printlogo


کد خبر: 191355تاریخ: 1397/2/2 00:00
اخبار

انتشار فراخوان دومین جشنواره تلویزیونی مستند
دبیرخانه جشنواره تلویزیونی مستند فراخوان دور دوم این جشنواره را منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، دومین جشنواره تلویزیونی مستند از تابستان ۹۷ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و مستندسازان سراسر کشور برای شرکت در این دوره و ارسال آثارشان تا ۲۰ خردادماه فرصت دارند. در دور دوم نیز آثار در 3 بخش فیلم‌های کوتاه (تا ۳۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۳۰ تا ۵۲ دقیقه) و بلند (بیش از ۵۲ دقیقه) پخش می‌شوند و توسط هیات‌داوران و مردم مورد داوری قرار خواهند گرفت؛ در پایان به یک فیلم برگزیده هیات‌داوران و یک فیلم برگزیده مردمی در هر بخش، تندیس و جوایز جشنواره تعلق می‌گیرد. جشنواره تلویزیونی مستند به همت شبکه مستند برگزار می‌شود. دور نخست این جشنواره اسفند 96 به کار خود پایان داد و بزودی برگزیدگان فصل چهارم (زمستان 96) معرفی خواهند شد.


برنامه‌ متفاوت پرس تی وی درباره اسرائیل
پرس‌تی‌وی با برنامه جدید و متفاوت «اسرائیل از درون»، سراغ موضوعاتی در داخل رژیم غاصب اسرائیل می‌رود. «اسرائیل از درون» (Israel Inside) عنوان مجموعه برنامه‌ای است که با هدف بررسی ویژگی‌های رژیم اسرائیل و سیستم داخلی آن در شبکه پرس‌تی‌وی در دست تولید است. این برنامه به تهیه‌کنندگی شرکت آپارات در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای در لندن تولید می‌شود و مسائلی همچون تبعیض‌نژادی و فساد حکومتی را در اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. «اسرائیل از درون» شامل آیتم‌هایی مانند گفت‌وگوی کارشناسی، گزارش، مستند کوتاه، تحلیل انعکاس اخبار در رسانه‌های اسرائیلی و شبکه‌های اجتماعی است و طی آن حییم برشیث (Haim Bresheeth) مدرس دانشگاه به عنوان مجری با کارشناسان آشنا با مسائل داخلی اسرائیل به گفت‌وگو می‌نشیند. تولید 2 قسمت از برنامه ترکیبی «اسرائیل از درون» با موضوعات «قطع مستمری بازماندگان جنگ جهانی دوم» و «هردی‌ها» (یهودی‌های ارتودوکس مخالف رژیم صهیونیستی در داخل اسرائیل) شروع شده و موضوع سایر قسمت‌های آن در مرحله طرح و بررسی قرار دارد. این برنامه که نگاهی نقادانه به تحولات درون اسرائیل اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته و  از حضور تحلیلگران برجسته این حوزه بهره خواهد برد، با مدت زمان 20 دقیقه در انگلیس تولید می‌شود. پرس‌تی‌وی پخش این مجموعه را در آینده نزدیک آغاز می‌کند.


حمایت بازیگر «همه می‌دانند» از وودی‌ آلن
بازیگر سرشناس سینمای اسپانیا از وودی‌ آلن دفاع کرد و گفت از رفتاری که با وی می‌شود، دچار شوک شده است. به گزارش مهر به نقل از ایندی وایر، خاویر باردم گفت از اینکه با وودی آلن کار کرده اصلا احساس شرمندگی نمی‌کند. این بازیگر که در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا»ی وودی آلن در سال ۲۰۰۸ بازی کرده بود نه‌تنها به مخالفان این کارگردان ملحق نشد بلکه گفت ابدا از کار کردن با وی احساس شرمندگی نمی‌کند. وی گفت: اگر شواهدی دال بر مقصر بودن وودی آلن وجود داشت من کار کردن با وی را متوقف می‌کردم اما شک دارم چنین مدارکی وجود داشته باشد. این بازیگر در گفت‌وگو با پاریس مچ این سخنان را بیان کرد و افزود: من واقعا از چنین رفتاری دچار شوک شده‌ام. در حالی که قضات ایالت نیویورک و کانتیکت او را بی‌گناه خواندند، این حرف‌ها دیگر چه معنی می‌دهد؟ موقعیت قانونی امروز همان است که ۲۰۰۷ هم بود. دخترخوانده ووی آلن در سال ۲۰۱۴ با نوشتن مطلبی در نیویورک تایمز ادعا کرده بود وقتی بچه بوده از سوی پدرخوانده‌اش با آزار جنسی روبه‌رو شده است. آلن هم این مساله را تکذیب کرد و نامه‌ای در پاسخ در همان روزنامه منتشر کرد. فارو در چند ماه اخیر ادعایش را تکرار و اعلام کرده از اینکه مردان و زنانی با آلن کار می‌کنند بدون اینکه برای این مسائل پاسخی داشته باشند، متعجب است. پیش‌تر بازیگرانی چون مایکل کین، کالین فرث و پیتر اسکارسگارد اعلام کردند دیگر با آلن همکاری نمی‌کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec