printlogo


کد خبر: 191405تاریخ: 1397/2/3 00:00
اخبار

دور زدن فیلترینگ تلگرام با استفاده از گوگل نا ممکن شد
بر اساس اطلاعیه جدید کمپانی گوگل، این غول تکنولوژی در به‌روز‌رسانی جدید سرویس App Engine خود قابلیت دامین فرانتینگ را غیرفعال کرده است. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها با استفاده از این قابلیت از سد فیلترینگ عبور می‌کردند. این تغییر اخیر در شبکه گوگل به این معناست که این ترفند عبور از فیلترینگ دیگر برای توسعه‌دهندگان کار نخواهد کرد. آنطور که پایگاه خبری «ورج» درباره این اقدام گوگل نوشته است، گوگل این تغییر را در نتیجه یک برنامه طولانی‌مدت به‌روزرسانی شبکه انجام داده است. با اقدام گوگل، تلگرام نمی‌تواند با استفاده از آی‌پی‌های گوگل فیلترینگ را دور بزند. پاول دورف پس از فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام در روسیه آی‌پی‌های دسترسی به این پیام‌رسان را به گوگل انتقال داده بود.

استقبال مردم از پیام رسان های داخلی
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌ عالی فضای مجازی در آخرین اظهارنظر خود درباره پیام رسان های ایرانی گفت:
در کمتر از ۴ روز ۶ میلیون نفر به پیام‌رسان‌های داخلی اضافه شدند. وی افزود: در روز‌های اخیر شاهد استقبال و اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هستیم، البته ابتدا تمرکز ما بر کوچ دولتی‌هاست و کوچ دولتی‌ها قرار است تا چهارشنبه خاتمه پیدا کند. وی گفت: برنامه ما پس از کوچ دولتی‌ها، کوچ بخش‌های غیردولتی و کسب‌وکارهاست. فیروزآبادی افزود: بخشنامه‌های متعددی صادر شده است و جلسات متعددی با بخش خصوصی داشتیم و امیدواریم از روز سه‌شنبه یک کوچ منظم با سرعت بالا در بخش خصوصی داشته باشیم. وی ادامه داد: در چند روز اخیر 10 درصد پهنای باند مصرفی کشور درباره تلگرام کاهش یافته است. وی همچنین اظهار داشت: 27 درصد مراجعه به تلگرام در کشور کاهش یافته است.


 خرید ارز گردشگران خارجی و مردم به قیمت رسمی
گروه اقتصادی: نظام بانکی ارز گردشگران خارجی و مردم را به قیمت مصوب رسمی خریداری می‌کند. به گزارش خبرگزاری‌ها، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برخورد با قاچاقچیان ارز با قدرت ادامه خواهد یافت، در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در اعمال سیاست‌‌های جدید ارزی گفت: وجود برخی نواقص در اجرای سیاست‌‌های جدید ارزی طبیعی است اما دولت تلاش کرده در سریع‌‌‌‌‌ترین زمان با رفع کاستی‌ها و تکمیل پیش‌نیازها از مشکلات پیش روی تجار، فعالان اقتصادی و نیازمندان ارز بکاهد. جهانگیری اظهار داشت: تامین نیازهای اساسی جامعه حیاتی‌‌‌‌‌ترین بخش سیاست‌‌های جدید ارزی است و دولت ضمن تامین 3 هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت قیمت ارز، تصمیمات گرفته شده را بزودی اجرایی خواهد کرد. وی با اشاره به برخی گزارش‌‌های نادرست درباره مشکل گردشگران خارجی برای تبدیل ارز گفت: براساس دستورالعمل‌‌های ابلاغ شده، شعب منتخب بانکی ارز افراد را به قیمت مصوب 4200 تومان خریداری می‌کنند و هیچ مشکلی در این‌باره وجود ندارد. وی بر تداوم برخورد نیروهای اطلاعاتی و انتظامی با قاچاقچیان ارز تاکید کرد و گفت: دولت بر اعمال سیاست‌‌های نوین ارزی اصرار دارد و در مقابله با قاچاقچیان ارز کوتاه نخواهد آمد. در این جلسه صادرکنندگان موظف به بازگرداندن ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور یا واردات کالاهای مورد نیاز خود شدند. در همین حال، محمد دهقان، نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی بر لزوم تحقیق و تفحص از مدیریت بازار ارز تاکید کرد. دهقان افزود: اقدام دیرهنگام دولت در تثبیت نرخ ارز و نیز نقایصی که در همین تصمیم وجود دارد موجب اعتراض نمایندگان به آقای سیف شد. وی ادامه داد: از آغاز سال ۹۶ شاهد افزایش نرخ دلار از ۳۵۰۰ تومان به ۶۳۰۰ تومان بوده‌‌‌‌‌ایم و تعداد زیادی از دلالان در این ماجرا ثروت‌های میلیاردی به جیب زدند و مردم کوچه و بازار نیز چند هزار میلیارد ضرر کردند. وی با تأکید بر لزوم تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد دولت در مدیریت بازار ارز اظهار داشت:  نرخ دلار در بودجه سال ۹۷ توسط دولت ۳۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است در حالی که دولت رسماً دلار را با قیمت ۴۹۵۰ تومان می‌فروشد؛ اکنون باید معلوم شود درآمد دولت دقیقا از این مابه‌التفاوت قیمت دلار چقدر بوده است؟


Page Generated in 0/0069 sec