printlogo


کد خبر: 191397تاریخ: 1397/2/2 00:00
محسن هاشمی رفسنجانی:
جهانگیری موافق شهردار ‌شدن من است

محسن هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولت به گمانه‌زمانی‌ها درباره تصدی مسؤولیت شهرداری تهران توسط او پاسخ داد. رئیس شورای شهر تهران گفته است: یکی از موافقان حضور بنده در شهرداری تهران معاون اول رئیس‌جمهور هستند که چند بار هم با بنده صحبت کرده‌اند.  محسن هاشمی بیان داشت: زمانی که سال گذشته در انتخابات شورای پنجم نیز با توصیه بزرگان جریان اعتدال و اصلاحات ثبت نام کردم، بسیاری از شهروندان و اصحاب رسانه این حضور را به‌عنوان گزینه شهرداری آینده مطرح کردند اما پس از انتخابات در همفکری با اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم که انتخاب شهردار خارج از شورا باشد و سرانجام دکتر نجفی انتخاب شد. بعد از استعفای ایشان، مجدد این موضوع مطرح شده است که هنوز درباره آن به تصمیم نرسیده‌ایم؛ البته موافقان و مخالفان دلایلی مختلفی مطرح کرده‌اند که نیاز به بحث و تأمل بیشتری دارد.
وی افزود: برنامه‌ای در سال 1392 برای شهرداری تهیه کردم و طی این سال‌ها نیز با نکات جدیدی در این حوزه آشنا شدم که آن برنامه را تکمیل‌تر کرده است. ما نباید براساس اشخاص تصمیم‌گیری کنیم، بلکه معیارهای‌مان باید براساس اهداف شکل بگیرد، یعنی اگر هدف حل معضلات تهران و کارامد کردن مدیریت شهری است، دیگر نباید برای‌مان مهم باشد که این هدف چگونه و به دست چه کسی محقق می‌شود، هرکس بتواند بهتر این هدف را محقق کند باید همه به او کمک کنیم، همانطور که بیشترین حمایت را از آقای نجفی در شورا انجام دادیم تا ایشان بتواند موفق شود.
انتظار اصلی مردم و تکلیفی که به دوش ما به‌عنوان نماینده شهروندان تهرانی گذاشته شده حل مسائل تهران است و همانطور که در دهه فجر اشاره کردم ما طی مدت فعالیت خود آنگونه که باید در آن موفق نبودیم.
 اگر قرار باشد مدیریت شهری به‌جای فعالیت اجرایی و خدمت به مردم، به محل نزاع و درگیری سیاسی تبدیل شود در وظایف خود موفق نمی‌شود و این به پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان تبدیل خواهد شد.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: یکی از موافقان حضور بنده در شهرداری تهران بعد از استعفای آقای نجفی، معاون اول رئیس‌جمهور هستند که چند بار هم با بنده صحبت کرده و هم در جلسه سران اعتدال و اصلاحات نیز این مسأله را مطرح کرده است. بنده نیز به ایشان به صراحت گفتم که اگر با دوستان شورا به این تصمیم برسیم تنها توقع و انتظارم حمایت کامل دولت و سایر دستگاه‌های مؤثر نظام از شهرداری برای حل معضلات بزرگ شهر است.


Page Generated in 0/0061 sec