printlogo


کد خبر: 191337تاریخ: 1397/2/1 00:00
اخبار

جدیدترین آمار تولید و واردات بنزین
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جدیدترین وضعیت تولید و واردات بنزین را اعلام کرد. سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید بنزین در کشور نزدیک به ۸۰ میلیون لیتر است، اظهار داشت: میزان تولید بنزین در کشور بزودی و با در مدار قرار گرفتن فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به ۸۴ میلیون لیتر می‌رسد. وی توضیح داد: طبق آخرین آمار در حال حاضر روزی 7 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد می‌شود، البته پیش‌بینی شده در 3 ماه نخست سال میانگین واردات بنزین روزانه ۹ میلیون لیتر باشد. میزان واردات بنزین در 3 ماهه دوم سال کمتر خواهد شد و ممکن است به 5/4 میلیون لیتر برسد  و در نهایت واردات بنزین در 3 ماهه سوم سال قطع خواهد شد. بر اساس این گزارش، پیش از این منصور ریاحی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میزان واردات بنزین را روزانه ۱۵ میلیون لیتر اعلام کرده بود.


اختلال در خدمات همراه اول
با ارتقای سامانه جامع خدمات مشتریان اپراتور اول در راستای ارائه خدمات گسترده از جمله یکپارچه‌سازی سیستم صورتحساب مشترکان دائمی و اعتباری و آنلاین شدن این فرآیند، ممکن است مشترکان در روزهای آینده اختلالاتی در تغییر بسته‌ها یا افزایش اعتبار خود داشته باشند. شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول با ارائه توضیحاتی درباره این به‌روزرسانی اظهار داشت: این به‌روزرسانی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ما اتفاق می‌افتد و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های نرم‌افزاری است. این پروژه مزایای زیادی دارد و برای مشترکان امتیازات زیادی از جمله امکان تعریف بسته‌های بیشتر و یکپارچه‌سازی و ارتقای سیستم‌های خدمات مشتریان و موضوعات مربوط به صورتحساب مشتریان را به همراه دارد. وی با اشاره به تغییرات ایجادشده پس از این به‌روزرسانی بیان کرد: از امتیازاتی که با سیستم جدید ایجاد خواهد شد این است که سیستم بیلینگ یا صورتحساب مشترکان دائمی کاملا برخط می‌شود. آرپناهی با بیان اینکه پیاده‌سازی سیستم و تغییر از سیستم قبل به جدید، به دلیل ابعاد وسیع خود ممکن است برخی از مشترکان را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: مشترکان ما در بازه زمانی که سیستم آپدیت می‌شود، اگر بسته‌شان تمام شده باشد یا بخواهند تغییری انجام دهند، ممکن است با اختلالات موقتی و محدودی روبه‌رو شوند. همچنین ممکن است تغییراتی در سیستم مشترکان اعتباری برای خرید شارژ اتفاق بیفتد و نتوانند از برخی از درگاه‌ها برای افزایش اعتبار خود استفاده کنند اما در همه این مدت می‌توانند از سامانه #‌1* استفاده کنند.


لوازم خانگی در صدر کالاهای قاچاق
مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در سال ۹۶ بالغ بر 70 هزار پرونده مربوط به قاچاق در این سازمان رسیدگی شد، گفت: بزرگ‌ترین پرونده‌ها مربوط به قاچاق لوازم خانگی است. عبدالمجید اجتهادی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، اضافه کرد: بر اساس قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی دولت امکان عرضه دوباره کالاهای قاچاق در جامعه وجود ندارد و باید به خارج از کشور صادر شود مگر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشخیص دهد به این کالاها در کشور نیاز جدی وجود دارد. اجتهادی گفت: تاکنون هیچ یک از کالاهای قاچاق ضبط‌شده وارد بازار نشده و تراکم این کالاها در انبارها بر این اساس است. اجتهادی با بیان اینکه واردات لوازم خانگی به‌ وسیله کوله‌بران به‌دلیل حجم این لوازم کم است، در عین حال بر لزوم ساماندهی کوله‌بران تأکید کرد.  حبیب‌الله انصاری، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نیز در این برنامه صنعت لوازم خانگی را یکی از 11 صنعت شتاب‌دهنده پیشرفت اقتصادی کشورها دانست و اضافه کرد: با توجه به رویکرد مدیران این صنعت به افزایش کیفیت محصولات اکنون 75 درصد نیاز جامعه به‌وسیله تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود. انصاری تأکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده را باید مصرف‌کننده بپردازد نه اینکه آن را از تولیدکننده دریافت کنند. ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه نمایندگان مجلس نمی‌توانند با کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای دولت کاهش درآمد ایجاد کنند، افزود: این کار نیاز به جایگزینی منابع درآمدی دیگری برای دولت دارد که این منابع مشخص نیست. وی گفت: دولت برای کمک به تولیدکنندگان می‌تواند خودش لایحه کاهش مالیات بر ارزش افزوده به مجلس ارائه دهد. وی گفت: 75 هزار نفر از مرزنشینان از راه کوله‌بری امرار معاش می‌کنند و اگر بخواهیم از فعالیت آنها جلوگیری کنیم باید فکری برای معیشت آنها داشته باشیم.


Page Generated in 0/0164 sec