printlogo


کد خبر: 191216تاریخ: 1397/1/29 00:00
اخبار

«قاچاق» موجب تباهی اقتصاد و تولید کشور شده است
دبیر شورای نگهبان گفت: قاچاق باعث رکود تولید داخلی و بیکاری بسیاری از کارگران زحمتکش شده است. به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در دیدار اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدوده‌ اختیارات نمایندگان و برخی انتظارات مردم از آنها، افزود: در موضوع پیگیری امور و مشکلات مردم فقط بحث نمایندگی و وظیفه اداری مطرح نیست، بلکه این یک وظیفه‌ شرعی است و هرکس می‌تواند گرهی از مشکلات مردم باز کند، باید آن را به‌عنوان وظیفه‌ شرعی خود قلمداد کند. آیت‌الله جنتی با تأکید بر ضرورت نظارت نمایندگان بر امور اجرایی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه شما باید از معوقات بانکی که متأسفانه یکی از معضلات اقتصادی ما شده است اطلاع داشته باشید و در جهت حل آن اقدام کنید. وی با اشاره به معضلات بانکی و پولی کشور اظهار داشت: اعتماد مردم سرمایه‌ بزرگی است از همین رو وضعیت بانکی کشور نباید به جایی برسد که اعتماد مردم به آن کم یا خدای نکرده سلب شود و رو به بانک‌های خارج کشور بیاورند. دبیر شورای نگهبان موضوع قاچاق را موجب تباهی اقتصاد و تولید کشور دانست و گفت: متأسفانه این‌ همه جنس قاچاق، کفش، پوشاک و اجناسی از این دست به‌وفور از ترکیه و چین به داخل کشور قاچاق می‌شود که باعث رکود تولید داخلی، تعطیلی برخی کارخانه‌ها و در نتیجه بیکاری بسیاری از کارگران زحمتکش شده است.

معاهده پالرمو دوباره در مجلس بررسی شود
نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه در ترجمه معاهده پالرمو از سوی دولت، غلط‌هایی وجود دارد خواستار بررسی مجدد این معاهده در مجلس شد. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی  مجلس طی تذکری شفاهی درباره ترجمه اشتباه معاهده پالرمو که از سوی دولت در اختیار مجلس قرار گرفته است، اظهار داشت: در معاهده پالرمو یعنی کنوانسیون منع کمک به گروه‌های تروریستی، ترجمه‌ای که از سوی دولت به مجلس فرستاده شده غلط است.
وی افزود: نمایندگان مجلس براساس همین ترجمه اشتباه این معاهده را به تصویب رساندند و مصوبه مجلس  به شورای نگهبان رفت و شورا نیز نسبت به ترجمه غلط آن ایراداتی گرفت.  نماینده مردم محلات در مجلس یادآور شد: باید معاهده پالرمو دوباره در مجلس مطرح شود تا مورد بررسی قرار گیرد. البته پیش از این در برجام نیز 3-2 مورد ترجمه غلط وجود داشت؛ لذا این مساله مهم باید به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد. در ادامه حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکر دیگری درباره معاهده پالرمو خطاب به مسعود پزشکیان گفت: همکارم آقای سلیمی تذکری درباره پالرمو دادند که اشتباهی در متن ترجمه آن به وجود آمده است. ما به ترجمه‌ای که دولت آن را ارائه کرده است، اعتماد کردیم لذا این بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیانیه نمایندگان در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از پیام‌رسان‌های داخلی را اعلام کردند. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با فارس، گفت: نمایندگان در نشست علنی روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از پیام‌رسان‌های داخلی را اعلام کردند که تاکنون امضاهای این بیانیه به بیش از 140 امضا رسیده است. وی افزود: در این بیانیه آمده است پیام‌رسان‌های خارجی که تحت هیچ شرایطی حاضر نشدند دفتری در داخل کشور داشته باشند و قوانین کشور را رعایت کنند، خطر جدی برای مردم و اطلاعات مردم ما هستند بویژه اینکه امروز در حوزه اقتصادی کاسبی می‌کنند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این بیانیه از دولت درخواست شده است در جهت تقویت قدرت پیام‌رسان‌های داخلی نهایت همکاری و تلاش خود را داشته باشد تا پیام‌رسان‌های داخلی بتوانند سرویس‌های لازم را با پهنای باند و سرعت لازم با کمترین هزینه به کاربران ایرانی ارائه کنند. ذوالنوری در پایان خاطرنشان کرد: با تلاشی که مجلس داشته قطعاً پیام‌رسان‌های داخلی رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و مردم در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.


Page Generated in 0/0058 sec