printlogo


کد خبر: 191291تاریخ: 1397/1/30 00:00
همزمان با 29 فروردین، تجهیزات و دستاوردهای نوین ارتش جمهوری اسلامی به نمایش درآمد
رژه بزرگ اقتدار

رژه بزرگ یگان‌‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 29 فروردین‌ماه (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) صبح دیروز در تهران و سراسر کشور برگزار شد. در تهران این مراسم باشکوه با حضور رئیس‌جمهور، فرماندهان ارتش و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم ارتش از جدیدترین سامانه موشکی خود که
«کمین 2» نام دارد و برای مقابله با انواع پرنده‌های بدون سرنشین و هدف‌های پرنده در ارتفاع کم طراحی شده است، رونمایی کرد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، در این آیین باشکوه نظامی، یگان‌‌های نمونه‌ای از نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام یک رژه منسجم و هماهنگ گوشه‌ای از توان عملیاتی و دفاعی خود را در دفاع از نظام مقدس اسلامی نشان دادند. در این مراسم همزمان با رژه نیروهای مسلح حاضر، شکاری‌بمب‌افکن‌‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز در حضور مسؤولان و فرماندهان نظامی و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران، به پرواز درآمدند. فرود چتربازان تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز محل رژه مشترک نیروهای ارتش نیز از جمله دیگر برنامه‌‌های روز ارتش بود.  پس از برگزاری رژه اقتدار نیروهای مسلح، تجهیزات و  ادوات نظامی این نیرو نیز به نمایش در آمد. دیروز ارتش نمایشی تمام‌عیار از تجهیزات و ادوات نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) خود را به نمایش گذاشت. یگان‌های محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با انواع تانک‌ها، تجهیزات زرهی، ماکت‌های شناورهای دریایی، موشک‌های هوا به زمین و پدافند هوایی از جمله صیاد و اس 300 از مقابل جایگاه رژه رفتند. در این مراسم، مرکز فرماندهی و کنترل سامانه، رادار کشف سامانه موشکی، رادار  N6E2 64، لانچر و سامانه راداری پسیو آفتوبازا اس 300 به نمایش در آمد. در کنار نمایش این سامانه پیشرفته، ارتش از سامانه موشکی کمین 2 که جدیدترین سامانه موشکی کشورمان است نیز رونمایی کرد. این سامانه موشکی، ارتفاع‌پایین بوده و به‌منظور مقابله با انواع پرنده‌های بدون‌سرنشین و هدف‌های پرنده در ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرد که توسط متخصصان داخلی و مطابق تکنولوژی روز دنیا و به ‌صورت کاملاً بومی ارتقا یافته است. همزمان با نمایش اقتدار نیروی زمینی و هوایی ارتش، ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش هم در آب‌های خلیج‌فارس و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریای عمان رژه رفتند. در این رژه نیروی دریایی ارتش 30 فروند انواع شناورهای کلاس الوند، تنب، نصر، غدیر و... حضور داشتند.
افزایش برد 3 برابری موشک‌ بالگردهای هوانیروز
در حاشیه مراسم روز ارتش، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش از افزایش
3 برابری برد موشک‌های بالگردهای هوانیروز ارتش خبر داد. به‌گزارش فارس، امیر کیومرث حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در بالاترین سطح آمادگی خود و بهترین وضع به سر می‌‌برد. وی افزود: تغییراتی در ساختار نیروی زمینی به‌وجود آ‌وردیم تا براساس منویات فرمانده معظم کل قوا به اهداف مورد نظر دست یابیم. فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تغییرات هوانیروز اظهار داشت: در هوانیروز 3 تغییر عمده به‌وجود آمد که عبارتند از امکان پرواز در شب بالگردها، افزایش 3 برابری برد موشک بالگردها و افزایش سرعت اورهال.


Page Generated in 0/0077 sec