printlogo


کد خبر: 191554تاریخ: 1397/2/5 00:00
اخبار

گلایه‌های حدادعادل در افتتاحیه رادیوکتاب
انتقاد رئیس فرهنگستان زبان از مجریان صداوسیما
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان یکی از میهمانان ویژه افتتاحیه رادیوکتاب بود که در حاشیه این مراسم گلایه‌هایی از برخی مجریان صداوسیما بیان کرد. به گزارش مهر، غلامعلی حدادعادل در این مراسم با اشاره به تاثیر رادیو در زندگی مردم، گفت: مردم از طریق رادیو کتاب می‌توانند درست خواندن را یاد بگیرند. اگر ما رادیویی داشته باشیم که متون کهن فارسی در آنجا درست خوانده شود حتی افراد بیسواد نیز در جامعه دشوارترین متن‌ها را به‌راحتی متوجه می‌شوند. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با انتقاد از برخی مجریان صداوسیما عنوان کرد: یکی از مشکلات در صداوسیما این است که مجریانی که شعر را درست بخوانند، اندک هستند. چند روز پیش‌ تولد امام سجاد(ع) بود و گوینده خبر در گزارش خود از صحیفه سجادیه با واژه‌ای اشتباه یاد کرد. گاهی از این اشتباهات مسائلی در می‌‌‌‌‌‌‌‌آید که حیرت‌آور است. وی با تشکر از متولیان راه‌اندازی رادیو کتاب با بیان یک نکته تصریح کرد: اگر تلاش شود عده‌ای تربیت شوند و بیاموزند که کتاب و بویژه شعر را درست بخوانند شما خدمت بزرگی به زبان فارسی کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید.


«هزارتوی سعودی» در راه نمایشگاه کتاب
ترجمه کتاب «هزارتوی سعودی» از سوی نشر اسم ترجمه شده و منتشر خواهد شد. به گزارش فارس، کتاب «هزارتوی سعودی» روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی اثر کارن الیوت هاوس از سوی نشر اسم منتشر خواهد شد. نویسنده این کتاب سردبیر سابق وال‏استریت‌ژورنال و برنده جایزه پولیتزر است که نزدیک به 35 سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش‏‌های خود قرار داده و بارها به آن سرزمین سفر کرده است. هاوس برای تألیف این کتاب، علاوه بر سفرهای متعددش به این کشور، با بسیاری از شاهزادگان، روحانیان، تجار و حتی زنان همیشه سراپا پوشیده عربستان مصاحبه کرده و حتی روزهای بسیاری را در کنار خانواده‏‌های متفاوت سعودی زیسته و سعی کرده در کتاب خود به لایه‏‌های زیرین مردم، دین، حکومت، خاندان سلطنتی و گذشته و پیش‌بینی درباره آینده عربستان سعودی بپردازد. این کتاب پس از انتشار توجه بسیاری از صاحب‌‏نظران و پژوهشگران عرصه مطالعات خاورمیانه را جلب کرد. هنری کسینجر، خواندن این کتاب را به همه کسانی که به دنبال دیدگاه تازه‏‌ای نسبت به یکی از مهم‏‌ترین جوامع جهانند، توصیه کرده است. کتاب «هزارتوی سعودی» با ترجمه نگار باغبانی و ابراهیم موسوی از سوی نشر اسم منتشر خواهد شد و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.


انتصاب سرپرست معاونت توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی
با حکم علیرضا مختارپور، مهدی رمضانی به عنوان سرپرست معاونت توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در حکم انتصاب سرپرست معاونت توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور آمده است: «با توجه به اهمیت موضوع کتابخانه‌ها و کتابخوانی و وظایف خطیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با توجه به سوابق فرهنگی ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سرپرستی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب می‌شوید. از خداوند متعال توفیق شما را مسألت دارم و از همکاران آن معاونت، همکاری و تلاش روز افزون در دوره جدید مدیریت آن بخش که اهمیت خاصی در بهبود کمی و کیفی خدمات کتابخانه‌ای دارد را انتظار دارم.» گفتنی است مهدی رمضانی دانش آموخته رشته اندیشه سیاسی در اسلام در مقطع کارشناسی ارشد است که سوابق اجرایی فرهنگی متعددی در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، قائم‌مقام موسسه فرهنگی- هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) مدیریت موسسه علیون، عضو شورای کتاب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مدیر طرح گردآوری و انتشار آثار نوقلمان، دبیر اجرایی جایزه کتاب بلخ، دبیر همایش کتاب سال شهر تهران، عضو هیات اندیشه‌ورزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مشاور عالی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، عضو و نایب رئیس هیات مدیره موسسه نشر شهر و... از جمله سوابق اجرایی وی است.
 


Page Generated in 0/0048 sec