printlogo


کد خبر: 191393تاریخ: 1397/2/2 00:00
اخبار

با حکم فرمانده کل سپاه
سردار فضلی فرمانده دانشگاه افسری امام‌حسین(ع) شد
سرلشکر جعفری در حکمی سردار علی فضلی را به سمت فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) منصوب کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی حکمی سردار علی فضلی را به سمت فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) منصوب کرد. سردار فضلی پیش از این به مدت 9 سال جانشینی سازمان بسیج را برعهده داشت. وی در سمت جدید خود، جایگزین سردار مرتضی صفاری شده است.

پیام تبریک روحانی به بشار اسد برای سالگرد استقلال سوریه
رئیس‌جمهور در پیامی به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی و سالگرد استقلال این کشور تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزات و مقابله با تروریسم کنار ملت سوریه بوده، آمادگی دارد در امر بازسازی سوریه نیز با تمامی امکانات در کنار شما باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در بخشی از پیام حسن روحانی به بشار اسد آمده است: فرارسیدن 17 آوریل روز ملی و سالگرد استقلال جمهوری عربی سوریه را به جنابعالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. در ادامه این پیام آمده است: ملت فداکار سوریه همانطور که در گذشته برای به دست آوردن استقلال و طرد استعمارگران از کشورشان مجاهدت و جان‌نثاری کردند، امروز نیز برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و نجات کشورشان از شر تروریسم، مبارزه خستگی‌ناپذیری داشته و هر روز پیروزی جدیدی به دست می‌آورند.  حسن روحانی با ابراز امیدواری برای دستیابی به پیروزی نهایی در سوریه، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزات و مقابله با تروریسم کنار ملت سوریه بوده، آمادگی دارد در امر بازسازی سوریه نیز با تمامی امکانات در کنار شما باشد.

وارد کردن بحث موشکی به برجام یک خطای تمام‌عیار است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: وارد کردن بحث موشکی به توافق برجام یک خطای تمام عیار است و ایران هرگز این موضوع را نمی‌پذیرد. پیروز مجتهدزاده در گفت‌وگو با دانشجو، با اشاره به گزارش اخیر دویچه‌وله مبنی بر توافق آمریکا با کشورهای اروپایی برای اصلاح برخی مواد برجام اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌دانیم چه موادی در برجام پیش‌بینی شده که این کشورها بخواهند در آن تغییر و تحولی صورت دهند. کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: اگر غربی‌ها بر سر مساله موشکی ایران به توافق رسیده باشند کاری بیهوده کرده‌اند که خلاف روح و متن برجام تلقی می‌شود. اگر از من بپرسید دولت ایران نمی‌تواند زیر بار چنین توافق جدیدی برود؛ دولت ایران همچنین نباید چندان علاقه‌ای مبنی بر ادامه برجام از خود نشان دهد، چرا که برجام سراسر به زیان ما و سراسر به سود اروپا و آمریکاست.

مخالفت ایران باحضور آمریکا در یک اجلاس نظامی
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آمریکا قصد داشت به عنوان عضو ناظر در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند شرکت کند اما جمهوری اسلامی ایران به این درخواست رای منفی داد و حضور آنها در اجلاس منتفی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر دریادار «حسین خانزادی» در نشست خبری اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند که صبح شنبه در ستاد نداجا برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (IONS) از روز دوشنبه هفته جاری (۳ اردیبهشت) به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تهران برگزار می‌شود. وی در ادامه افزود: در این اجلاس فرماندهان نیروی دریایی ۳۵ کشور جهان حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر آن برخی کشور‌ها نیز مانند کشور‌های حاشیه دریای خزر درخواست داشتند به‌عنوان میهمان در این اجلاس شرکت کنند که با این درخواست‌ها موافقت شد. همچنین آمریکا نیز قصد داشت به عنوان عضو ناظر در این اجلاس شرکت کند اما جمهوری اسلامی ایران به این درخواست رای منفی داد و حضور آنها در اجلاس منتفی شد.


Page Generated in 0/0115 sec