printlogo


کد خبر: 191559تاریخ: 1397/2/5 00:00
اخبار

در جلسه تاج و داورزنی چه گذشت؟
در نشستی که بین رئیس فدراسیون فوتبال و معاون وزیر ورزش برگزار شد، یکی از موارد مهمی که مورد بحث قرار گرفت وضعیت باشگاه‌های بدهکار بود.
بحث بدهکار بودن باشگاه‌‌های ایرانی که عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند از مواردی است که فدراسیون فوتبال نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار آنها بگذرد.
در همین فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با رایزنی‌‌های زیاد توانستند مجوز حضور تیم‌‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را دریافت کنند و 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال که پرچمدار بدهی در بین تیم‌‌های ایرانی هستند مجبور شدند برای حل این مشکل تمام طلبکاران خود را فرابخوانند. حتی در این بین تیمی مثل نفت تهران به دلیل وضعیت نامشخص بدهی‌هایش از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد و به جای این تیم ذوب‌آهن به مسابقات معرفی شد.  برای فصل آینده AFC اخطارهای لازم را به فدراسیون فوتبال داده است و اگر تیم‌‌‌هایی که به لیگ قهرمانان راه پیدا کرده‌‌اند نتوانند با صورت‌‌های مالی شفاف و بدون بدهی قدم به این مسابقات بگذارند کنفدراسیون فوتبال آسیا این‌بار تعارفی ندارد و قطعا تیم‌‌های ایرانی بدهکار از گردونه مسابقات حذف خواهند شد.  در همین باره، دیروز تاج با داورزنی در این‌باره صحبت مفصلی انجام داده و از وزارت ورزش خواسته است برای رفع این مشکل بویژه برای 2 تیم استقلال و پرسپولیس اقدامات لازم انجام شود. داورزنی به رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرده بعد از بازگشت سلطانی‌فر از سفر تبریز صورتجلسه تهیه شده را در اختیارش قرار می‌دهد تا هرچه زودتر درباره تیم‌‌های بدهکار تصمیم‌‌گیری و اقدامات لازم انجام شود. تاج در این نشست خاطرنشان کرده که اگر بدهی برخی تیم‌ها پرداخت نشود حتی فدراسیون مجبور است آنها را از لیگ برتر هم خارج کند.

قرارداد فدراسیون فوتبال با آدیداس ادامه دارد
مسؤول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد ما با شرکت آدیداس کماکان با قدرت ادامه دارد و تیم‌ملی بزرگسالان با برند آدیداس در جام‌جهانی حضور پیدا خواهد کرد. سیف‌الله فغانپورعزیزی درباره لغو قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس اظهار داشت: صبح امروز (سه‌شنبه) سایتی با من تماس گرفت و درباره این موضوع سوالی از من پرسید اما من هرگز جمله‌ای مبنی بر فسخ قرارداد را مطرح نکردم. قرارداد ما با شرکت آدیداس کماکان با قدرت ادامه دارد و تیم‌ملی بزرگسالان با برند آدیداس در جام‌جهانی حضور پیدا خواهد کرد و ما هیچ فسخ قراردادی با این شرکت نخواهیم داشت. من از این خبرنگار که از من صحبت‌های دیگری را منتشر کرد شکایت خواهم کرد و پیگیر موضوع خواهم بود. وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا قرار است دیگر رده‌های تیم‌ملی از برند ایرانی با عنوان برند تیم‌ملی استفاده کنند یا خیر گفت: برندهای مختلفی با ما صحبت کردند که در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم با یک برند به توافق برسیم. مطمئن باشید هدف ما حمایت از کالای ملی است.

۲۰ ورزشکار آفریقایی در استرالیا گم شدند!
غنا تایید کرد که 2 ورزشکار این کشور از بازی‌های مشترک‌المنافع ۲۰۱۸ استرالیا به کشور خود بازنگشته‌اند. پیش از این اعلام شده بود که گروهی از ورزشکاران آفریقایی در بازی‌های مشترک‌المنافع گم شده‌اند. حالا تعداد کل این افراد به ۲۰ نفر رسیده است.
به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت
Inside The Games، انجمن بدمینتون غنا تایید کرد که استلا آماسا و گیفتی منسا 2 ورزشکار این کشور از دهکده ورزشکاران در بازی‌های مشترک‌المنافع ۲۰۱۸ خارج شده‌ و هنوز پیدا نشده‌اند. این دو ورزشکار به کشور خود بازنگشته‌اند.
طبق آمارها تاکنون ۲۰ ورزشکار و مسؤول آفریقایی در بازی‌های مشترک‌المنافع امسال گم شده‌اند.
8 نفر از کامرون، 5 نفر از اوگاندا، 2 نفر از سیرالئون، یک نفر از کنیا، یک نفر از رواندا و یک نفر از تانزانیا دیگر افرادی هستند که گم شده‌اند.
همه این افراد تا ۱۵ مه ‌ویزای اقامت در استرالیا داشتند و ویزای آنها باطل شده است. هنوز مشخص نیست که این افراد به کشورهای خود بازمی‌گردند یا خیر.


Page Generated in 0/0052 sec