printlogo


کد خبر: 191243تاریخ: 1397/1/30 00:00
سؤال بزرگ برای شیاطین سرخ
مورینیو می‌ماند یا پوگبا؟

 پل پوگبا در تابستان 2016 به منچستر یونایتد بازگشت اما ستاره‌ 89 میلیون پوندی شیاطین سرخ در طول 2 فصل گذشته هرگز موفق نشد فرم عالی‌اش در یوونتوس را تکرار کند. جدا از این افت در فرم، رابطه‌ پوگبا و ژوزه مورینیو هم در هفته‌های اخیر به مشکل برخورده، تا جایی که شایعاتی از اولدترافورد به گوش می‌رسد که مورینیو قصد فروش پوگبا در تابستان را دارد.
اما سوال بزرگ برای یونایتد و هوادارانش این است که آیا مورینیو مربی مناسبی برای کمک به رشد پوگبا است یا نه؟ و اگر قرار باشد در این تابستان مالکان و مدیران باشگاه مجبور شوند بین این دو، یکی را انتخاب کنند گزینه‌ منطقی‌شان کدام خواهد بود؟ پاسخ ایان رایت، ستاره‌ سابق آرسنال و کارشناس اسکای اسپورت به سوال اول منفی است: «بر اساس چیزی که تا امروز دیدیم مورینیو مربی مناسبی برای پوگبا نیست. حالا باید بنشینیم و ببینیم این داستان به کجا خواهد کشید. اگر من خودم مربی پوگبا بودم وی را یک خط جلوتر می‌بردم، چون او توانایی ایجاد موقعیت نزدیک دروازه‌ حریف را دارد. برای همین به نظرم نباید اینقدر عقب بازی کند. پوگبا باید در منطقه‌ای بازی کند که برای بازیکنانی چون آلکسیس سانچز، جسی لینگارد، روملو لوکاکو و مارکوس رشفورد فرصت گل ایجاد کند و تیم را در این منطقه به حرکت در بیاورد. منچستریونایتد با هافبک‌ها و نیروهای تهاجمی‌ای که دارد باید نزدیک‌تر به منچسترسیتی باشد اما سیتی این فصل آنها را با فاصله زیاد پشت‌سر گذاشت. ما حالا به پایان فصل نزدیک شدیم و پوگبا هنوز فرم خوبش را پیدا نکرده و یونایتد هم هنوز نمایشی با تسلط کامل بر جریان بازی نداشته است. به نظر من مشکل از نوع بازی آنهاست، چون از نظر بازیکن به اندازه‌ کافی کیفیت در این تیم هست. من ژوزه را خیلی دوست دارم اما به نظرم او به بازیکنانش آزادی لازم برای تسلط پیدا کردن به بازی‌ها را نمی‌دهد. با این نیروهای تهاجمی‌ای که ژوزه در اختیار دارد و می‌تواند به زمین بفرستد تیم‌های حریف باید تا سر حد مرگ از آنها بترسند؛ اتفاقی که رخ نمی‌دهد».
استیوارت پیرس، دیگر ستاره‌ سابق فوتبال انگلیس و کارشناس اسکای‌اسپورت هم در ادامه‌ این بحث از بعید بودن امکان فروش پوگبا در تابستان می‌گوید و آینده‌ای روشن برای او در اولدترافورد پیش‌بینی می‌کند: «من فکر نمی‌کنم یونایتد پوگبا را بفروشد، چون او استعداد درخشانی است و از این استعدادها در جهان فوتبال زیاد پیدا نمی‌شود. به نظر من پوگبا در فصل آینده پیشرفت خواهد کرد و به بلوغ فوتبالی بیشتری خواهد رسید. پوگبا به نسبت همچنان بازیکن جوانی به حساب می‌آید، با اینکه تجربه‌ بالایی هم در سطح اول فوتبال اروپا دارد. مسأله‌ اصلی برای او پیدا کردن پستی است که در آن بالاترین بهره را از توانایی‌هایش بگیرد. به عقیده من پوگبا باید به دروازه حریف نزدیک‌تر باشد و هدف حداقل 15 گل در فصل را برای خودش تعیین کند. در این میان قطعا باشگاه منچستریونایتد بیشتر از همه‌ ما پوگبا را می‌شناسد و به توانایی‌هایش آگاه است. برای همین من بعید می‌دانم قصد فروشش در تابستان را داشته باشند، چون تصور کنید پوگبا از یونایتد برود و به تیم دیگری در لیگ برتر ملحق شود، آن وقت مقابل یونایتد به زمین خواهد رفت و این چیزی است که یونایتدی‌ها اصلا نمی‌خواهند اتفاق بیفتد».
 


Page Generated in 0/0049 sec