارش‌های غیرقانونی ۶۴۸۱ خودروی خارجی در سال ۹۶ را تأیید کرد. به گزارش تسنیم، فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران درباره ترخیص تعدادی خودروی وارداتی از گمرک در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش، اظهار داشت: همه کالاهایی که وارد کشور می‌شود و باید از گمرک ترخیص شود طبق ماده 8 مقررات صادرات و واردات باید دارای ثبت‌سفارش معتبر باشد. وی با اشاره به اینکه بنا بر شرایط موجود همه مواردی را که گمرک انجام داده طبق قانون و وفق مقررات بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد، ادامه داد: گمرک ثبت‌سفارش را دارد؛ صاحب کالا اظهار و حقوق ورودی خود را پرداخت و مجوزهای استاندارد، ضوابط فنی ورود خودرو و پروانه را دریافت کرده است. وی تعداد خودروهای ثبت‌سفارش‌شده در زمان بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خودرو را بیش از 6 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این اقدام در سایت ثبت‌سفارش سازمان توسعه تجارت انجام شده است. در همین حال علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل تیم ویژه‌ای برای بررسی ثبت‌سفارش بیش از 6 هزار خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خبر داد. مویدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به پیچیدگی‌های موضوع تیم ویژه‌ای از سوی این ستاد مامور بررسی ماجرای ثبت‌سفارش بیش از 6 هزار خودروی وارداتی در زمان بسته بودن سایت شده است. گفتنی است با توجه به آماده شدن بسترهای سامانه شناسه کالا و نیز در راستای عمل به تکالیف آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گرفتن شناسه کالا برای انواع خودروها الزامی شد. به گزارش فارس، مدیر دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد فرآیند دریافت شناسه کالا را برای انواع خودرو پیگیری کند. در حال حاضر نیز این روند برای انواع خودرو الزامی شده و پس از دریافت شناسه کالای این گروه کالایی، ثبت‌سفارش خودرو نیز بر اساس شناسه کالا انجام خواهد شد.

واردات یک میلیارد دلار پوشاک قاچاق
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به واردات حدود یک میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور گفت: سال گذشته فقط ۵۹ میلیون دلار پوشاک به صورت رسمی به کشور وارد شد. مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: براساس گزارش‌های داخلی سازمان، میزان واردات رسمی پوشاک به کشور در سال گذشته حدود 59 میلیون دلار بوده است در حالی که براساس گزارش مرکز تجارت بین‌الملل صادرات پوشاک کشورهای مختلف جهان به ایران حدود یک میلیارد دلار بوده است. خسروتاج افزود: این تفاوت در 2 رقم بیانگر حجم قاچاق پوشاک به ایران است، البته روش‌های دیگری در محاسبه میزان قاچاق کالای پوشاک به کشور وجود دارد که ممکن است رقم بالاتری را نشان دهد. وی افزود: حتی موافقتنامه‌های ترجیحی نقش چندانی در افزایش واردات رسمی پوشاک نداشته است.


خداحافظی مقامات فرانسوی‌ با تلگرام و واتس‌اپ
دولت فرانسه اعلام کرد قصد دارد از تابستان امسال نرم‌افزار پیام‌رسان موبایلی رمزگذاری‌شده اختصاصی خود را راه‌اندازی کند و علت این امر نگرانی‌های امنیتی از جاسوسی دولت‌های خارجی است. به گزارش فارس، بر همین اساس رئیس‌جمهور و وزرای دولت در کشور فرانسه دیگر از نرم‌افزارهای پیام‌رسان خارجی مانند تلگرام و واتس‌اپ که در داخل فرانسه هیچ سروری ندارند، استفاده نخواهند کرد. سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه در این‌باره گفته است: ما باید یک نرم‌افزار پیام‌رسان رمزگذاری‌شده داشته باشیم که توسط ایالات متحده یا روسیه رمزگشایی نشود. وی افزود: ما نگران رخنه‌های اطلاعاتی احتمالی همانند آنچه درباره فیسبوک رخ داد هستیم. امکان وقوع این حوادث وجود دارد، لذا باید کنترل اوضاع را در دست بگیریم. در حال حاضر 20 تن از مقامات فرانسوی و عده‌ای از کارکنان غیرنظامی ارشد این کشور در حال آزمایش پیام‌رسان فرانسوی جدید هستند که استفاده از آن توسط کارکنان دولت تا تابستان امسال اجباری خواهد شد. پیام‌رسان یادشده در نهایت در اختیار تمام مردم فرانسه قرار می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0069 sec