printlogo


کد خبر: 191276تاریخ: 1397/1/30 00:00
استاندار تهران اعلام کرد
ورود استانداری به طرح ترافیک جدید

 استاندار تهران با اشاره به نظارت استانداری بر روند اجرای مراحل طرح ترافیک جدید شهرداری تهران، تاکید کرد: در صورت بروز مشکل برای شهروندان در جریان اجرای طرح ترافیک جدید استانداری ورود خواهد کرد. به‌گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی گفت: طرح ترافیک جدید شهرداری تهران در شورای ترافیک تهران و شورای شهر تهران به تصویب رسیده و فرمانداری تهران نیز این طرح را تایید کرده است لذا کلیات آن پذیرفته شده است. بی‌تردید استانداری تهران در جریان اجرای مراحل این طرح قرار و بر آن نظارت دارد. وی تاکید کرد: در صورتی که این طرح برای شهروندان در اجرا مشکلاتی را فراهم کند استانداری ورود می‌کند و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.
اجرای طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از به تعویق افتادن اجرای طرح ترافیک سال ۹۷ به مدت 2 هفته خبر داد. محسن پورسیدآقایی گفت: اجرای طرح ترافیک سال 97 به دلیل مشکلاتی که پیش آمده 2 هفته به تعویق افتاده است. وی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود زمان آغاز اجرای طرح ترافیک جدید از 15 اردیبهشت‌ماه باشد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:‌ یکی از دلایل به تعویق افتادن طرح ترافیک امسال، آماده نبودن مردم برای اجرای این طرح است. وی افزود: اگر اجرای طرح جدید خوب پیش برود امیدواریم بتوانیم سال آینده تمام سهمیه‌ها را برداریم، چرا که در قیمت تفاوتی وجود ندارد.
توضیحات پلیس درباره طرح ترافیک
علاوه بر این سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اظهاراتی گفته است: یکی از دغدغه‌هایی که از ابتدای پیشنهاد طرح برای شهرداری و بویژه پلیس وجود داشت «زمان کم و محدود» برای تصمیم‌گیری و اجرای این طرح بود؛ طرح جدید ترافیک اواخر پاییز و اوایل زمستان 96 ارائه شد و از همان ابتدا این دغدغه وجود داشت که زمان کافی باید برای بررسی و تصویب طرح وجود نداشته باشد.
وی افزود: پیشنهاد نیروی انتظامی در ابتدای ارائه طرح این بود که اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و طی فرآیند اطلاع‌رسانی در سال 97 انجام شود و چنانچه تغییراتی نیاز است در طرح جدید لحاظ و در نهایت در سال 98 اجرایی و عملیاتی شود. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در هر حال فرآیند قانونی طرح جدید ترافیک از منظر قانونی طی و این طرح مصوبه شورای ترافیک شهر تهران را نیز گرفت؛ پس از این روند، طرح برای تعیین قیمت به شورای اسلامی شهر تهران ارجاع و مصوباتی نیز تصویب و قیمت‌گذاری لحاظ شد. این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از تعیین قیمت‌گذاری طرح جدید توسط شورای شهر تهران، ایراداتی از نظر فرمانداری به عنوان نماینده دولت مطرح شد که در یک بازه زمانی این ایرادات اصلاح و در نهایت طرح وارد فاز اجرایی شد. وی افزود: از اول اردیبهشت ماه سال جاری طرح ترافیک جدید در محدوده‌های قبلی اجرایی می‌شود و پلیس نیز در این حوزه همانند سال 96 عمل خواهد کرد.
عذرخواهی عضو شورای شهر تهران
این در حالی است که رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: معاون شهردار تهران به‌جای فرافکنی مشکلات طرح ترافیک، باید شفاف درباره آن صحبت کند. محمد علیخانی با اشاره به اظهارات محسن پورسید آقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متأسفانه وی  به‌جای پاسخگویی درست به فرافکنی مسائل می‌پردازد. وی گفت: اگر پیشنهاد درست بود باید درباره طرح جدید و موضوعات آن صحبت کند و توضیح دهد. این فرافکنی و ایرادات را به گردن این‌وآن انداختن شیوه درستی نیست. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: متأسفانه شنیده‌ام طی چند روز گذشته  هرکس به طرح جدید انتقاد می‌کند وی به‌جای پاسخگویی درباره طرح جدید می‌گوید به شورا اعتراض کنید. این کار ناشایست است و ما تذکرات لازم را خواهیم داد. علیخانی خاطرنشان کرد: من از روز اول انتقادهای بسیاری به طرح جدید داشتم و معتقد بودم طرحی که عجله‌ای باشد و این حجم تغییرات داشته باشد نمی‌تواند نتایج خوبی داشته باشد اما چون معاون شهردار محکم ایستادند و دلایل بسیار آوردند ما نیز اعلام آمادگی کردیم. این عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب که انگار باید از مردم عذرخواهی کنیم، گفت: من به‌خاطر مشکلات این طرح و پاسخگونبودن مناسب از شهروندان تهرانی پوزش می‌خواهم.


Page Generated in 0/0055 sec