printlogo


کد خبر: 191417تاریخ: 1397/2/3 00:00
اخبار

وزیر بهداشت: همه رسانه‌ها بیمارند
وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه سلامت روان در کشور بی‌توجهیم، گفت: رسانه‌ها همه بیمارند و استثنا قائل نیستم و بیماری را پخش می‌کنند. به گزارش فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش سفیران سلامت خطاب به سفیران سلامت اظهار داشت: شما نوجوانان در معرض آسیب‌های روحی و روانی فراوانی هستید؛ در زمان ما خبری از ماهواره نبود، تلویزیون نبود و رادیو هم محدود بود و در بسیاری از خانه‌ها رادیو هم وجود نداشت، چه برسد به فضای مجازی، اینترنت و دنیایی از اغواگری. قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: متأسفانه همه رسانه‌ها بیمارند و استثنا قائل نیستم و بیماری را پخش می‌کنند. چرا باید آمار طلاق در کشور بالا باشد، چرا باید آمار آسیب‌های اجتماعی بالا باشد؟ معنی‌اش این است که در این مقاطع درست عمل نمی‌کنیم؛ نه رسانه و نه والدین؛ اجازه بدهید بگویم نه مدرسه‌مان درست عمل می‌کند و باید بازنگری کنیم و ریشه‌ را بیابیم. وی با بیان اینکه اخبار منفی روح و روان ما را آزار و کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد، خطاب به سفیران سلامت گفت: از هر چیزی که انرژی منفی می‌دهد چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی فرار کنید و روحیه بانشاط و امیدوار داشته باشید.

معاون رسانه‌ای آموزش‌وپرورش اعلام کرد
فعالیت ده‌ها کانال جعلی به اسم آموزش و پرورش
معاون رسانه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تعطیلی مدارس طبق تقویم رسمی کشور و ادارات دولتی است و اخبار مربوط به کانال‌های جعلی وزارت آموزش‌وپرورش تکذیب می‌شود. نجات بهرامی درباره راه‌اندازی کانال‌های جعلی به نام وزارت آموزش‌وپرورش به میزان گفت: متاسفانه با تصور نادرست تعطیلی مدارس در مواقع آلودگی هوا، بارش برف و باران یا تعطیلات پشت‌سر هم در فضای مجازی، شرایط برای راه‌اندازی ده‌ها کانال جعلی آموزش‌وپرورش با کاربر بالا فراهم شده است، در حالی که این اعتماد به فعالیت این کانال‌ها در شرایط انتشار اخبار دروغین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سیستم آموزش‌وپرورش را دچار مشکل کرده است. وی افزود: تعداد کانال‌های جعلی به نام وزارت آموزش‌وپرورش زیاد است و کنترل همه فضای مجازی امکانپذیر نیست، بر این اساس تنها راه جلوگیری از فعالیت اینگونه کانال‌ها توجه به اخبار رسمی رسانه‌ها و مراجعه به سایت رسمی وزارت آموزش‌وپرورش است؛ در حالی که با خاطیان برای  راه‌اندازی کانال‌های جعلی در فضای مجازی برخورد کرده و از مجاری قضایی ادامه دارد. معاون وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام امتحانات خردادماه، فضا برای انتشار اخبار دروغین فراهم است. بر این اساس از مردم تقاضا می‌شود تنها به اخبار رسمی دولت و سایت رسمی وزارت آموزش‌وپرورش اکتفا کرده و از حاشیه‌های موجود بپرهیزند.


کشف محموله سنگین مرفین در کرج
 دادستان عمومی و انقلاب کرج از کشف بیش از یکهزار و 500  کیلو گرم ماده مخدر مرفین خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی رصد اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان البرز مبنی بر انتقال محموله بزرگ موادمخدر از مبادی شرقی کشور به کرج و تصمیم به انتقال آن به ترکیه، اقدامات مناسب و لازم انجام و محموله یکهزار و 560 کیلوگرمی مرفین جاسازی شده از داخل یک دستگاه تریلر در ماهدشت کشف و ضبط شد. وی افزود: در این ارتباط 2 نفر دستگیر و قرار بازداشت موقت برای آنان صادر شد. به گفته دادستان کرج، تحقیقات جهت تکمیل پرونده ادامه دارد. شاکرمی تاکید کرد: محموله کشف‌شده به لحاظ میزان مواد کشف‌شده و نوع آن، سنگین‌‌‌‌‌ترین محموله موادمخدر در سال‌‌های گذشته در کرج است.


Page Generated in 0/0056 sec