printlogo


کد خبر: 191562تاریخ: 1397/2/5 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد
فوت 3 نفر بر اثر سیل و آبگرفتگی
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی و توفان در 6 استان کشور گفت: تاکنون 3 نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. مرتضی سلیمی در ارتباط با وقوع سیل و آ‌بگرفتگی در کشور به فارس اظهار داشت: 6 استان‌ اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه‌وبویراحمد و لرستان متاثر از این حادثه شده است. وی بیان داشت: یکهزار و 245 حادثه‌دیده از روز یکشنبه گذشته  امدادرسانی شدند و تعداد زیادی نیز اسکان اضطراری یافته‌اند. سلیمی از فوت 3 نفر به دلیل وقوع سیل در منطقه چلگرد و اردل چهارمحال‌وبختیاری خبر داد و گفت: امدادرسانی در مناطق حادثه‌دیده همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: 20 واحد مسکونی از آب تخلیه و تعداد زیادی چادر، پتو و نایلون میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت مطرح کرد
تغییر نکردن نحوه اعزام  زائران عتبات
 مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تعداد شرکت‌های مرکزی استان‌ها و مجریان خدمات جهت اعزام به عتبات عالیات افزایش یافته است، افزود: در نحوه اعزام زائران تغییری ایجاد نمی‌شود و اعزام‌ها طبق روال قبلی به عتبات عالیات ادامه خواهد داشت. به گزارش  میزان، مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تعداد شرکت‌های مرکزی استان‌ها و مجریان خدمات اعزام به عتبات عالیات افزایش یافته است. وی در این باره تصریح کرد: با افزایش تعداد مجریان خدمات عتبات عالیات، در نحوه اعزام زائران تغییری ایجاد نمی‌شود و اعزام‌ها طبق روال قبلی به عتبات عالیات ادامه خواهد داشت اما به دلیل ذائقه‌های مختلف زائران در استان‌های گوناگون درباره چگونگی و نحوه اعزام، شرکت‌های مرکزی استان‌ها افزایش یافت تا اعزام‌های استانی خود را انجام دهند. اعزام‌های استانی نیز در بسته‌های گوناگون و زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام می‌شود. به گفته آقایی، اسامی دفاتر مجاز در سامانه جامع حج و زیارت موجود است و مردم می‌توانند برای آگاهی درباره دفاتر مجاز به آن
 مراجعه کنند.

جریمه 30 هزار تومانی  تعقیب خودروهای امدادی
پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از جریمه 30 هزار تومانی برای تعقیب‌کنندگان خودروهای امدادی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، یکی از تخلفاتی که علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات، جنبه غیراخلاقی نیز در آن مستتر است، راه ندادن یا حرکت و تعقیب خودروهای امدادی بویژه آمبولانس حین انجام ماموریت است؛ از زمانی که مصدوم یا بیماری داخل آمبولانس باشد، امدادگران و راننده آمبولانس تلاش می‌کنند در آن ثانیه‌های طلایی از تمام ظرفیت‌ها و مهارت خود بهره برند تا مصدوم یا بیمار را در کمترین زمان ممکن به بیمارستان برسانند. این در حالی است که برخی رانندگان بی‌توجه به صدای آژیر و چراغ‌های گردان، مسیر را برای عبور آمبولانس باز نمی‌کنند یا با سرعت و فاصله بسیار نزدیک، پشت سر آن حرکت می‌کنند که با کوچک‌ترین کاهش سرعتی از سوی آمبولانس (در حالی که خودروی پشت سری، کاملا در نقطه کور راننده قرار دارد) احتمال تصادف بسیار زیاد است و این زمانی است که آن لحظات طلایی به لحظاتی تلخ و تاریک تبدیل می‌شود. بر این اساس قانونگذار برای پیشگیری از چنین حوادثی این رفتار در رانندگی را تخلف به حساب می‌آورد و مبلغ 30 هزار تومان جریمه برای رانندگان تعقیب‌کننده خودروهای امدادی در نظر  گرفته است.
 


Page Generated in 0/0106 sec