printlogo


کد خبر: 191213تاریخ: 1397/1/29 00:00
اخبار

ثبت‌نام بن کتاب نمایشگاه کتاب  از 30 فروردین
قائم‌مقام سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره زمان و نحوه ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت‌های خرید کتاب توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز ثبت‌نام بن‌های خرید کتاب دانشجویی و طلاب خبر داد و گفت: زمان ثبت‌نام از روز پنجشنبه (30 فروردین‌ماه) آغاز می‌شود و تا ساعت 24 یکشنبه (2 اردیبهشت 1397) ادامه خواهد داشت. وی افزود: دانشجویان و طلاب می‌توانند در بازه زمانی ذکر شده از طریق سامانه ثبت‌نام  بن‌کارت دانشجویی به آدرس bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران درباره نحوه ثبت‌نام در این دوره از نمایشگاه گفت: ثبت‌نام در سامانه امسال به 3 شکل ثبت‌نام با کارت ملی هوشمند (برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند)، ثبت‌نام به شکل  NFC(کارت مجازی) و ثبت‌نام به صورت بن‌کارت فیزیکی خواهد بود که دستورالعمل هر یک از این ثبت‌نام‌ها در سایت ثبت‌نام توضیح داده شده است. وی با تاکید بر اینکه هر دانشجو صرفا می‌تواند یک‌بار برای دریافت بن خرید کتاب اقدام کند، گفت: مبلغ موجود در کارت‌ها یک میلیون ریال است که 400 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 600 هزار ریال آن نیز توسط شخص دریافت‌کننده کارت پرداخت می‌شود.

بازگشت مجدد رمان «دوازدهم» علی مؤذنی به بازار نشر
رمان «دوازدهم» اثر علی مؤذنی با تغییراتی از سوی نشر «اسم» دوباره منتشر شده است. رمان «دوازدهم» اثر علی مؤذنی که چند سالی مجوز انتشار آن باطل شده بود، از سوی نشر اسم مجوز گرفته و با ظاهری جدید منتشر شده است. بر اساس این گزارش، این رمان پس از انتشار با حواشی‌ای روبه‌رو و مجوز آن از سوی ارشاد لغو شد اما اکنون پس از چند سال با اصلاحاتی با ناشری جدید وارد بازار کتاب شده است. این رمان که با موضوع امام زمان(عج) نوشته شده به مسأله وجود امام زمان(عج) در طول دوره‌های مختلف اشاره دارد و با زبانی هنری با مخاطب سخن گفته است. «دوازدهم» روایتی است از یک نویسنده که پس از روبه‌رو شدن با پیشنهاد نوشتن یک فیلمنامه درباره حضرت صاحب‌الزمان(عج) و در کش‌وقوس‌های پذیرفتن یا نپذیرفتن نگارش آن در خلوتی با امام زمان(عج) به ناتوانی خود در محضر امام اعتراف و سپس از ایشان طلب نشانه‌ای در این مسیر می‌کند تا بتواند در این راه با انرژی و انگیزه دوچندان قلم بچرخاند. چاپ جدید رمان «دوازدهم» اثر علی مؤذنی با ظاهری جدید در 304 صفحه با قیمت 25 هزار تومان از سوی نشر اسم راهی بازار می‌شود.


رکورد دست‌نیافتنی  استیون اسپیلبرگ
برای نخستین‌بار در تاریخ سینما مجموع فروش فیلم‌های یک کارگردان از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد. به گزارش خبرآنلاین، با فروش فوق‌العاده فیلم «شماره یک، آماده» مجموع فروش فیلم‌های استیون اسپیلبرگ از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد. او نخستین کارگردان تاریخ سینما است که به این رکورد می‌رسد. این رقم با در نظر گرفتن تورم به دست آمده است. «شماره یک، آماده» تازه‌ترین اثر سینمایی استیون اسپیلبرگ هم‌اکنون در سراسر جهان روی پرده سینماست. این فیلم در آمریکای شمالی به فروش ۱۱۴ میلیون دلاری دست یافته است و از این نظر در رده آثاری چون «پارک ژوراسیک»، «ای‌تی» و «آرواره‌ها» قرار می‌گیرد. از دیگر فیلم‌های پرفروش اسپیلبرگ می‌توان از «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین»، «مهاجمان صندوق گمشده» و «نجات سرباز رایان» نام برد. به نظر نمی‌رسد جایگاه اسپیلبرگ به عنوان پول‌سازترین کارگردان تاریخ سینما به این زودی‌ها متزلزل شود چرا که نزدیک‌ترین رقیب او پیتر جکسون با فاصله زیادی از وی قرار گرفته است. فیلم‌های کارنامه کاری پیتر جکسون خالق دنیای سینمایی «ارباب حلقه‌ها» در مجموع بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشتند.


Page Generated in 0/0066 sec