printlogo


کد خبر: 191332تاریخ: 1397/2/1 00:00
نبض جامعه

 در مصلای تهران صورت گرفت
آغاز سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن
 سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران  در مصلای تهران و در رشته حفظ کل قرآن کریم آغاز به کار کرد. به گزارش «وطن امروز»، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از صبح جمعه با اجرای نماینده کشور بروندی در رشته حفظ کل قرآن کریم آغاز به کار کرد تا رقابت‌های این دوره از مسابقات آغاز شود. بر اساس این گزارش  در نوبت صبح 12 شرکت‌کننده که 3 نفر از آنها مربوط به بخش روشندلان بودند به سوالات هیات داوران پاسخ دادند؛ شرکت‌کنندگان نوبت صبح از کشورهای بروندی، موریتانی، افغانستان (حافظ روشندل)، ایران (روشندل)، ترکیه (روشندل)، کامرون، عمان، افغانستان، نیجر، الجزایر، مالزی و چین با حضور در جایگاه به سوالات هیات داوران پاسخ دادند. همچنین دیروز و در نوبت صبح شاهد تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط هادی موحد امین، قاری افتخاری کشورمان بودیم. سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۳۰ فروردین‌ماه تا ۶ اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی تهران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر اعلام کرد
نجات 2 هزار و 955 نفر از سیل
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۱۵ استان کشور در روزهای گذشته متاثر از سیل، آبگرفتگی و توفان بود، گفت: امدادگران به ۲ هزار و ۹۵۵ نفر خدمات امدادی ارائه کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی و توفان طی ۸ روز گذشته گفت: امدادگران هلال‌احمر از روز ۲۳ تا ۳۰ فروردین به ۱۵ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان‌جنوبی، ‌خراسان‌رضوی، خوزستان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، فارس، لرستان و یزد که تحت تاثیر سیل، آبگرفتگی و توفان بودند، امدادرسانی کردند. وی با اشاره به امدادرسانی در ۱۰۳ شهر و روستا و منطقه عشایرنشین استان‌های متاثر، افزود: بر این اساس ۱۲۵ تیم عملیاتی متشکل از ۴۰۱ امدادگر و نجاتگر به ۲ هزار و ۹۵۵ تن از هموطنان امدادرسانی کردند که به ۴۳۰ نفر از آنها اسکان اضطراری داده شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد
افزایش 19/5درصدی حقوق مستمری‌بگیران
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل‌بگیران مستمری، امسال 5/19 درصد افزایش حقوق دارند. به‌گزارش «وطن‌امروز»، سیدتقی نوربخش از افزایش حقوق مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی تا سقف 5/19 درصد خبر داد و گفت: افزایش حقوق سایر سطوح هم بزودی مشخص خواهد شد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هر ساله پس از تعیین سطوح دستمزد شاغلان، افزایش حقوق مستمری‌بگیران مشخص می‌شود که امسال به دلیل تأخیر در برگزاری این جلسه، این افزایش حقوق مشخص نشده است. وی ادامه داد: از آنجا که امسال در تعیین دستمزد شاغلان هم درصد و هم رقم ثابت وجود داشت، محاسبات تعیین رقم مستمری‌بگیران باید با دقت بیشتری انجام شود و این دستمزد متناسب با نرخ تورم، درصد حقوق شاغلان و تبدیل رقم ثابت به درصد مشخص می‌شود. نوربخش اظهار امیدواری کرد هیأت وزیران قبل از زمان پرداخت مستمری که از بیستم هر ماه شروع می‌شود، مصوبه را دریافت و اجرایی کند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تا پایان سال ۹۷ به شرط پرداخت شدن بدهی دولت به تأمین اجتماعی داد و اظهار داشت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۷ دولت را مکلف به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان کرده است که به شرط اجرایی شدن شرایط برای همسان‌سازی حقوق‌ها محقق می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec