printlogo


کد خبر: 191446تاریخ: 1397/2/3 00:00
چهارگوشه

افزایش یهودی‌ستیزی  در آلمان
وزیر دادگستری آلمان گفت تحرکات یهودی‌ستیزی در جامعه یک بار دیگر در حال افزایش است. اظهارات کاتارینا بارلی در پی یک حمله یهودی‌ستیزانه بیان شده که برلین را شوکه کرده است. وی روز شنبه و در پی حمله به یک مرد جوان که کلاه مخصوص یهودیان- کیپا - را در برلین بر سر داشت، نسبت به افزایش تحرکات یهودی‌ستیزی در آلمان هشدار داد و به گروه رسانه‌ای «فانکه» گفت: ما اقرار می‌کنیم یهودی‌ستیزی یک بار دیگر در حال پذیرفته شدن و گسترش در جامعه است.

انگشت اتهام به سمت موساد در ترور دانشمند فلسطینی
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد سازمان صهیونیستی موساد مسؤول ترور دانشمند فلسطینی مهندس دکتر فادی بطش در مالزی است. دکتر فادی محمد بطش استاد فلسطینی یکی از دانشگاه‌های مالزی صبح روز شنبه به دست افراد ناشناس در کوالالامپور- پایتخت مالزی- به شهادت رسید. افرادی ناشناس دکتر محمد بطش را در حین عزیمت به مسجد برای اقامه نماز صبح هدف حمله قرار دادند که در پی این جنایت به شهادت رسید. وزیر کشور مالزی اعلام کرد عاملان ترور فادی بطش، دانشمند فلسطینی با یک سازمان اطلاعاتی خارجی در ارتباط بوده‌اند. «فادی البطش» (35 ساله) پژوهشگر  فلسطینی که از اهالی جبالیا واقع در نوار غزه بوده، دکترای مهندسی برق داشته و در یکی از دانشگاه‌های مالزی استاد بوده است. او که دارای 3 فرزند است قبل از سفر به مالزی کارمند شرکت برق در نوار غزه بوده است. وی در مالزی امام جماعت مسجد «العباس» نیز بود. پلیس مالزی حقیقات خود درباره این ترور را آغاز کرده و مشخص نیست در پشت‌پرده این اقدام چه کسانی بوده‌اند.

تیراندازی در تنسی آمریکا
در ادامه انتشار خبرها درباره خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، دیروز بر اثر تیراندازی در تنسی، ۳ نفر کشته و چند نفر زخمی شدند. پلیس ایالت تنسی خبر داد این درگیری به دنبال تیراندازی در رستوران وافل هاوس در این ایالت آمریکا انجام شد.  پلیس آمریکا تعداد افراد زخمی در این تیراندازی را ۴ نفر اعلام کرده است. منابع بیمارستانی در آمریکا می‌گویند حال 3 تن از زخمی‌های این تیراندازی که در حومه شهر «نشویل» انجام شده، وخیم است. پلیس آمریکا اعلام کرده ضارب متواری شده و جست‌وجو برای یافتن او ادامه دارد.

یک زن مسلمان رئیس مجلس اتیوپی شد
خبرگزاری رسمی اتیوپی اعلام کرد مجلس نمایندگان این کشور در اقدامی بی‌سابقه، یک زن مسلمان را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند. مفریات کامل پیش از این مشاور امور اجتماعی نخست‌وزیر بود. چند هفته پیش نیز ابی احمد، به عنوان اولین نخست‌وزیر مسلمان در تاریخ اتیوپی انتخاب شد. اتیوپی یکی از قدیمی‌‌‌‌‌ترین کشورهای مستقل آفریقا و یکی از کهن‌ترین کشورهای جهان است که پس از ارمنستان مسیحیت را دین رسمی خود اعلام کرد. بر اساس آخرین آمارها، بیش از 60 درصد مردم این کشور مسیحی‌اند.


57 شهید و 54 مجروح در حمله داعش به شیعیان هزاره
پس از چند هفته وضعیت آرام در کابل، گروه تروریستی داعش بار دیگر طی عملیاتی انتحاری، شیعیان هزاره در شرق این شهر را هدف قرار داد. مقام‌های افغانستان روز گذشته  از حمله‌ای انتحاری به یک مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در کابل خبر داده و اعلام کردند در پی این حادثه 57 نفر کشته و ۵۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمانی افغانستان در سراسر این کشور مشغول فعالیت هستند. قرار است این انتخابات در ماه اکتبر برگزار شود و نگرانی‌هایی درباره مورد حمله قرارگرفتن سایر مراکز ثبت‌نام وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0076 sec