printlogo


کد خبر: 191260تاریخ: 1397/1/30 00:00
اخبار

یمنی‌ها پاتریوت امارات را هدف قرار دادند
هشدار بی‌سابقه انصارالله به سعودی
عملیات مشترک موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله طی روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است.  این عملیات مشترک روز سه‌شنبه در مناطق المخا و موشج در تعز واقع در جنوب غربی یمن صورت گرفته است. یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین سه‌شنبه‌شب مرکز تجمع مزدوران و متجاوزان در تعز واقع در جنوب غرب یمن را هدف قرار داد. یک منبع نظامی تاکید کرد این عملیات مشترک که در جبهه ساحل غربی انجام شد، سامانه پاتریوت متعلق به امارات و مرکز تجمع متجاوزان و مزدوران در این منطقه را هدف قرار داد. گفتنی است که یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن فوریه گذشته نیز با انجام عملیات مشترکی، مرکز فرماندهی نظامیان اماراتی در استان إب را هدف قرار داد. یک منبع نظامی در آن زمان گفت این عملیات مشترک، ساختمان فرماندهی امارات و سامانه پدافند هوایی متجاوزان موسوم به «باک 3» را هدف قرار داده است. طبق این گزارش، ارتش یمن و انصارالله حملات موشکی خود به خاک عربستان را از ابتدای سال ۲۰۱۸ که می‌‏توان آن را «سال موشکی» یمن نامید، بشدت افزایش و چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎اند. نکته جالب توجه درباره توان دفاع موشکی یمن در سال جاری میلادی، همین عملیات پهپادی ارتش یمن و انصارالله است که از طریق پهپادهایی مانند «قاصف یک» که قادر به طی کردن مسافت‎های طولانی است، می‌تواند اهداف مورد نظر در خاک عربستان را هدف قرار دهد.  نیروهای یمنی در تاریخ 11 آوریل با اجرای عملیات پهپادی، فرودگاه أبها در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند که این مساله موجب نگرانی مسؤولان فرودگاه شده است؛ به‌گونه‌ای که مسؤولان پروازی فرودگاه أبها از ترس عملیات مشترک موشکی و پهپادی، مجبور به لغو پروازهای خود و انتقال مسیر پروازها به فرودگاه‌‏های ریاض، جازان و جده شده بودند. اواخر سال 95 بود که پهپاد تهاجمی «قاصف یک» ساخت یمنی‌ها رونمایی شد و سیدعبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن وعده داده بود که این پهپاد باید ارتقا یابد تا بتواند مسافت‌های طولانی را طی کند و امروز می‌بینیم که یمنی‎ها به این وعده نیز جامه عمل پوشانده‎‌ و با پهپاد قاصف یک به تاسیسات نفتی آرامکو در جیزان حمله کردند.

انصارالله:  حملات به متجاوزان ادامه دارد
در میانه افزایش حملات موشکی یمنی‌ها به نیروهای ائتلاف متجاوز، یکی از رهبران انصارالله یمن، ائتلاف عربی را به پاسخی بی‌سابقه که استراتژی‌های نظامی و سیاسی را تغییر دهد، تهدید کرد. محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتر نوشت: اگر آمریکا و عربستان همچنان برای جنگ حدیده برنامه‌ریزی کنند، آنچه را عبدالملک الحوثی گفته بود، عملی می‌کنیم و ائتلاف عربی شاهد پاسخی بی‌سابقه خواهد بود که تمام استراتژی‌های سیاسی و نظامی را تغییر خواهد داد. اخیرا و در پی افزایش حملات موشکی انصارالله به مناطق عربستان، ائتلاف عربی تهدید کرده که حملات دردناکی را علیه انصارالله در صورت ادامه حملات موشکی انجام خواهد داد. این در حالی ا‌ست که محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله تأکید کرده که حملات موشکی انصارالله واکنش به متجاوزان است و ما این حملات را تا زمانی که حمله به یمن متوقف نشود، قطع نمی‌کنیم. انصارالله از وارد‌کننده موشک به تولید‌کننده تبدیل شده است. اگر سعودی‌ها قادر به حمله به این موشک‌ها بودند از ابتدا این کار را می‌کردند.


اعلام آمادگی حماس  برای مبادله اسرا
رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد این جنبش آماده انجام مبادله اسرا از طریق طرف سوم است و به تلاش‌های خود برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی ادامه می‌دهد. اسماعیل هنیه گفت: رژیم صهیونیستی بهای زورگویی و به اسارت گرفتن فرزندان قهرمان ملت فلسطین را خواهد داد. وی افزود: من به همه شما اطمینان می‌دهم که مقاومت ابزارهای لازم برای تحقق آرمان بزرگی را که همگان منتظر آن هستند، دارد و ما آماده آغاز مذاکرات درباره مبادله اسرا از طریق طرف سوم هستیم.
 


Page Generated in 0/0070 sec