printlogo


کد خبر: 191392تاریخ: 1397/2/2 00:00
اخبار

با اعزام هیات‌هایی از طرف رهبر انقلاب انجام شد
تجلیل و قدردانی از رشادت و ایثارگری جانبازان سرافراز
در سالروز ولادت باسعادت قمر بنی‌هاشم حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام و روز جانباز، صبح دیروز 4 هیأت از طرف حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با حضور در منازل تعدادی از جانبازان از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجج اسلام آقایان شهیدی محلاتی، ابوترابی‌فرد، قمی و حاج‌علی‌اکبری به نمایندگی از رهبر انقلاب اسلامی، با حضور در منازل تعدادی از جانبازان ضمن گفت‌وگو با آنان و کسب اطلاع از شرایط زندگی و درمان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع‌مقدس قدردانی کردند. همچنین نمایندگان ولی‌فقیه در مراکز استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور نیز به نمایندگی از رهبر حکیم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان سراسر کشور از این یادگاران گرانقدر دفاع‌مقدس تجلیل کردند.

جانبازان، شهدای زنده و سند افتخار انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی جانبازان را شهدای زنده و سند افتخار انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و تاکید کرد: رسالت جانبازان عزیز در جبهه‌های مقاومت اسلامی بر دوش مدافعان حرم تبلور یافته است. سردار سرلشکر محمد باقری همزمان با فرارسیدن چهارم شعبان المعظم، فرخنده میلاد علمدار کربلای حسینی، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، در پیام تبریکی تصریح کرد: بی‌شک اگر حماسه سترگ و عاشورایی ملت ایران و رزمندگان تربیت یافته در مکتب ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بویژه جانبازان عزیز و باکرامت در 8 سال دفاع‌مقدس نبود، چه بسا سرنوشت جنگ تحمیلی و تجاوز همه‌جانبه نظام سلطه و استکبار جهانی و ارتجاع منفور منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و تاریخ معاصر از درخشش ایران و ایرانی و دستیابی به الگوی راستین حیات طیبه و فرهنگ مقاومت، سلطه‌گریزی و سلطه‌ستیزی و چشیدن طعم گوارای امید و آزادی محروم می‌ماند. در ادامه این پیام آمده است: این یک حقیقت ناب و درس‌آموز است که جانبازان عزیز در زمره شهدای زنده سخت‌ترین آزمون تاریخی دوره اخیر ملت ایران، در هر میدانی که ظهور و بروز یافته‌اند، نشان داده‌اند دارای ابتکار، قدرت، اراده و توان بیش از معمول تاثیرگذاری، سازندگی و برازندگی هستند که دفاع‌مقدس و عرصه‌های پس از آن از جمله حوزه‌های مدیریتی و صحنه‌های علمی کشور یادآور آن است. امروز جانبازان عزیز ذخیره‌های ارزشمند دانشگاه دفاع‌مقدس و تاریخ جهاد،  مقاومت و شهادت‌طلبی نسل انقلاب هستند که وجود پر افتخار خود در جامعه برای علاقه‌مندان عزت و عظمت آینده میهن اسلامی را عبرت‌آموز و هدایتگر قرار داده‌اند.

نامه کمیسیون قضایی مجلس به روحانی درباره ترجمه اشتباه پالرمو
نماینده مردم نجف‌آباد از ارسال نامه کمیسیون حقوقی و قضایی به رئیس‌جمهور برای تعیین‌تکلیف ترجمه اشتباه معاهده پالرمو توسط وزارت امور خارجه خبر داد. ابوالفضل ابوترابی، در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به ترجمه اشتباه کنوانسیون پالرمو از سوی دولت و ارسال آن به مجلس اظهار داشت: متاسفانه این نخستین باری نیست که دولت به اشتباه متنی را ترجمه کرده است. ترجمه غلط دولت 2 بار به مجلس آمد و ما آن را مجدد برگرداندیم تا شاید اصلاح شود و برای بار سوم اصلاح شد. وی ادامه داد: ما به سیستم وزارت امور خارجه انتقاد داریم که در موارد مختلف از جمله مسائل مهمی چون معاهده پالرمو و برجام چرا دچار چنین اشتباهی شده است. در برجام هم 3 بار متن اشتباه ترجمه شده بود، این هم از پالرمو که موضوع بسیار مهم و حساسی است. وی از ارسال نامه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به رئیس‌جمهور در اعتراض به ترجمه غلط کنوانسیون پالرمو خبر داد و گفت: طی این نامه اعضای کمیسیون خواستار ارسال مجدد ترجمه صحیح این معاهده از سوی دولت به مجلس شدند. البته پیشنهاد بنده هم همین بود که از این به بعد تمام ترجمه‌های دولت را ما به مرکز پژوهشگاه تکلیف کنیم تا کارشناسان خبره را موظف به ترجمه آنها کند.
 


Page Generated in 0/0058 sec