printlogo


کد خبر: 191451تاریخ: 1397/2/3 00:00
اخبار

قم نمی‌تواند واتیکان باشد
آ‌یت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با بیان اینکه قم واتیکان نیست، گفت: مرجعیت تعلق به تمام جهان اسلام و شیعه دارد و مى‌تواند مصالح و منافع و خطرات آنها را گوشزد کند. به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج خود در مسجداعظم قم پیشنهاد استقلال قم را پیشنهادی خطرناک دانست و عنوان کرد:  متأسفانه اخیراً زمزمه این سخن از سوى بعضى شنیده شد که هرگز حمل بر اغراض و سوءنیت نمى‌کنیم، بلکه آن را صرفاً ناآگاهى می‌دانیم اما در فضاى مجازى به آن دامن زده‌اند. این مرجع تقلید  نقش مرجعیت در اسلام را بسیار تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: ما برخلاف اینگونه حرف‌ها مى‌گوییم مرجعیت تعلق به تمام جهان اسلام و شیعه دارد و مى‌تواند مصالح و منافع و خطرات آنها را گوشزد کند. وی اضافه کرد: هنگامى که به ما مى‌گفتند چرا در امر بحرین و سوریه و یمن دخالت مى‌کنید مى‌گفتیم مرجعیت مرز خاصى ندارد، مقلدان ما در تمام این کشورها هستند و ما حق داریم مصالح آنها را تذکر دهیم و در نگرانى‌هاى آنها نگران باشیم؛ این عقیده کجا و عقیده واتیکان شدن قم کجا؟ حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: حوزه علمیه قم که به تمام شهرهاى داخل کشور و مناطق زیادى از خارج کشور عالم و مبلغ مى‌فرستد در جهان اسلام از نظر جمعیت و کیفیت بى‌نظیر است؛ باید به این امور توجه داشت و ان‌شاء‌الله این مرکز اسلامى و شیعى همیشه آبرومند باشد، نه اینکه یک کشور مستقل مانند واتیکان شود.

آمریکا در خلیج‌فارس از سپاه تمکین می‌کند
فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند در خلیج‌فارس تمکین‌کننده هستند. سردار علی فدوی درباره برخی اقدامات این نیرو ازجمله دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی در خلیج‌فارس گفت: ما هیچ‌گاه برنامه‌ریزی نکردیم که آمریکایی‌ها را بگیریم. ما برنامه‌ریزی کردیم و آموزش دیده‌ایم که تکلیف خودمان را انجام دهیم. تکلیف ما هم این است که آمادگی کامل برای پاسداری از انقلاب را داشته باشیم و یکی از آمادگی‌ها این است که اگر شناوری از هر کسی در جایی که نباید باشد، حضور پیدا کرد، آن را بگیریم. وی افزود: گرفتن آمریکایی‌ها در سال ۹۵ برای چهارمین بار بود که اتفاق می‌افتاد. دریادار فدوی درباره مواجهات سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس تصریح کرد: امروز این جمله امام(ره) که «آمریکا را در خلیج‌فارس به خاک مذلت می‌کشانیم» اثر وضعی پیدا کرده و این کار صورت گرفته است و خودشان هم به آن معترفند. فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به برخی اظهار نظر‌های کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و تهدید ایران گفت: وقتی آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند نمی‌توانند در خلیج‌فارس هیچ غلطی کنند و در برابر ما حالت انفعالی دارند، نباید به اراجیف نوکران دست چندم منطقه‌ای آنها پاسخ داد. وی تاکید کرد: خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند در خلیج‌فارس تمکین‌کننده هستند و هرکسی بخواهد این روال را ببیند می‌تواند با شناور‌های ما (سپاه) همراه باشد.

بحران‌نمایی از جمهوری اسلامی سناریوی دشمن است
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: طراحان پنهان سناریوی «القای جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است» کاری کردند که علاوه بر رسانه‌‌‌های غربی، در داخل کشور نیز برخی افراد از اصلاح‌طلبان تا احمدی‌نژادی‌ها و نهضت‌آزادی همه این حرف را بزنند. حمیدرضا مقدم‌فر در ششمین مجمع ماهانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، طی سخنانی با اشاره به جنگ ادراکی دشمنان علیه کشورمان، گفت: موضوع  «بحران‌نمایی از جمهوری اسلامی» از این دست موارد است که از سوی رسانه‌های معاند و برخی عناصر داخلی دنبال می‌شود. القای اینکه انقلاب اسلامی در حال فروپاشی است، از همین جنس است. آنها باید کاری کنند در باور مردم و محاسبات مسؤولان جای گیرد که کشور در حال فروپاشی است. وی افزود: طراحان پنهان سناریوی «القای جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است» کاری کردند که علاوه بر رسانه‌‌‌های غربی، در داخل کشور نیز برخی افراد از اصلاح‌طلبان تا احمدی‌نژادی‌ها و نهضت‌ آزادی همه یک حرف را بزنند و بگویند در کشور بحران است و انقلاب در حال فروپاشی است.


Page Generated in 0/0178 sec