printlogo


کد خبر: 191285تاریخ: 1397/1/30 00:00
اخبار

انتشار تصویر جعلی پایگا‌ه ‌هوایی ایران در سوریه توسط صهیونیست‌ها
در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی  تصویر هوایی فرودگاه مهرآباد و میدان آزادی تهران را به‌عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در سوریه به رسانه‌ها ارائه کرده است، بی‌بی‌سی فارسی در بازنشر این گزارش، میدان آزادی را از تصویر موردنظر حذف کرده است. به گزارش تسنیم، سه‌شنبه‌شب برخی منابع اسرائیلی به ‌نقل از واحد سخنگویی نظامیان این رژیم، تصاویر و گزارشی درباره پایگاه‌های هوایی و مراکز هدایت پهپادهای ایران در خاک سوریه منتشر کردند. این گزارش بین برخی رسانه‌های دیگر همچون بی‌بی‌سی نیز بازتاب یافت اما دقت در تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد «تصویر هوایی از فرودگاه مهرآباد تهران»‌، البته با 180 درجه چرخش، به‌عنوان یکی از پایگاه‌های هوایی ایران در خاک سوریه ارائه شده است. نکته جالب اینجاست که در تصاویری که پایگاه‌ جروز‌الم‌پست منتشر کرده، تصویر هوایی میدان آزادی تهران کاملاً هویدا و آشکار است اما بی‌بی‌سی فارسی- در اقدامی سؤال‌برانگیز- این بخش از تصویر را که شامل محوطه میدان آزادی است، از تصویر حذف و سپس تصویر را منتشر کرده است. روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست تصویر هوایی از فرودگاه مهرآباد را با 180 درجه چرخش به اسم تصاویر «پایگاه‌های ایران در سوریه» منتشر کرده؛ در تصویر اصلی میدان آزادی به وضوح معلوم است، BBC فارسی هم عکس و خبر را کار کرده ولی میدان آزادی را از تصویر بریده است.

ظریف پنجشنبه به نیویورک می‌رود
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمدجواد ظریف به آمریکا برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات خارجی و نیز سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا خبر داد. به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر سفیر ظریف به نیویورک گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا (امروز) برای شرکت در اجلاس عالیرتبه صلح پایدار که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود به نیویورک می‌رود. قاسمی افزود: سخنرانی در اجلاس صلح پایدار، دیدار و گفت‌وگو با مقامات خارجی و نیز سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه در این سفر است.

سؤال مجلس از وزرا درباره فرار کاوه مدنی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تصمیم تعدادی از نمایندگان جهت طرح سوال از وزرای مربوط درباره فرار معاون سازمان محیط‌زیست خبر داد. حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با فارس، از تصمیم تعدادی از نمایندگان جهت طرح سوال از وزرای مربوط درباره فرار کاوه مدنی، معاون سازمان محیط‌زیست خبر داد. به گفته نماینده مجلس، این سوال بزودی تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود. کاوه مدنی مهرماه 96 از سوی عیسی کلانتری - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست - به عنوان معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزیده شد.

تذکر ۴۵ نماینده به روحانی درباره ترجمه غلط پالرمو
نماینده مردم شاهین‌شهر به اتفاق ۴۴ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند ترجمه غلط لایحه پالرمو و موارد مشابه با امضای شما و ارسال آن به مجلس به جایگاه حقوقی شما و اعتماد نمایندگان نسبت به دولت لطمه وارد می‌کند. به گزارش فارس، در این تذکر آمده است: در روابط بین قوای سه‌گانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصل بر اعتماد است و بر همین اساس توقع داریم آنچه در قراردادها و کنوانسیون‌های بین‌المللی به نمایندگی از ملت ایران امضا می‌کنید صادقانه همان متن را جهت تصویب به خانه ملت ارائه نمایید.  این تذکر می‌افزاید: اما ارائه متن غیرواقعی ترجمه شده لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با امضای شما به مجلس و تصویب آن توسط نمایندگان مردم براساس همان اعتقاد پیش گفته مانع از آن نشد که دید‌بان دقیق نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی شورای نگهبان که به فرمایش معمار کبیر انقلاب تضعیف آن تضعیف کشور و اسلام است و اهمیت آن هر دوره بیشتر محرز می‌گردد غفلت نماید و متوجه آن نشود بنابراین لازم است ضمن دقت در امضای لوایح مشابه و قراردادهای بین‌المللی نسبت به برخورد قانونی با تهیه‌کنندگان که ظاهراً فاقد سواد لازم می‌باشند و با این اقدامات به اعتماد بین قوا و شخصیت حقوقی جنابعالی لطمه می‌زنند، اقدام کند.
 


Page Generated in 0/0051 sec