printlogo


کد خبر: 191461تاریخ: 1397/2/3 00:00
تعیین 28 کاندیدا برای تصدی شهرداری تهران
«نه» شورا به محسن هاشمی
هاشمی: تا 3 بار امکان رجوع وجود دارد

گروه اجتماعی: روز گذشته مهم‌ترین موضوعی که در جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی شد، معرفی اسامی واجد شرایط برای تصدی سکان شهرداری تهران بود.
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران، ‌اظهار داشت:‌ در جلسه روز گذشته بر اساس پیشنهاد هاشمی، رأی‌گیری استمزاجی انجام شد که وی در شورا بماند یا خیر. وی افزود: پس از رأی‌گیری، اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند هاشمی در شورا بماند. سرانجام در جلسه  لیست بلندی تهیه شد و مجموعه پیشنهادهایی که اعضا داشتند در این جلسه مطرح شد.
«نه» شورایی‌ها به شهردار شدن «هاشمی»
بر اساس رأی‌گیری استمزاجی انجام شده در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر قرار شد هاشمی در شورا بماند و به شهرداری نرود. به گزارش فارس،  جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران برای بررسی انتخاب شهردار دیروز برگزار شد. سخنگوی شورای شهر تهران گفت: به دلیل اینکه خروج هاشمی از شورا مستلزم استعفای وی است و استعفا باید از سوی شورا پذیرفته شود، به پیشنهاد خود هاشمی رأی‌گیری استمزاجی انجام شد و نظر شورا این بود که هاشمی در شورا بماند. بنابراین بر اساس نظر شورای شهر تهران هاشمی در شورا می‌ماند.
اعلام اسامی کاندیداهای شهرداری
در ادامه این جلسه، اسامی کاندیداهای شهرداری تهران اعلام شد و با وجود «نه» شورایی‌ها به شهردار شدن هاشمی باز هم نام هاشمی بین گزینه‌ها قرار گرفت. در همین باره، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر گفت: افراد از هرگونه تخریب علیه کاندیداها یا چهره‌های گوناگون بپرهیزند، چرا که بداخلاقی به چهره اعتدال و اصلاحات آسیب می‌زند. عضو شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم فرآیند انتخاب شهردار را بر اساس هم‌اندیشی و خردجمعی آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم در اسرع زمان، این فرآیند را به نتیجه برسانیم و مدیریت شهری دوره جدید خود را آغاز کند.
انتخاب شهردار در روزهای آینده
همچنین عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه علنی گفت: اطمینان می‌دهیم شورا منسجم و یکپارچه طی روزهای آینده با روند تعیین شده به انتخاب شهردار آینده خواهد پرداخت. سیدحسن رسولی افزود: ‌به موکلان خود اطمینان می‌دهم مصمم هستیم تا انتها شورایی را که به صورت یکپارچه تشکیل داده‌ایم، همچنان به صورت منسجم نگه داریم و اطمینان می‌دهیم شورا منسجم و یکپارچه طی روزهای آینده با روند تعیین شده به انتخاب شهردار آینده خواهد پرداخت.
واکنش هاشمی به شهردار شدن
این در حالی است که  محسن هاشمی در حاشیه پنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره کناره‌گیری از کاندیدا شدن برای تصدی سکان شهرداری تهران گفت: اجازه دهید در این مورد توضیح ندهم ولی لازم است همه بدانند اگر عضوی بخواهد از شورای شهر خارج شود، نیاز به رأی اعضای شورا دارد.  وی با اشاره به اینکه اعضا علاقه‌مند به حضور بنده در شورا بودند نه شهرداری تهران، گفت: البته راه‌های دیگری نیز وجود دارد، مثلاً بنده بگویم مریض هستم و نمی‌توانم در شورا بنشینم ولی می‌توانم در شهر راه بروم.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهروندان نیز به دنبال این هستند که شما شهردار شوید، گفت: در ایران شهردار منتخب شوراست و شهروندان، اعضای شورا را انتخاب می‌کنند و شورایی‌ها نیز شهردار را انتخاب می‌کنند. هاشمی افزود: بنده بر اساس تجربیات،‌ ارتباطات در سطح کشور و گروه‌های سیاسی و همین‌طور روش اعتدالی که تاکنون داشته‌ام، می‌توانستم به پیشرفت شهر تهران کمک کنم ولی دلیلی نداشت شرایطی فراهم کنم که سطح اختلافات بین اعضای شورا زیاد شود و کلاً هاشمی‌ها به دنبال آن هستند که اختلافات را کمتر کنند.
امکان رجوع تا 3 بار
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه همه گزینه‌های شهرداری تهران سیاسی هستند،‌ گفت: نباید نسبت به تخریب گزینه‌های مطرح‌ شده اقدام کرد و از همه اعضا برای اعلام گزینه‌ها رأی‌گیری شده و مسؤولیت‌ اسامی مطرح‌شده با خود اعضاست و باید هر عضو با کاندیدای مدنظر خود صحبت لازم را انجام دهد و مطمئن شود برای شهرداری کاندیدا خواهد شد. رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا دیگر کاندیدای شهرداری تهران نمی‌شوید، گفت: تاکنون 2 بار به بنده رجوع کردند و اگر برای بار سوم هم به من رجوع کنند، بنده برای خدمتگزاری حاضرم.


Page Generated in 0/0071 sec