printlogo


کد خبر: 191240تاریخ: 1397/1/30 00:00
اخبار

گلعلی بابایی:
«رؤیای آمریکایی» از مستندات منابع غربی و عربی است
نویسنده کتاب «رویای آمریکایی» گفت: این کتاب، تاریخ تفصیلی و توصیفی از نقش محوری ایالات متحده آمریکا در شروع، استمرار و پایان جنگ تحمیلی است. به گزارش فارس، گلعلی بابایی، پژوهشگر و نویسنده ادبیات پایداری، از انتشار جدیدترین اثرش با عنوان «رویای آمریکایی» که انتشارات «روایت 27 بعثت» آن را منتشر کرده، خبر داد و گفت: این کتاب، تاریخ تفصیلی و توصیفی از نقش محوری ایالات متحده آمریکا در شروع، استمرار و پایان جنگ تحمیلی است که در 10 فصل تدوین شده است. وی به منابع مورد استفاده خود در نگارش این کتاب اشاره کرد و گفت: اکثر مستندات این کتاب از منابع خارجی است که نویسنده‌های آمریکایی، اروپایی و کارشناسان رسانه‌ای جهان عرب و همچنین شماری از شاخص‌ترین فرماندهان ارتش صدام حسین درباره این جنگ نوشتند که اغلب از منابع ترجمه شده برای این کتاب بهره برده‌ام. کتاب، زبان ساده و روانی دارد که مانند یک قصه برای خواننده روایت شده است؛ اینکه جنگ از کجا آغاز شد و پیش‌زمینه‌های آن چیست. در این کتاب خواننده با روند پرماجرای تقابل آمریکا با انقلاب ایران مواجه می‌شود. این کتاب برای مخاطب عام جذابیت دارد و من به عنوان مولف اظهارنظری نکرده‌ام و تمام حرف‌هایی که در این اثر نقل شده‌، برگرفته از اعترافات دست اول آمریکایی‌هاست که صرفاً به صورت یک روایت منسجم، تدوین شده است.  بابایی گفت: «رویای آمریکایی» در واقع بازروایی داستان رویایی است که صدام برای تبدیل شدن به ژاندارم ایالات متحده در منطقه در سر می‌پرورانده و آنها با حمایت‌های مختلف از صدام، این جنگ را آغاز کردند. پرداختن به شکل‌گیری مقاومت‌های مردمی در جریان جنگ و درگیری‌ نیروهای انقلاب به خاطر کارشکنی‌های بنی‌صدر نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته است. وی در بخش پایانی سخنانش گفت: کتاب «رویای آمریکایی» قرار است بعدازظهر سه‌شنبه چهارم اردیبهشت همزمان با سی‌وهشتمین سالگرد حمله نظامی آمریکا به طبس با حضور جمعی از اساتید و چهره‌های ادبی، هنری و فرهنگی کشور در محل نخلستان سازمان هنری- رسانه‌ای اوج رونمایی شود.


«فرمانده» به منطقه مرزی  میرجاوه رسید
مستندمسابقه «فرمانده 4» که از نیمه فروردین ماه از رسانه ملی در حال پخش است، در سومین قسمت خود به منطقه میرجاوه می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، در قسمت‌های اول و دوم مستندمسابقه «فرمانده»، 15 شرکت‌کننده منتخب پس از طی کردن مراحل آموزشی و حذف 5 نفر باقی‌مانده به منطقه میرجاوه در استان سیستان‌وبلوچستان می‌روند تا مأموریت‌های محوله را در این منطقه مرزی به انجام برسانند. چهارمین سری از مستندمسابقه فرمانده در اردیبهشت‌ماه سال 96 در استان سیستان‌وبلوچستان فیلمبرداری شده است و پس از پایان مراحل تدوین و صداگذاری از 16 فروردین 97 از شبکه‌های نسیم و افق پخش می‌شود.


اعلام هیأت داوران جشنواره کن ۲۰۱۸
«کیت بلانشت» به همراه 8 سینماگر دیگر، اعضای هیأت داوران بخش رقابتی هفتاد‌ویکمین دوره جشنواره کن را تشکیل می‌دهند. به گزارش فارس، کمتر از 3 هفته مانده به برگزاری هفتادویکمین دوره جشنواره کن، هیأت داوران بخش رقابتی این جشنواره معرفی شدند. امسال «کیت بلانشت» بازیگر اسکاری هالیوود در رأس هیات داوران قرار دارد و 8 سینماگر دیگر او را در امر داوری همراهی می‌کنند. «چانگ چنگ» بازیگر چینی، «آوا دوورنای» کارگردان آمریکایی، «روبر گدیگیان» کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر فرانسوی، «خدجا نین» آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده برونئی،‌ «کریستین استوارت» بازیگر آمریکایی، «لئا سیدو» بازیگر فرانسوی،‌ «دنیس ویلنوو» بازیگر و نویسنده کانادایی و «آندری زویاگینتسف» کارگردان روسی دیگر اعضای هیات داوران بخش رقابتی کن ۲۰۱۸ را تشکیل می‌دهند. ریاست هیات داوران در بخش نوعی‌نگاه هم بر عهده «بنیسیو دل‌تورو» است. هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ مه/ ۱۸ اردیبهشت با نمایش فیلم «همه‌ می‌دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec