printlogo


کد خبر: 191418تاریخ: 1397/2/3 00:00
اخبار

نگاهی به نظرسنجی مردمی درباره عملکرد پلیس
سرهنگ مراد مرادی*: امنیت مهم‌ترین دغدغه شهروندان است و در ایام نوروز این امنیت نمود بیشتری پیدا می‌کند و شهروندان خواهان امنیت خانه و کاشانه خود از سرقت و امنیت راه‌ها و شهرها برای سفر هستند و پلیس به عنوان مسؤول برقراری امنیت عمومی کشور، نقش بی‌بدیلی در این باره دارد. در نوروز 1397 پلیس پایتخت با برنامه‌ریزی و به کارگیری صددرصدی ظرفیت‌های خود درصدد تامین امنیت و ارائه خدمات شایسته به هموطنان برآمد و توانست در قالب اجرای طرح‌های امنیتی نسبت به مضاعف کردن بیش از پیش ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، پیشگیری از جرائم بویژه سرقت، روانسازی ترافیکی و به طور کلی افزایش میزان رضایتمندی و احساس امنیت بین مردم به منظور جلب مشارکت آنها در پیشبرد اهداف و ماموریت‌های طول سال اقدام کند.
در همین باره با نظرسنجی‌ای که توسط تیم‌های نظرسنجی از همه اقشار مردم از تاثیر و نتیجه اقدامات پلیس پایتخت به عمل آمد و توسط کارشناسان و اساتید حوزه اجتماعی و افکار عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نتایج مهمی به دست آمده که به برخی از آنها اشاره می‌شود.
1- شهروندان تهرانی تاثیر اقدامات پلیس پایتخت در جلب مشارکت‌های مردمی را با1/81 درصد و اطلاع‌رسانی پلیسی را با
85 درصد تاثیرگذار و رضایتبخش دانسته‌اند. این موضوع نشان‌دهنده رویکرد و اقبال مردم به اقدامات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی پلیس درباره کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و به تبع آن جرم و بزهکاری بوده و اهمیت و نقش پیشگیری از جرائم را دوچندان می‌کند.
2- همچنین شهروندان تهرانی، اقدامات پلیس پایتخت را در افزایش اعتماد مردم به پلیس با 6/86 درصد، افزایش مشارکت شهروندان را با 87 درصد، افزایش احساس آرامش شهروندان را با 7/86 درصد، کاهش نگرانی از سرقت منزل‌شان را با 5/84 درصد، کاهش نگرانی سرقت وسیله نقلیه را با 85 درصد کاهش نگرانی  از سرقت مغازه را با 5/81 درصد تاثیرگذار و رضایتبخش دانسته‌اند که بر همین اساس اقدامات عملیاتی و مقابله‌ای پلیس در تهران بزرگ در سال 1397 طراحی و سیاست‌گذاری شده و به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
3- به طور کلی  بر اساس نظرسنجی انجام شده میزان رضایت و احساس امنیت شهروندان تهرانی از اقدامات پلیس در ایام نوروز با 6/83 درصد در حد عالی ارزیابی شده که این امر نشان از موفقیت اقدامات و برنامه‌ریزی‌های پلیس پایتخت برای تامین امنیت مردم تهران در آستانه سال جدید بوده است.
در پایان باید گفت رمز این موفقیت پلیس در 2 نکته اصلی نهفته است: اول- برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت مستمر حوزه فرماندهی تهران بزرگ و دوم- تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس همراه با هوشیاری، دقت و فداکاری که امیدواریم با تداوم این اقدامات در طول سال، شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر مردم بوده و به سمت و سوی مولفه‌های پلیس جامعه‌محور و مشارکت‌جو حرکت کنیم. ضمن اینکه همچنان از طریق خط تلفن 197 پذیرای انتقادات و پیشنهادات راهگشای همه مردم عزیز و فهیم تهران بزرگ هستیم.
*معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ


طرح تفکیک پسماند از مبدا به مناسبت روز زمین پاک و با هدف فرهنگسازی و حفظ محیط‌زیست شهری، با حضور کارشناسان بازیافت در مراکز تجاری شمال تهران  اجرا شد.
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: اقلام غذایی در انبارهای سازمان امداد و نجات هلال‌احمر دپو نمی‌شود و در زمان حوادث شرکت توزیع‌کننده، اقلام را در اختیار حادثه‌دیدگان قرار می‌دهد.
فیروزه جعفری، مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بسیاری از بانوان معتاد بر این باورند که مواد محرکی مانند شیشه می‌تواند چهره آنها را بهبود بخشیده و سبب لاغری شود، در حالی که این موضوعات باورهای غلط است.
سمیه حاجوی، شهردار منطقه 7 شهرداری تهران از نصب دوربین ثبت تخلف در پایانه تاکسیرانی سیدخندان به منظور جلوگیری از ورود رانندگان شخصی و متخلف خبر داد.
 


Page Generated in 0/0053 sec