printlogo


کد خبر: 191301تاریخ: 1397/2/1 00:00
اخبار

دورف از تبلیغ آشوبگران تا علاقه به فیلم ضدایرانی!
«پاول دورف» مدیر پیام‌رسان تلگرام در مطلبی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام یک فیلم ضدایرانی را فیلم مورد علاقه‌اش معرفی کرد! به گزارش «وطن امروز»، مدیر پیام‌رسان تلگرام که سال گذشته و در جریان اعتراضات دی‌ماه که به واسطه برخی کانال‌های تلگرامی منجر به ایجاد خشونت و آشوب در برخی شهرهای کشور شد، از آشوبگران حمایت کرده بود و حتی پس از بستن یکی از کانال‌های اصلی تلگرامی مروج خشونت، در توئیتی به معرفی کانال جایگزین آن پرداخته بود، حالا و در روزهایی که موضوع فیلترینگ تلگرام از سوی دولت ایران جدی‌تر شده است، با معرفی یک فیلم ضدایرانی به عنوان اثر مورد علاقه‌اش به شکلی غیرمستقیم به توهین به مخاطبان ایرانی پرداخته است. دورف در متن خود در ارتباط با فیلم «300» نوشته است: «فیلم مورد علاقه من 300 است. داستان 300 اسپارتی که برای محافظت از آزادی هموطن‌های‌شان می‌جنگندند تا هزاران سال بعد الهام‌بخش خواهد بود.» فیلم ضدایرانی 300 به کارگردانی «زک‌ اسنایدر» که داستان نبرد «ترموپیل» بین ایران و یونان را روایت می‌کند با جعل تاریخ تصویری غیرانسانی از پادشاه هخامنشی و سپاه ایران به نمایش گذاشته بود و به همین دلیل در زمان نمایش آن با اعتراض گسترده‌ای از سوی مردم کشورمان روبه‌رو شد.


زندگینامه داستانی آیت‌الله مفتح در انتظار انتشار
اصغر استادحسن معمار از انتشار زندگینامه آیت‌الله شاه‌آبادی و آیت‌الله مفتح در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش فارس، اصغر استادحسن معمار، نویسنده در ارتباط با تازه‌ترین فعالیت‌های خود در حوزه نویسندگی و آثاری که قرار است از او راهی نمایشگاه کتاب تهران شود، گفت: زندگینامه داستانی آیت‌الله مفتح با عنوان «فتح‌الفتوح دل‌ها» و زندگینامه داستانی آیت‌الله شاه‌آبادی با عنوان «استادزاده شیدا» به سفارش انجمن قلم ایران نوشته شده اما در انتظار انتشار است. معمار در ادامه افزود: مجموعه داستان «حدیث تن و رهایی» عنوان اثری است که شامل 8 داستان است، تالیف آن نیز به پایان رسیده، این کتاب داستان‌های کوتاه و بلندی را شامل می‌شود که در 120 صفحه گردآوری شده است. از این نویسنده در نمایشگاه کتاب سال گذشته کتاب «راز فرمانده و سرباز» برای نخستین بار از سوی نشر فاتحان عرضه شد.


نادر طالب‌زاده:
جشنواره جهانی فیلم فجر به مهندسی درست نیاز دارد
نادر طالب‌زاده گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر اگر با مهندسی درستی پیش برود، می‌تواند تجربه موفقی را رقم بزند. به گزارش «وطن امروز»، نادر طالب‌زاده، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون با مثبت ارزیابی کردن کارگاه‌های تخصصی جشنواره گفت: یکی از مصادیق تاثیرگذاری این رویداد، برگزاری کارگاه‌ها و ورکشاپ‌ها است که حضور هنرجویان بین‌المللی در آن جالب توجه است. وی در پاسخ به اینکه گردهمایی سینماگران از اقصی نقاط جهان در رویداد بین‌المللی سینمای ایران چقدر توجه سایر کشورها را به کشورمان جلب می‌کند، گفت: زبان سینما، زبان وحدت‌آفرین است و در همین راستا جشنواره جهانی فیلم فجر نتایج مثبت و مزایایی برای سینما و هنر دارد. کشورهای معاند با ایران همیشه عناد دارند اما سایر کشورها که چنین نظری ندارند از جشنواره جهانی فیلم فجر استقبال کرده‌اند. طالب‌زاده با بیان ارزیابی خود از وضعیت فیلم‌ها و میهمانان حاضر در جشنواره عنوان کرد: من فیلم‌ها را هنوز ندیده‌ام اما می‌دانم برای تماشا ترغیب‌کننده هستند. در میان میهمانان خارجی نیز اسامی قابل توجهی دیده می‌شود. به نظرم یک کلاژ مناسب و جالب از فیلم‌ها و فیلمسازها در این دوره از جشنواره شاهد هستیم. سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.
 


Page Generated in 0/0097 sec