printlogo


کد خبر: 191210تاریخ: 1397/1/29 00:00
اخبار

سیاسی‌بازی‌هایی که دامن «به وقت شام» را گرفت!
خبرگزاری فارس در گزارشی در ارتباط با حواشی ایجادشده برای اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» نوشت: برخوردهای سیاسی با فیلم «به وقت شام» موجب متوقف شدن اکران این فیلم در بخشی از دانشگاه‌های کشور شده است. به گزارش «وطن امروز»، در بخشی از گزارشی که فارس در ارتباط با این موضوع تهیه کرده، آمده است: «از زمانی که اکران این فیلم سینمایی در دانشگاه‌ها آغاز شده برخی فعالان دانشجویی و اعضای تشکل‌های دانشجویی، نسبت به برخوردهای سیاسی برخی مسؤولان دانشگاهی با این موضوع نگران بودند و اتفاقات اخیر در برخی دانشگاه‌ها نشان داد این نگرانی بی‌دلیل نبوده است. اکران تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که قرار بود روز دوشنبه در دانشگاه هنر نمایش داده شود، بنابر دلایلی لغو شد. مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه هنر درباره این موضوع گفت: «فیلم سینمایی به وقت شام، قرار بود ساعت 14 امروز(دوشنبه) در این دانشگاه اکران شود و همه مجوز‌های قانونی برای این کار گرفته شد اما تعداد محدودی از دانشجویان دانشگاه که فکر می‌کنند تفکر غالب دانشگاه هستند معتقدند فیلمی که با تفکر حاتمی‌کیا ساخته شده اجازه اکران در دانشکده سینما - تئاتر دانشگاه هنر را ندارد.» از سوی دیگر مخالفت با اکران «به وقت شام» در دانشگاه خیام مشهد هم صدای دانشجویان را درآورد. مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد در این باره گفت: «اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های کشور برای اکران دانشگاهی فیلم «به وقت شام» لحظه شماری می‌کنند ولی متاسفانه وقتی برای اکران این فیلم درخواست دادیم، مسؤولان دانشگاه گفتند یک ماه دیگر سی‌دی این فیلم به بازار می‌آید و دانشجویان می‌توانند این فیلم را در خانه ببینند و با پخش فیلم در دانشگاه مخالفت کردند!» برخی دانشجویان از اینکه این روند بخواهد در دانشگاه‌های دیگر هم ادامه پیدا کند، ابراز نگرانی کرده و از مسؤولان وزارت علوم خواستند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.


شبکه ورزش، برترین شبکه تخصصی از نگاه مخاطبان
شبکه‌ ورزش سیما در آخرین ارزیابی آرای جشنواره مردمی نوروزی صداوسیما با کسب بیش از یک میلیون و 400 هزار رای عنوان برترین شبکه تخصصی تلویزیون در ایام نوروز را از نگاه مخاطبان به خود اختصاص داد. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین جشنواره مردمی نوروزی صداوسیما این هفته در حالی به کار خود پایان داد که شرکت بیش از 19 میلیون مخاطب در این جشنواره آمار قابل توجهی بود که ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مخاطبان در ارزیابی از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی را تأیید می‌کند. بر اساس آخرین نتایج به‌دست آمده از این نظرسنجی عمومی که در ایام نوروز برگزار شد، به ترتیب شبکه ورزش، شبکه قرآن، شبکه امید، شبکه آموزش، شبکه 4 سیما، شبکه سلامت، شبکه پویا و شبکه مستند از سوی مخاطبان، به‌عنوان برترین شبکه‌های تخصصی تلویزیون انتخاب شدند.

کارگردان «کیمیا» سریال  «حضرت معصومه(س)» را می‌سازد
جواد افشار که بتازگی ساخت سریال تلویزیونی «آنام» را به اتمام رسانده است از مقدمات ساخت سریال الف ویژه «حضرت معصومه (س)» برای تلویزیون خبر داد. به گزارش ایسنا، این کارگردان که در پرونده کاری خود سابقه ساخت مجموعه‌هایی چون «کیمیا» را دارد، در پاسخ به این پرسش که پس از مجموعه «آنام» تصمیمی برای ساخت سریال ندارد؟ توضیح داد: قرار است سریال «حضرت معصومه(س)» را بسازم. سال‌هاست به دنبال ساخت آن هستم. در حال حاضر تلویزیون برای ساخت این مجموعه از من دعوت کرده و مقدمات کار انجام شده است. مجموعه «حضرت معصومه (س)» یک سریال الف ویژه عظیم و سنگین است که زندگینامه حضرت معصومه (س) قرار است در آن روایت شود. مقدمات این سریال در حال آماده‌سازی است و اگر شرایط مهیا باشد این سریال قرار است ساخته شود.


Page Generated in 0/0063 sec