printlogo


کد خبر: 191316تاریخ: 1397/2/1 00:00
اخبار

شهادت یک فلسطینی در چهارمین جمعه تظاهرات بازگشت
تظاهرات و اعتراضات فلسطینیان در مناطق مرزی برای چهارمین جمعه متوالی و در چارچوب بزرگداشت چهل‌ودومین «روز زمین» همچنان ادامه دارد. طبق این گزارش، چهارمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه، روز گذشته با حضور ده‌ها هزار فلسطینی در مناطق مرزی برگزار شد. کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره، چهارمین جمعه راهپیمایی بازگشت را جمعه شهدا و اسرا نامگذاری کرده بود. از سوی دیگر فعالان فلسطینی خواهان استفاده گسترده از بادبادک در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی شدند. طی روزهای گذشته فلسطینی‌ها در مرز نوار غزه و اسرائیل از این بادبادک به عنوان یکی از جدیدترین نوع اعتراضات علیه اسرائیل استفاده کرده‌اند. فلسطینی‌ها در راهپیمایی بازگشت خواهان بازگشت به مناطق اشغال شده خود هستند. راهپیمایی بازگشت ۳۰ مارس آغاز شد که در جریان اولین روز آن ۳۳ فلسطینی شهید و هزاران تن نیز زخمی شدند. طبق اعلام منابع رسمی در نوار غزه، با شهادت «اجمد جمیل عقیل» در روز گذشته، شمار شهدای تظاهرات بزرگ بازگشت به 36 تن افزایش یافت.


6 دهه رهبری کاستروها به پایان رسید
دیاز رئیس‌جمهور جدید کوبا
دوره‌ رهبری کاستروها در کوبا به تاریخ پیوست. روز پنجشنبه پارلمان کوبا در هاوانا میگل دیاز کانل را به عنوان جانشین رائول کاسترو برای رئیس‌جمهوری این کشور کارائیب برگزید. ناظران سیاسی معتقدند این انتخاب با تحولاتی ژرف در کوبا همراه نخواهد شد. رئیس‌جمهوری جدید کوبا به سوسیالیسم اعلام وفاداری کرده و گفته که همپیمان با همه‌ انقلابیان کوبا از سرمشق فیدل و رائول کاسترو پیروی خواهد کرد. رئیس‌جمهوری جدید کوبا ۵۷ سال سن دارد و پس از انقلاب کوبا (۱۹۵۹) به دنیا آمده است. او از کادرهای معتقد حزب کمونیست کوبا بوده است و این اواخر دست راست رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری پیشین کوبا و برادر فیدل کاسترو به شمار می‌رفت. میگل دیاز کانل در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس‌جمهوری در برابر نمایندگان پارلمان کوبا گفت: «کوبا درباره اصول خود مذاکره نمی‌کند و تسلیم فشار و تهدید از بیرون نخواهد شد. انقلاب کوبا به روند کمال‌بخشی سوسیالیسم ادامه خواهد داد. ما به نیرو، شعور و فرزانگی خلق متکی خواهیم بود. سرزمین پدری یا مرگ؛ سوسیالیسم یا مرگ؛ ما پیروز خواهیم شد.»


پرواز موشک یمنی‌ها بر فراز فرودگاه جیزان
یک منبع در نیروی هوایی یمن وابسته به جنبش انصارالله از شلیک یک موشک بالستیک «بدر یک» به فرودگاه منطقه‌ جیزان در عربستان خبر داد. در تحولی دیگر، نیروی هوایی ارتش یمن از سرنگونی یک هواپیمای آمریکایی‌ ام‌کیو ۸ در آسمان استان الحدیده خبر داد. در همین راستا، رسانه‌های سعودی نیز به کشته شدن ۶ تن از سربازان عربستانی به دنبال شلیک موشک ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های فرامرزی اعتراف کردند. توپخانه ارتش همچنین چهارشنبه پایگاه‌ها و مواضع ارتش سعودی و مزدوران آن را در ناحیه عسیر بمباران کرد.

کشیدن سیم خاردار در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم
نیروهای امنیتی بحرین در جدیدترین اقدام خود علیه رهبر معنوی شیعیان بحرین، پنجشنبه در اطراف منزل وی سیم خاردار کشیدند. رژیم بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله شیخ عیسی‌قاسم، رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام آنچه پولشویی در جمع‌آوری اموال خمس خوانده، سلب تابعیت کرده و منزل وی در منطقه الدراز را به محاصره درآورده است. آیت‌الله عیسی‌قاسم از زمانی که تحت بازداشت خانگی قرار گرفته، یک بار به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد و پس از انجام عمل جراحی بار دیگر به منزلش که تحت محاصره نیروهای امنیتی است بازگشت.
 


Page Generated in 0/0254 sec